خبرگزاری کار ایران

هفته بیست‌وششم لیگ برتر

همه چیز تحت تاثیر دربی/ استقلال خوزستان به فکر حفظ صدر/ تراکتورسازی در تعقیب سرخابی‌ها

هفته بیست‌وششم لیگ برتر با 6 بازی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، هفته بیست‌وششم لیگ برتر فردا با انجام 6 بازی از آغاز می‌شود.

راه‌آهن-ذوب‌آهن؛ بازی مرگ‌ و زندگی

تیم ذوب‌آهن اصفهان در اولین دیدار از هفته بیست‌وششم لیگ برتر باید به مصاف راه‌آهن برود. یحیی گل‌محمدی پس از اینکه چند هفته متوالی نتایج خوبی نگرفت و از کورس قهرمانی جاماند این هفته با راه‌آهنی بازی دارد که، برای بقا در لیگ به این سه امتیاز نیاز دارند و همین، کار را برای تیم اصفهانی سخت می‌کند.هر کدام از این دو تیم در این دیدار شکست بخورند می‌توان گفت که امیدهایشان ناامید می‌شود. ممکن است ذوب‌آهن با این پیروزی بتواند خود را بار دیگر به تیم‌های بالای جدول برساند و از طرفی اگر راه‌آهنی‌ها این بازی را ببازند در سرازیری سقوط می‌افتند.این بازی از ساعت 17:30 دقیقه به میزبانی راه‌آهن برگزار می‌شود.

استقلال خوزستان-نفت تهران؛ منصوریان، کدام استقلال را خوشحال می‌کند؟

یکی از حساس‌ترین دیدارها بین دو تیم استقلال خوزستان و نفت تهران در خوزستان برگزار می‌شود. دیداری که برای تیم صدرنشین بسیار مهم است. خوزستانی‌ها که پنج بازی دشوار برای قهرمانی پیش‌رو دارند اگر رویای قهرمانی لیگ برتر را در سر دارند باید از تمامی بازی‌های خود امتیاز بگیرند. مربی جوان خوزستانی که ارزش پیروزی در این بازی را می‌داند هفته گذشته به تهران رفته بود تا شخصا بازی تیم نفت را آنالیز کند. ضمن این که این هفته دو تیم دیگر مدعی قهرمانی یعنی استقلال تهران و پرسپولیس به مصاف هم می‌روند شاگردان ویسی به برد در این بازی نیاز دارند.نتیجه دربی هرچه شود، روی کاغذ به نفع تیم خوزستانی است.با برد هرکدام از دوتیم، تیم شکست خورده از کورس جا می‌ماند و با تساوی دربی، تیم خوزستانی می‌تواند با برد نفت تهران از بقیه رقبا فاصله بگیرد. از سوی دیگر علیرضا منصوریان، سرمربی نفت که از بازیکنان اسبق استقلال تهران است سعی دارد با متوقف کردن تیم خوزستانی، بتواند کمک حال تیم محبوب خود باشد. البته نفت تهران با برد در این دیدار می‌تواند نیم نگاهی‌ هم به قهرمانی داشته باشد. این بازی در خوزستان و از ساعت 17:30 آغاز می‌شود.

پدیده - گسترش؛ کمالوند به دنبال سهمیه لیگ قهرمانان

دیدار میانه جدولی‌ها در حالی صورت می‌گیرد که گسترش فولاد با 10 برد 7 تساوی و 8 باخت و 37 امتیاز با برد در این بازی می‌خواهد خود را به مدعیان کسب سهمیه نزدیک کند و یاران کمالوند در حالی به مشهد می‌روند که پدیده مشهد در این فصل با 8 برد 9 تساوی و 8 باخت در هفته گذشته با باخت مقابل یاران منصوریان از صعود در جدول باز ماند و نتواست خود را یکی از مدعیان کسب سهمیه بکند، ولی اگر در این بازی بتواند به پیروزی برسد با امید به عدم نتیجه گیری تیم‌های دیگر کمی شانس خود را در هفته‌های پایانی بیشتر ببیند ولی با توجه به روند بردهای گسترش فولاد و تساوی پی‌در‌پی پدیده در دو هفته گذشته شانس تبریزی ها برای کسب سه امتیاز بیشتر از مشهدی‌ها خواهد بود. این دیدار از ساعت 17:30 در مشهد برگزار می‌شود.

تراکتورسازی-صبا؛ لشگرکشی شهریار به قلعه پرشور‌ها

یکی از مهمترین دیدار های این هفته، بین شاگردان قلعه‌نویی و علی دایی برگزار می‌شود. مربیانی که در گذشته همیشه رقابت سرسختی باهم داشتند. هر دو در برحه‌ای از زمان، سرمربی تیم ملی بودند که اتفاقا موفق هم نبودند. اما کم‌کم اختلافات بین این دو کاهش یافت به طوری این اختلافات کاملا از بین رفت اما رقابت بین این دو نفد هیچ وقت از بین نرفت و در زمین بازی شمشیر را برای هم از رو می‌بندند. تراکتورسازان که با آمدن قلعه‌نویی وضعیت خوبی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا پیدا کردند، حالا یکی از مدعیان قهرمانی لیگ هستند و با پیروزی در این دیدار می‌توانند خود را به صدر جدول نزدیکتر کنند. از آن سو، سفیدپوشان قم، نتوانستند نتایج نیم فصل اول را تکرار کنند و رفته رفته در نیم فصل دوم، پایین آمدند و روندی نزولی در پیش گرفتند. البته علی دایی به هیچ‌وجه دوست ندارد به رقیب دیرینه‌اش، بازی را واگذار کند. این بازی از ساعت 18 در تبریز برگذار می‌شود.

سپاهان – اسقلال اهواز؛ جدال برای حفظ آبرو

سپاهان اصفهان در شرایطی پا به این بازی نه چندان سخت می‌گذارد که گویا در ارودگاه آنها شرایط نامناسبی حاکم است و بحث بازیکن سالاری، سرمربی آنها را به حدی عصبانی کرده است که در کنفراس مطبوعاتی بسیار تند و بی پرده سخن گفت و از وضعیت حاکم به باشگاه سپاهان پرده برداشت، سپاهان با 6 برد 13 تساوی و 6 باخت و 31 امتیاز دراین فصل رتبه ای بهتر از یازدهم را نتوانسته کسب کند، باید منتظر اتفاقات فوتبالی نشست تا دید این تیم اصفهانی که در طی سال‌های متوالی یکی از مدعیان قهرمانی محسوب می‌شد به چه رتبه‌‌ای دست پیدا می‌کند، و اما استقلال اهواز که خود را برای بازی های فصل آینده لیگ یک آماده می کند با 2 برد و 6 تساوی و 17 باخت تنها توانسته دوازده امتیاز کسب کند و بازی‌های این تیم اهوازی تشریفاتی دنبال می‌شود. دیدار بین این دو تیم از ساعت 19 آغاز می‌شود.

سایپا – سیاه‌جامگان؛ تلاش آقا‌معلم برای جبران

سایپا در هفته گذشته شکست سختی مقابل صبا را متحمل شد که به گفته مجید جلالی سرمربی این تیم سنگین‌ترین شکست تاریخ مربی‌گری او رقم خورد، سایپا در این فصل با 10 برد 5 تساوی و 10 باخت در رتبه 9 جدول قرار دارد که با توجه به دو باخت پی‌در‌پی به نظر فصل را در میانه جدول به پایان می‌رساند اما سیاه‌جامگان تیمی که به سختی‌های لیگ‌های پایینی آشنایی کامل دارد گویا با روند بازی‌های هفته‌های گذشته خود یکی از گزینه های سقوط به لیگ یک خواهد بود ولی با برد در این بازی و عدم نتیجه گیری ملوان مقابل فولاد خوزستان با این تیم هم امتیاز می‌شود و با تفاضل گل در رتبه خود باقی خواهد ماند.این دیدار از ساعت 19 آغاز می‌شود.

کد خبر : ۳۶۱۲۰۱