خبرگزاری کار ایران

فنایی: ترکی بهترین گزینه برای داوری دربی است

کارشناس داوری فوتبال معتقد است که محسن ترکی بهترین گزینه برای قضاوت در دربی است.

محمد فنایی، پیشکسوت داوری کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در مورد لزوم مدیریت بازی روز جمعه پرسپولیس و استقلال می‌گوید: همه ما پذیرفته‌ایم که این بازی نسبت به همه دیدارها متفاوت است و به نوعی بازی خاص محسوب می‌شود. همین شرایط هم باعث می‌شود که هر دو تیم در این بازی فارغ از مباحث فنی، نتیجه‌گرا فکر کنند تا دست خالی بازی را تمام نکنند. باتوجه به حساسیت بالای این دیدار، باید داور بتواند این بازی را خوب مدیریت کند، به این دلیل که هر حرکت اشتباهی می‌تواند باعث بروز حواشی شود که دشمنان ما مانند کشور عربستان که چند وقتی هست دشمنی با ما را به ورزش هم کشانده‌اند شود.

کارشناس داوری فوتبال در ادامه با مناسب دانستن محسن ترکی برای قضاوت در این بازی می‌گوید: من معتقدم اینکه بخواهیم نوبتی قضاوت این بازی را به داوران بدهیم و یا برای تشویق یک داور جوان، قضاوت این بازی را به او بدهیم، کار مقبولی نیست. از نظر من در حال حاضر محسن ترکی بهترین گزینه برای قضاوت این بازی است. او هم سابقه سوت زدن دربی را دارد و هم بازیکنان به خوبی با رفتار و نوع داوری او آشنا هستند. ضمن اینکه ترکی به خوبی می‌تواند بازی را با دایتی که دارد مدیریت کند. نباید فراموش کنیم که در این بازی هر اتفاقی می‌تواند برای داور استرس‌زا باشد و از این لحاظ تجربه محسن ترکی خیلی می‌تواند به بهتر برگزار شدن این بازی کمک کند.

محمد فنایی، در انتها با تاکید بر مناسب بودن محسن ترکی برای قضاوت در این بازی عنوان می‌کند: ترکی بهترین گزینه برای داوری در این بازی است، مخصوصاً که این بار شرایط دو تیم در جدول به نحوی است که برنده این بازی می‌تواند قهرمان لیگ را مشخص کند و شاید بتوان این دربی را حساس‌تر از دربی‌های گذشته دانست. درخواست من از کمیته داوران و دپارتمان داوری این است که مانند همیشه برای انتخاب داور به همه نکات فکر کنند. کمیته داوران یا دپارتمان داوری نباید به تنهایی برای انتخاب داور تصمیم‌گیری کنند و باید یک گروه ویژه برای انتخاب بهترین فرد جهت قضاوت در این دیدار حساس تشکیل بدهند.

 

کد خبر : ۳۶۰۷۷۶