خبرگزاری کار ایران

رئیس فدراسیون تیراندازی در گفت‌وگو با ایلنا:

13 میلیارد بدهی داریم/ به جام‌بزرگ حق می‌دهم که گلایه کند

رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: در حال حاضر فدراسیون به دلایل مختلف چیزی در حدود 13 میلیارد تومان بدهی دارد. به عنوان مثال ما فقط 400 هزاردلار به مربی خارجی تیم ملی بدهکار هستیم.

سید مهدی هاشمی، رئیس فدراسیون تیراندازی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص شرایط این فدراسیون در آستانه رقابت‌های المپیک گفت: خدا را شکر علیرغم همه مشکلاتی که بود، 5 سهمیه المپیک گرفتیم و در حال حاضر هم این ورزشکاران در حال سپری کردن تمرینات خود هستند تا آمادگی و توانایی خود را برای المپیک ارتقا بدهند. به نحوی که در تعطیلات سال نو هم تمرینات خود را مطابق برنامه مربیان پیگری کردند و شب گذشته نیز بچه‌ها به مسابقات جهانی برزیل اعزام شدند که این مسابقات می‌تواند اردوی تدارکاتی بسیار خوبی برای ما پیش از المپیک باشد. به این دلیل که ورزشکاران ما با نفرات برتر جهان که در المپیک حاضر خواهند بود رقابت خواهند کرد و تجهیزات و سلاح‌های آن‌ها هم قبل از المپیک چک می‌شود و با سالن این رقابت‌ها در المپیک هم آشنا می‌شوند. امیدوارم که با این تمرینات و اردوها ورزشکاران ما به آمادگی خوبی برای حضور در المپیک برسند.

وی ادامه داد: ما در آینده مسابقات مهم فرانسه را هم در پیش داریم که انشالله اگر تامین منابع شود، تیم ملی به این مسابقات اعزام خواهند شد. اگر این اتفاق رخ بدهد، قطعاً این مسابقات تاثیر بسیار زیادی روی شرایط و میزان آمادگی تیم خواهد داشت.

هاشمی در ادامه راجع به بحث مشکلات مالی فدراسیون تیراندازی نیز عنوان کرد: مشکلات مالی در کل فضای کشور و ورزش وجود دارد، اما ما چون برای تامین امکانات نیاز مبرمی به منابع ارزی داریم و باید تجهیزات ورزشکاران و تیم ملی را از خارج تامین کنیم، مشکلات به مراتب بیشتری نسبت به دیگر رشته‌ها داریم. متاسفانه سلاح و مهمات ورزشی هنوز از لیست تحریم‌ها خارج نشده است و از این لحاظ ما مشکلات بسیار جدی داریم. ضمن اینکه تامین منابع مالی و ارزی هم برای ما مشکل‌ساز شده است و به طور جدی نگران آینده رشته تیراندازی در کشور هستم. همین اردویی که شب گذشته بچه‌ها به آن اعزام شدند، منابع مالی آن روز قبلش فراهم شد و تا لحظات آخر هنوز شرایط برای اعزام تیم مشخص نبود. برای سفر فرانسه هم که گفتم، مشکل تامین منابع داریم و اگر پول این سفر فراهم نشود، تیم اعزام نخواهد شد.

وی پیرامون این موضوع افزود: در حال حاضر فدراسیون به دلایل مختلف چیزی در حدود 13 میلیارد تومان بدهی دارد. به عنوان مثال ما فقط 400 هزاردلار به مربی خارجی تیم ملی بدهکار هستیم. ولی در عین حال در حال تلاش هستیم که بتوانیم تا سر حد ممکن شرایط را برای ورزشکاران فراهم و مشکلات را برطرف کنیم و امیدوارم در این راه مسئولان ورزش کشور هم توجه ویژه‌ای به تیراندازی داشته باشند.

مه‌لقا جام‌بزرگ، بانوی تیرانداز المپیکی کشورمان در تازه‌ترین صحبت‌های خود با ابراز گلایه از کمبود امکانات در رشته تیراندازی گفته است: اسلحه من سنش از خودم بیشتر است و قطعا تجهیزات به روز و بهتری در جهان  وجود دارد که حریفانم از آن استفاده می‌کنند که ما از آن محروم هستیم. سد مهدی هاشمی رئیس فدراسیون تیراندازی در واکنش به این صحبت‌ها به خبرنگار ایلنا گفت: از بعد از مسابقات آسیایی گوانگژو قرار بود سلاح ورزشکاران تیم ملی تامین شود که الان علیرغم گذشت 6 سال از آن رقابت‌ها، هنوز به دلیل تحریم‌ها و نبود منابع مالی این قول عملی نشده است. حتی برای خود فدراسیون هم در این مدت کاری صورت نگرفته است و همه این‌ها در کنار هم باعث بروز مشکلات زیادی برای ما شده است. ورزشکاران خارجی در طول یک هفته شاید بیش از چند هزار شلیک دارند و به خوبی برای المپیک آماده می‌شوند. اما ورزشکاران ما به دلیل کمبود امکانات در طول هفته پنجاه شلیک هم ندارند و با این محدودیت‌ها باید بیشتر کار بزرگی که ورزشکاران ما در کسب سهمیه المپیک کرده‌اند را درک کرد.

وی در پایان گفت: حرف خانم جام‌بزرگ در این مورد کاملاً صحیح است و من به ایشان حق می‌دهم که از نبود امکانات مناسب گله کنند. امیدوارم که هرچه زودتر مشکلات ما در این زمینه برطرف شود تا انشالله ورزشکاران المپیکی ما بتوانند نتایج خوبی در این رویداد مهم ورزشی کسب کنند.

 

کد خبر : ۳۵۹۸۵۴