خبرگزاری کار ایران

مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

نبرد ثروتمندان در پاریس/بازگشت دوباره کهکشانی‌ها به آلمان

شب دوم از دور رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا فردا شب برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، شب دوم از دور رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا فردا شب با برگزاری دو بازی در شهرهای وولفسبورگ آلمان و پاریس فرانسه پیگیری خواهد شد که در این دیدارها، وولفسبورگ آلمان میزبان رئال مادرید اسپانیا خواهد بود و پاریسن ژرمن فرانسه نیز پذیرای تیم منچسترسیتی انگلستان است.

وولفسبورگ-رئال مادرید؛ بازگشت دوباره کهکشانی‌ها به آلمان

فردا شب سبزپوشان متمول آلمانی در ورزشگاه خانگی خود فولکس واگن آره‌نا، میزبان تیم قدرتمند و مدعی رئال مادرید خواهند بود.

رئالی‌ها که به دلیل پیروزی شیرین در دیدار حیثیتی ابتدای هفته خود در ال کلاسیکو، از لحاظ روحی در شرایط بسیار ایده‌الی به سر می‌برند، برای صعود به مرحله نیمه‌نهایی و باقی نگه داشتن شانس قهرمانی خود در تنها جام باقی مانده خود در این فصل، به دنبال این خواهند بود که در خاک آلمان نتیجه‌ای کسب کنند که با کمترین نگرانی پای به بازی برگشت در سانتیاگو برنابئو بگذارند.

در طرف دیگر، تیم میزبان که برای نخستین بار در تاریخ خود، پای به این مرحله از رقابت‌ها گذاشته است، برعکس فصل گذشته، در این فصل از رقابت‌های بوندسلیگا شرایط مساعدی ندارد، و برای اعاده حیثیت و شاید حتی کسب نتیجه‌ای آبرومند مقابل رئالی‌ها قرار خوهد گرفت.

نکته قابل توجه در مورد رئال مادرید این است که این تیم، برای ششمین بار در چهار فصل اخیر در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا با تیم‌های آلمانی روبرو می‌شود. رئالی‌ها در سه فصل گذشته دوبار با دورتموند، دوبار با شالکه و یک بار نیز با بایرن مونیخ روبرو شده‌اند و در مجموع این 10 بازی، 7 پیروزی و 3 شکست کسب کرده‌اند که 2تا از این 3 شکست، در خاک آلمان رقم خورده است.

در تیم رئال رافائل واران تنها بازیکن مصدوم است که هنوز وضعیت مشخصی برای حضور در این بازی ندارد، اما در تیم وولفسبورگ، سه بازیکن تاثیرگذار این تیم مانند نالدو، باس دوست و یونگ مصدوم هستند و به احتمال زیاد این دیدار را از دست خواهند داد.

پاریسن‌ژرمن-منچستر‌سیتی؛ نبرد میلیونر‌ها

در مهم‌ترین بازی از شب دوم دور رفت، در ورزشگاه پارک دو پرنس شهر پاریس، تیم پاریسن‌ژرمن به مصاف میهمان انگلیسی خود یعنی منچسترسیتی خواهد رفت.

منچسترسیتی که برای اولین بار به جمع هشت تیم پایانی چمپیونز لیگ راه پیدا کرده است، همانند رئال مادرید تنها شانس خود برای کسب جام در این فصل را همین رقابت‌ها می‌داند و با توجه به آخرین فصل حضور پلگرینی روی نیمکت این تیم، بدون شک به دنبال این خواهد بود تا با کسب نتیجه مناسب در بازی رفت، امید خود برای بازی برگشت در منچستر را زنده نگه دارد.

سیتیزن‌ها البته در این بازی با مشکلات زیادی از جهت مصدومیت مهره‌های کلیدی خود دست و پنجه نرم می‌کنند و نه تنها در این بازی از وجود کاپیتان باتجربه خود یعنی ونسان کمپانی بی‌بهره خواهند بود، بلکه چند مهره کلیدی دیگر خود مانند یحیی توره، رحیم استرلینگ و جو هارت را هم به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهند داشت. ضمن اینکه سمیر نصری نیز به دلیل محرومیت نمی‌تواند در بازی به میدان برود تا مشکلات پلگرینی برای این بازی بسیار زیاد باشد.

در سمت دیگر، تیم میزبان برعکس حریف خود، روزهای بسیار خوبی را سپری می‌کند. پاریسی‌ها که از چند هفته پیش با اقتدار قهرمانی خود را در لوشامپیونه قطعی کرده‌اند، حالا در بهترین شرایط برای صعود به جمع چهار تیم پایانی لیگ قهرمانان قرار دارند و با توجه به اوضاع مناسب این روزهای خود و بحران مصدومیت در تیم حریف، امید زیادی دارند که بتوانند با عبور از سد تیم سرسختی مانند منچسترسیتی، برای نخستین بار به مرحله نیمه نهایی مهمترین رقابت‌های باشگاهی دنیا برسند.

در تیم پاریسن‌ژرمن، مارکو وراتی و خاویر پاستوره دو بازیکن مصدومی هستند که احتمال دارد نتوانند در این بازی به میدان بروند.

 

کد خبر : ۳۵۹۰۱۲