خبرگزاری کار ایران

ترکیب نهایی کاروان ایران در پارالمپیک ۲۰۱۶ تیر ماه اعلام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۶۰۱۷۶

معاون فنی کمیته ملی پارالمپیک از اعلام نهایی ترکیب کاروان ایران در پارالمپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو در تیر ماه خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از سایت فدراسوین ورزش‌های جانبازان و معلولین، بهروز برجسته در خصوص آخرین وضعیت کسب سهمیه پارالمپیک اظهار داشت: تکلیف بیشتر سهمیه‌ها در رشته‌های مختلف پارالمپیکی مشخص شده و تنها چند رشته باقی مانده که تا ماه‌های آتی وضعیت آنها نیز روشن خواهد شد.

وی افزود: در برخی رشته‌ها مثل تنیس با ویلچر، منتظر وایلد کارت هستیم و از آنجا که تاریخ اعلام نهایی سهمیه‌های اعطایی متفاوت است، باید منتظر باشیم.

معاون فنی کمیته ملی پارالمپیک خاطر نشان کرد: در رشته تیروکمان نیز تنها یک سهمیه باقی مانده که با اعزام ملی‌پوشان به رقابت‌های جمهوری چک، تکلیف این سهمیه هم مشخص می‌شود و اگر احیاناً این سهمیه به صورت مستقیم از این مسابقات به‌دست نیاید، باید در این رشته هم درخواست وایلد کارت کنیم.

برجسته در خصوص سهمیه‌های دوومیدانی گفت: تاکنون 10 سهمیه قطعی از رقابت‌های جهانی قطر کسب شده و سهمیه‌های دیگری نیز از مسابقات اخیر به‌دست آمده که منتظر تایید نهایی آنها هستیم. پس از مشخص شدن تعداد سهمیه‌ها، در خرداد ماه رقابت‌های انتخابی تیم ملی برگزار می‌شود و با توجه به نتایج این مسابقات، اعضای اصلی تیم ملی برای اعزام به رقابت‌های پارالمپیک انتخاب خواهند شد.

وی عنوان کرد: در رشته قایقرانی نیز هنوز یک اعزام دیگر داریم و ممکن است علاوه بر خانم بهروزی که موفق به کسب سهمیه شده است، سهمیه‌ای دیگر نیز به‌دست آید که تکلیف نهایی این رشته نیز پس از مسابقات آلمان مشخص می‌شود.

معاون فنی کمیته ملی پارالمپیک خاطرنشان کرد: کمیته ملی پارالمپیک ایران تا دهه اول خرداد فرصت دارد لیست بلند ورزشکاران خود را به IPC اعلام کند و البته این به معنی اتمام کار نیست. پس از ارسال این لیست، ممکن است تغییراتی به وجود آید و در نهایت در تیر ماه، اسامی نهایی ورزشکاران شرکت کننده در بازی‌های پارالمپیک 2016 ریو مشخص خواهد شد.

بازی‌های پارالمپیک ریو 2016 از 7 تا 18 سپتامبر ( 17 تا 28 شهریور) با حضور 4350 ورزشکار از 170 کشور جهان در 23 رشته ورزشی و به میزبانی برزیل برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز