خبرگزاری کار ایران

بدمینتون ایران در المپیک ریو نماینده‌ای نخواهد داشت

فدراسیون بدمینتون دیگر برنامه ای برای اعزام بازیکنان به مسابقات جهت کسب سهمیه المپیک ندارد و بازیکنان، المپیک ریو را نیز از دست دادند.

به گزارش ایلنا، نگین امیری پور و ثریا آقایی در بخش بانوان و فرزین خانجانی و سروش اسکندری در بخش مردان برای کسب سهمیه المپیک از اردیبهشت 94 حضور در مسابقات بین المللی را آغاز کردند تا با جمع کردن امتیاز به المپیک برزیل برسند.

آقایی که البته توانست به رنکینگ زیر 100 دست یابد، در آذر سال 94 به دلیل آسیب دیدگی و عمل جراحی از مسابقات دور شد. با این حال سه بدمینتون باز دیگر تلاش خود را ادامه دادند. اسکندری و خانجانی پس از حضور در مسابقات تایلند که در ماه فوریه بود، در مسابقات اوگاندا و رومانی با این که نامشان در جدول مسابقات بود، شرکت نکردند.

امیری پور نیز پس از مسابقات تایلند از حضور در مسابقات اوگاندا انصراف داد اما در مسابقات سوئیس شرکت کرد. او قرار بود در چند مسابقه اروپایی دیگر نیز شرکت کند اما حضورش در آن رقابتها منتفی شد.

با این که آخرین زمان اعلام رنکینگ برای کسب سهمیه المپیک ریو، ماه مه است اما به نظر می رسد فدراسیون دیگر برنامه ای برای اعزام بدمینتون بازان به مسابقات ندارد و این در حالی است که بیشتر هزینه ها برای اعزام ها را خود بازیکنان پرداخت کرده اند. به این ترتیب بدمینتون بازان ایران در المپیک ریو هم حضور نخواهند داشت.

آخرین حضور بدمینتون ایران در بازی های المپیک مربوط به المپیک 2008 پکن است که کاوه محرابی موفق به کسب سهمیه المپیک شد.

 

کد خبر : ۳۵۹۱۶۵