خبرگزاری کار ایران

علی کفاشیان: حاضر به فسخ قرارداد کی‌روش نیستیم

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: مشکلات ما همان مشکلات قدیمی برای امکانات تیم ملی بود که پابرجا مانده است. کی روش به موقع فراهم نبودن پول و پاداش را هم مدنظر داشت به علاوه برنامه های خوب تدارکاتی برای تیم ملی.

به گزارش ایلنا، علی کفاشیان بعد از پایان نشست هیات رئیسه در جمع خبرنگاران درباره جلسه با کارلوس کی‌روش گفت: جلسه امروز درباره برنامه های آتی کی روش بود که وی توضیحاتی ارائه کرد. باید تشکر کنم که تیم ملی مرحله ابتدایی را به خوبی پشت سر گذاشت.

وی افزود: کی روش گفته بود چون امکانات فراهم نشده اجازه بدهید بروم ولی به وی گفتم که باید به هیات رئیسه بیاید و آنرا مطرح کند تا آنجا تصمیم بگیریم.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: مشکلات ما همان مشکلات قدیمی برای امکانات تیم ملی بود که پابرجا مانده است. کی روش به موقع فراهم نبودن پول و پاداش را هم مدنظر داشت به علاوه برنامه های خوب تدارکاتی برای تیم ملی.

کفاشیان ادامه داد: کی روش روی حمایت از اعضای تیم ملی هم تاکید دارد. او معقتد است اعضای تیم ملی مثل سرباز هستند که برای کشور می جنگند. سرمربی تیم ملی تدارک قوی می خواهد. شاید در گذشته به خاطر مشکلات مالی با تاخیر فراهم کردیم. قرار شد کی روش برای قرعه کشی نیز حضور داشته باشد.

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: خواسته های کی روش منطقی است. او می گفت در کشورهای مختلف کار کرده است ولی هیچ کجا مثل بازیکنان ایران را ندیده است که میل به بهتر شدن دارند. هیات رئیسه استدلال‌های کی روش را پذیرفت و قرار شد نامه ای به کی روش بزنیم.

وی تاکید کرد: ما حاضر به فسخ قرارداد با وی نیستیم و سرمربی تیم ملی باید کارش را ادامه بدهد. در ادامه راه با کار گروهی که در فدراسیون ایجاد می کنیم، این مسائل را پیگیری خواهیم کرد.

کفاشیان یادآور شد: آقای اسدی هم در جلسه امروز حضور داشت و گفت آمادگی دارم از برنامه های کی روش دفاع کنم تا برنامه های ایشان فراهم شود. خود آقای اسدی هم با برنامه موافق بود و قرار شد هیات رئیسه در این باره پیگیری کند.

وی گفت: بحث دیگر ما درباره اساسنامه و انتخابات فدراسیون فوتبال بود. قرار شد اساسنامه سال ۸۶ به وزارت ورزش برود. گفتیم این اساسنامه ایراداتی دارد و یکسری اصلاحات هم مدنظر وزارت ورزش بود که گفتیم لحاظ شود.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: ما می گوییم اساسنامه اصلاح نشود ولی وزارت می گوید این اصلاح باید صورت بگیرد. اگر وزارت ورزش قبول کند که اصلاحات انجام شود، یکی دو ماه طول می کشد. ضمن اینکه در صورتی که وزارت ورزش قبول کند با اساسنامه سال ۹۰ انتخابات را انجام بدهیم، این کار را می کنیم و بعد اصلاح اساسنامه را در دستور کار قرار بدهیم.

وی  در پاسخ به این سئوال که آیا به حل مشکلات سرمربی تیم ملی و ماندن وی امیدوار است یا خیر، گفت: جز بحث چمن که کی‌روش آنرا مطرح می‌کند، سایر مسائل قابل حل است. اگر بودجه خاصی که قول دادند آنرا تامین کنند به ما داده شود، می توانیم مسائل مالی تیم ملی و کادر فنی را حل کنیم.

کفاشیان درباره انتقاد کی روش از تغییر کاربری مرکز پزشکی و اینکه این مرکز به تیم ملی تعلق ندارد، گفت: این مرکز در اختیار تیم ملی بوده و فقط یک طبقه از آن به مسائل پزشکی اختصاص دارد. این کار را کردیم تا بتوانیم از فیفا بودجه بگیریم. به هر حال تیم ملی هر امکاناتی که بخواهد در اختیارش قرار دارد.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سئوال که دو نفر از کاندیدا شما را به عنوان نایب رئیس انتخاب کرده اند و آیا شما این پیشنهاد را قبول خواهید کرد یا خیر، گفت: اگر بتوانم خدمت کنم حتما این کار را خواهم کرد. ۱۰ سال در فدراسیون دوومیدانی بودم و موقعی که رفتم رئیس جدید از من خواست به عنوان نایب رئیس فعالیت کنم و من هم قبول کردم تا تجربیاتم را در اختیار وی بگذارم. در بسیار از کشورها مثل ژاپن این کار می‌شود و نیروهای خود را قطع نمی کنند. من آمادگی دارم تا زمانی که از من بخواهند، به رئیس بعدی کمک کنم ولی تصمیم با رئیس بعدی است.

کفاشیان با بیان اینکه در میان کاندیدای انتخابات افراد فوتبالی هم حضور دارند، خاطرنشان کرد: در انتخابات پیش رو از هیچ نامزدی حمایت نمی‌کنم و فقط مسئول برگزاری انتخابات هستم. هر کسی که به عنوان رییس فدراسیون انتخاب شود، از او حمایت می‌کنم.

رئیس فدراسیون فوتبال همچنین درباره ابهاماتی که پیرامون تایید صلاحیت شهاب الدین عزیزی خادم برای ریاست فدراسیون فوتبال وجود دارد، تاکید کرد: کمیته تایید صلاحیت‌ها به این مسئله رسیدگی خواهد کرد. در این کمیته هم نماینده حقوقی حاضر است و هم وزارت ورزش نماینده دارد. خود من هم در این کمیته هستم ولی تا الان چیزی نشنیده ام و موضوعی در این خصوص به ما منعکس نشده است.

 

 

کد خبر : ۳۵۹۹۵۶