خبرگزاری کار ایران

محمدرضا منصوریان در گفت‌و‌گو با ایلنا:

جایگزینی برای سوریان و یزدانی نداریم/ مسوولین نگاه ویژه‌ای به المپیکی‌ها داشته باشند

asdasd
کد خبر : ۳۶۰۶۶۲

منصوریان گفت: وقتی ما ورزش بیماری داریم و مشکلات بسیاری در سیاست‌های کلان وجود دارد نمی‌توانیم ورزش کشتی را در وضعیت خوبی ببینیم.

محمدرضا منصوریان، کارشناس کشتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی ایلنا گفت: اگر بخواهیم از منظر کلی به موضوع و مشکلات کشتی نگاه کنیم باید آن را در قالب ورزش ایران بررسی کرد، وقتی ما ورزش بیماری داریم و مشکلات بسیاری در سیاست‌های کلان وجود دارد نمی‌توانیم ورزش کشتی را در وضعیت خوبی ببینیم، خوشبختانه مسوولین ورزش کشتی از راس فدراسیون گرفته تا لایه‌های پایینی تمام نیرو و توان خود را برای نتیجه گرفتن خرج می‌کنند ولی زمانی که ارکان دیگر ورزش یعنی کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش همکاری‌های لازم را با ورزشی که آبروی ایران است ندارند به نتیجه چشم گیری نمی‌رسد و زحمات آنان نیز هدر می‌رود.

او ادامه داد: یکی از ناتوانی‌های مسوولین ورزش کشور در عدم مدیریت بودجه است، اینکه نمی‌توانند در سال‌های که منتهی به المپیک است بودجه مشخصی به ورزش های مدال آور اختصاص دهند جای تعجب و نگرانی دارد، وقتی می‌دانند که در رشته‌هایی مانند کشتی، وزنه برداری، پرتاب دیسک، تکواندو و ... شانس مدال آوری داریم باید مقدار بودجه موجود را در این رشته ها متمرکز کنند ولی متاسفانه برای اینکه بگویند همه ورزش‌های ایران از وضعیت مطلوبی برخوردار است به نوعی روند رو به رشد کشور را کند می‌کنند، اگر پروژه‌های عمرانی ورزش را در سال منتهی به المپیک متوقف کنند و بودجه مورد نظر را به ورزشکاران المپیکی اختصاص دهند شاید قهرمانان ما از بحران مالی نجات پیدا کنند و تمرکز بیشتری برای افتخار آفرینی داشته باشند.

منصوریان در خصوص اینکه اگر قاسم رضایی و رضا یزدانی به خاطر مصدومیت نتوانند به المپیک برسند چه کسانی می توانند جایگزین آنها شوند، گفت: متاسفانه ما در وزن 96 کیلو جایگزینی برای رضا یزدانی نداریم و به نوعی یک مدال با ارزش را از دست می دهیم ولی شاید بتوان برای قاسم رضایی، مهدی علیاری را جایگزین کرد و انتظار مدال داشت.

کارشناس کشتی ایران در خصوص حضور حمید سوریان در المپیک اظهار داشت: حمید سوریان هم اگر نتواند در دو مرحله پیش‌رو سهمیه‌ای را کسب کند ما جای خالی او را نمی‌توانیم با هیچ کشتی‌گیری پر کنیم، با شرایط کنونی کسب نتایجی که در المپیک 2012 لندن کسب کردیم در المپیک ریو دور از دسترس خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز