خبرگزاری کار ایران

نگاه دوقطبی بر فوتبال ما حاکم است

رضائیان: شکایتمان از داوری را به وزارت ورزش ارائه می‌کنیم

مدیرعامل باشگاه ملوان معتقد است که این تیم به طور حتم در لیگ باقی می‌ماند.

مسعود رضائیان، مدیرعامل باشگاه ملوان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در مورد بازی روز گذشته این تیم برابر پرسپولیس و حاشیه‌های رخ داده در انتهای این دیدار گفت: همیشه همینطور است که هرچه به هفته‌های پایانی لیگ نزدیک می‌شویم، حساسیت بازی‌ها زیاد می‌شود و این حساسیت می‌تواند باعث بروز حواشی در مسابقات شود. معمولاً در این مواقع نتیجه به ضرر و یا سود هر تیمی که باشد، موجب ناراحتی عده‌ای از هواداران می‌شود و دیروز هم همین مسئله در انتهای بازی رخ داد. روز گذشته در ورزشگاه تختی که گنجایش آن 8 هزار نفر است، 15 هزار نفر تماشاگر نشسته بود و این مانند این است که در استادیوم آزادی به جای 100 هزار نفر 200 هزار نفر تماشاگر جای بدهیم. وقتی که در یک بازی استقلال و یا پرسپولیس 50 هزار نفر به استادیوم می‌روند، کلی باعث شور و شعف در میان مسئولان می‌شود و همه می‌گویند چقدر خوب بود. حالا حرف من این است که وقتی ما برای یک بازی این تعداد تماشاچی به ورزشگاه کشانده‌ایم، باید برای این هوادار ارزش قائل شد.

وی ادامه داد: فوتبال برد و باخت دارد، همانطور که یک روز ما دقیقه 94 گل می‌زنیم و یک امتیاز می‌گیریم، یک روز هم امکان دارد دقیقه آخر گل بخوریم و ببازیم، اما این نتایج نباید طوری باشد که در حق کسی ظلم شود. در مورد داوری اعتراضات و شکایت ما سرجای خودش خواهد بود، اگر مسئولان فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی تصمیم‌گیری راجع به شکایت ما برایشان سخت باشد هم ما شکایتمان را به مقامات بالاتر و مسئولان وزارت ورزش ارائه خواهیم کرد. هرچند که اعتقاد دارم صدای ما در این زمینه به جایی نخواهد رسید.

رضائیان در واکنش به این سوال که ‌آیا شما اعتقاد دارید بازی روز گذشته برابر پرسپولیس را صرفاً به دلیل اشتباهات داوری واگذار کردید عنوان کرد: من بارها گفته‌ام که پتانسیل تیم پرسپولیس بسیار زیاد است و آن‌ها تیم بسیار خوب و قائل احترامی هستند. تیمی که بازیکنان و مربی بسیار خوبی دارد و نسبت به گذشته متحول شده است. اما اینکه ما در بازی برابر این تیم از ناحیه کسی که انتظار داریم عدالت را در زمین رعایت کند ضربه بخوریم، ناراحت کننده است. داوری فقط سوت و پرچم زدن نیست. آقای کرمانشاهی جزو داوران بسیار خوب ما است، اما دیروز بیشتر صلاح و مصلحت را مدنظر داشت و سوتهایش برای تیم حریف چربش داشت. البته متاسفانه این نشات گرفته از نگاهی است که بر فوتبال ما حاکم است و فقط مختص به داوران نیست.

مدیرعامل باشگاه ملوان پیرامون این موضوع افزود: من بعد از بازی داشتم مصاحبه یکی از مسئولان کمیته انضباطی را می‌خواندم که گفته بود ما با بازیکنان خاطی و باشگاه ملوان به خاطر این بازی برخورد می‌کنیم. این حرف در حالی زده شده است که آقایان هنوز گزارش بازی هم به دستشان نرسیده است و وقتی هنوز گزارش را نخوانده‌اند و این حرف‌ها را می‌زنند، ما چطور می‌توانیم توقع داشته باشیم که این افراد به شکایت ما رسیدگی کنند. من باز هم می‌گویم که نگاه دوقطبی در فوتبال ما وجود دارد و متاسفانه کاریش هم نمی‌شود کرد.

وی همچنین در خصوص شرایط سخت ملوان در ادامه لیگ و وضعیت نامساعد این تیم در جدول لیگ نیز بیان داشت: بازی با پرسپولیس از همان روز گذشته برای ما تمام شد و ما از حالا به فکر بازی هفته بعد و بقیه دیدارهای باقی مانده هستیم. ملوان لیاقت و استحقاق باقی ماندن در لیگ را دارد. فرق ما با خیلی از تیم‌ها این است که تعداد هواداران حاضر در تمریناتمان از هواداران بعضی از تیم‌ها در بازی های رسمی بیشتر است. فوتبال برای هواداران است و این هواداران سرمایه ما هستند و برای خوشحال کردن آن‌ها با همه وجود تلاش می‌کنیم و مطمئن هستم که به احتمال 99/99 درصد در لیگ می‌مانیم.

رضائیان در پایان راجع به قرارداد محمد احمدزاده سرمربی ملوان و اینکه آیا وی فصل بعد هم در این تیم خواهد بود یا خیر گفت: به طور قطع فصل بعد هم با احمدزاده کار خواهیم کرد. از همان ابتدا هم قرار بود که او در این فصل نقاط ضعف و قوت تیم را شناسایی کند و برای فصل بعد با همه قدرت به کارش ادامه بدهد تا انشالله فصل بعد شاهد یک ملوان متفاوت، جوان و اقتصادی باشیم.

 

کد خبر : ۳۶۰۰۸۴