خبرگزاری کار ایران

نصیرزاده: نمی‌دانم که آیا اساسنامه 86 در هیئت دولت باید تصویب شود یا اساسنامه سال 90

رئیس کمیته تدوین مقررات فدراسیون فوتبال گفت: اساسنامه‌ای که در اختیار فیفا قرار دارد مربوط به سال 1390 است

به گزارش ایلنا، هوشنگ نصیرزاده در مورد اینکه آیا ایجاد تغییرات در اساسنامه باعث تعلیق فوتبال ایران توسط فیفا می‌شود، گفت: فیفا دخالتی در موارد اینچنینی ندارد. باید بگویم در سال 1376 مجلس شورای اسلامی ماده واحده‌ای را مصوب کرد که در آن فدارسیون‌های آماتور جزو موسسات دولتی محسوب می‌شوند. در سال 1381 مهرعلیزاده، رئیس وقت سازمان تربیت بدنی ماده 10 اساسنامه را عوض کرد که براساس آن رئیس سازمان تربیت بدنی می‌توانست رئیس فدراسیون فوتبال را عوض کند که براساس این ماده دادکان برکنار شد و پس از آن نیز فوتبال ایران به حالت تعلیق درآمد.

رئیس کمیته تدوین مقررات فدراسیون فوتبال خاطر نشان کرد: پس از این موضوع در اساسنامه جدید اصلاحاتی به‌وجود آمد و به‌دنبال آن اساسنامه جدید به تصویب هیئت دولت رسید، اما تشریفات و ابلاغ آن انجام نشده است. منظور از تشریقات این است که باید در رسانه‌های رسمی کشور اساسنامه درج شود و پس از‌ آن 15 روز فرصت قانونی وجود دارد. در سال 1386 اصلاحاتی در اساسنامه صورت گرفت و تغییراتی در آن انجام شد، اما اساسنامه‌ای که در اختیار فیفا قرار دارد مربوط به سال 1390 است. آن زمان آخرین تغییرات در اساسنامه انجام گرفت که در شکایتی که باشگاه بندر کنگ انجام داد فیفا به مسائلی اشاره کرد که در اساسنامه سال 1390 قید شده است.

نصیرزاده خاطر نشان کرد: بازرسی کل کشور تأکید دارد که اساسنامه باید به تصویب هیئت دولت برسد و این موضوع ربطی به فدراسیون فوتبال ندارد، چون در سال 1386 سازمان تربیت بدنی وقت باید اساسنامه را برای تصویب به هیئت دولت می‌برد، همان‌طور که همین الان هم وزارت ورزش برای تصویب آن را باید به هیئت دولت ببرد. اساسنامه سال 1386 در دولت مطرح شده، اما تشریفات قانونی آن انجام نشده است این در حالی است که در اساسنامه سال 86 مواردی اصلاح شد و اساسنامه سال 90 در اختیار فیفا قرار دارد. واقعاً نمی‌دانم که آیا اساسنامه 86 در هیئت دولت باید تصویب شود یا اساسنامه سال 1390.

وی در پاسخ به این پرسش آیا تاریخ انتخابات فدراسیون فوتبال که در یازدهم اردیبهشت ماه سال جاری تعیین شده به تأخیر خواهد افتاد، گفت: همان‌طور که گفتم ما در جریان تصویب اساسنامه سال 86 دخیل نیستیم و اگر تصویب آن قبل از تاریخ 11 اردیبهشت صورت گیرد انتخابات در زمان تعیین‌شده برگزار می‌شود و اگر این کار انجام نشود مجمع فدراسیون فوتبال در همان تاریخ 11 اردیبهشت تشکیل خواهد شد و در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کند.

نصیرزاده در پاسخ به این سؤال که اگر انتخابات در تاریخ مقرر برگزار نشود آیا باید کاندیداها دوباره ثبت‌نام کنند، گفت: من در این زمینه چیز دقیقی نمی‌دانم و مجمع باید در این مورد تصمیم‌گیری کند.

 

کد خبر : ۳۵۸۹۷۵