خبرگزاری کار ایران

آنچه در برنامه نود گذشت

درگیری پیروانی و اسدی بر سر مشکلات تیم ملی

اولین برنامه 90 در سال 95 دیشب روی آنتن رفت و به اتفاقات فوتبالی هفته گذشته کشورمان پرداخت.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، اولین برنامه 90 در سال 95 دیشب روی آنتن رفت و به اتفاقات فوتبالی هفته گذشته کشورمان پرداخت.

میهمان اول افشین پیروانی بود که درباره مشکلات تیم ملی صحبت کرد. مجری برنامه نود به کنایه به مدیر تیم ملی گفت که با توجه به تعریف‌هایی که از کی‌روش می‌کند به او لقب «کی‌روشانی» یا «پی‌روش» می‌دهند.

وی درباره کمبود امکانات تیم ملی اشاره داشت و صحبت‌های خود را با گلایه‌هایی آغاز کرد.

 افشین پیروانی در ابتدای صحبت‌های خود اظهار داشت:تا 24 ساعت قبل از شروع تمرینات تیم ملی مشخص نبود زمین تمرین تیم ملی کجا است حتی ما برای حضور تیم ملی هند در زمین شماره 2 آزادی دچار مشکل شدیم و مدیر این تیم نسبت به نامناسب بودن مکان تمرین‌شان اعتراض کرد. مدیر تیم ملی عمان هم حتی حاضر نشد در کمپ شماره 1 تیم ملی حاضر شوند و من نمی‌دانم چرا برخی اصرار دارند که این زمین‌ها مناسب است.

وی افزود: ما در زمینی تمرین کردیم که خیلی‌ها نمی‌دانند جای آن کجا است. آیا این باعث نمی‌شود کی‌روش گلایه داشته باشد. در دیدار مقابل هند پس از پایان بازی پیراهن‌های تیم ملی شسته شد و در دیدار با عمان بازیکنان آنها را پوشیدند آیا واقعاً اینگونه رفتارهای در شأن تیم ملی است. امیدوارم شرایطی فراهم شود تا این مشکلات برطرف گردد نبود این امکانات باعث شد که آری‌هان به ایران بیاید و پس از دیدن امکانات نامناسب از کشور برود ما باید همه دست به دست هم دهیم تا مشکلات حل شود.

پیروانی افزود: چهار ماه دیگر المپیک در راه است و این نبود امکانات فقط مربوط به فوتبال نیست. اگر ما امکانات می‌خواهیم برای خودمان نیست و برای منافع تیم ملی است.

مدیر تیم ملی در واکنش به صحبت‌های سجادی معاون وزیر ورزش و اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال منبی براینکه زمین تمرینی تیم ملی مناسب است، گفت: من صحبت‌های آقای سجادی را قبول می‌کنم اما از آقای اسدی می‌خواهم فکورانه و منطقی‌تر صحبت کند و به گونه‌ رفتار کند که دوستی و رفاقت برقرار شود من صحبتی کرده بودم مبنی براینکه آقای رئیس جمهور یک مقدار بیشتر به فوتبال رسیدگی کنند اما برخی گفتند که پیروانی باید کار خودش را بکند.

پیروانی در ادامه اتهاماتی خطاب به اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال مطرح کرد و گفت: اسدی در اولین نشستی که با کی‌روش داشت به او گفت از نظر فنی ایشان را قبول ندارد و اعلام کرد که او هیچ کمکی نمی‌تواند به تیم ملی بکند آیا واقعاً اینگونه صحبت در اولین نشست با سرمربی تیم ملی مناسب است.

وی خطاب به اسدی ادامه داد: طبیعتاً وقتی شما گارد می‌گیرد و حرف می‌زنید باید جوابش را هم بشنوید.

پس از این صحبت‌ها اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال پشت خط تلفن برنامه 90 آمد به دفاع از خود پرداخت و خطاب به پیروانی اظهار کرد: شما در این جلسه نبودید من هم سنم از شما بیشتر است و هم سابقه اجرایی‌ام. در آن جلسه اینگونه صحبت نکردیم شما یک بار آیا مراجعه کردید تا داستان را بشنوید خیلی‌ها جوانمردانه داستان را شنیدند.

اسدی ادامه داد: شما یک قسمتی از یک جمله را قطع می‌کنید و طبیعتاً صحبت‌های کامل را نشینده‌اید خواهش می‌کنم در این باره صحبت نکنید.

پس از این صحبت‌ها پیروانی عنوان کرد: آقای اسدی شما «شیر دهان‌تان را سوزانده و می‌خواهید ماست را فوت کنید» (ضرب الامثل شیرازی) با این صحبت‌هایی که من شنیدم یا کی‌روش دروغ می‌گوید یا شما. پس از این جدل فردوسی‌پور وارد این بحث شد و عنوان کرد که این مباحث هیچ کمکی به فوتبال نمی‌کند و امیدواریم این مشکلات حل شود.

در ادامه با اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال ارتباط دیگری برقرار شد و درباره از دست رفتن میزبانی تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا و حضور تیم‌های کشورمان در کشور ثالث صحبت‌هایی انجام شد.

اسدی در ابتدا به صحبت‌های پیروانی اشاره کرد و گفت:مثالی که زده شد اصلا در شان فوتبال و فدراسیون نبود.

وی گفت: درباره زمین هم تمرین هم باید بگویم که این همان زمینی است که دو، سه سال پیش هم تیم ملی در آن تمرین می‌کرد. نزدیک به 17 سال است که کشت جدید در این زمین صوت نگرفته است. در مجموع بضاعت فدراسیون فوتبال در این حد است.

وی درباره حضور نمایندگان ایران برای دیدار با عربستانی‌ها در کشور ثالث گفت: اول اینکه عربستانی‌ها در این باره پیروز نشدند زیرا خودشان هم میزبان نیستند، آن‌ها می‌خواهند کمبودها و ندارهایی خود را در جای دیگری جبران کنند. در دفاع ابتدایی ما امارات در کنار عربستان بود که ما موفق شدیم آن‌ها را کنار بزنیم و عملا از ماجرا خارج کردیم.

اسدی ادامه داد: درباره حضور تیم ملی عربستان در ایران هم، باید در موقع خودش صحبت شود.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در واکنش به تامین هزینه‌های تیم‌های ایرانی در کشور ثالث که بنا به گفته برخی از مدیران بالغ بر 800 میلیون می‌شود، گفت: باید در این باره به باشگاه‌ها کمک شود.

وی همچنین درباره شکایت باشگاه‌های ایرانی به دادگاه CAS گفت: فدراسیون فوتبال غیرمستقیم با باشگاه‌ها در ارتباط است و در این‌باره کمک‌های لازم را انجام می‌دهد.

میهمان بعدی برنامه عزت‌کرامت بازیکن تیم نفت بود. او گفت: «مشکلات مالی باشگاه نفت تهران آنقدر زیاد است که برخی بازیکنان این تیم که در خوابگاه هستند شب‌ها دیر می‌خوابند تا صبح دیر از خواب بیدار شوند و صبحانه نخورند، چون پول ندارند».

 مسعود مرادی کارشناس داوری این برنامه اعلام کرد که داور بازی استقلال خوزستان - استقلال قبل از گل میزبان خطا روی پروپیچ بازیکن آبی‌های پایتخت را نگرفته است.

وی همچنین گفت که داور دیدار پرسپولیس و سیاه جامگان باید یک پنالتی برای پرسپولیس می‌گرفت، ضمن اینکه قبل از صحنه پنالتی منجر به اخراج مکانی، بازیکن سیاه‌جامگان روی عالیشاه خطا کرده بود.

 

 

 

 

کد خبر : ۳۵۸۸۵۶