خبرگزاری کار ایران

ناکامی شمشیرباز ایران از کسب سهمیه المپیک در مسابقات زون آسیا

مسابقات شمشیربازی زون آسیا و انتخابی المپیک در حالی پیگیری شد که نمایندگان ایران در اسلحه سابر بانوان و اپه و فلوره مردان با شکست برابر حریفان خود از کسب سهمیه المپیک بازماندند.

به گزارش ایلنا، مسابقات شمشیربازی زون آسیا که به عنوان آخرین مرحله از رقابت‌های انتخابی المپیک در سطح قاره آسیا از روز گذشته با حضور شمشیربازانی از کشورهای مختلف در کشور چین آغاز شد، امروز سه‌شنبه با برگزاری دیدارهای روز دوم و پایانی پیگیری شد.

در این روز از رقابت‌ها نمایندگان ایران در اسلحه سابر بانوان و اپه و فلوره مردان به مصاف حریفان خود رفتند، اما هیچ یک موفق به کسب سهمیه المپیک نشدند. البته در این میان علیرضا ادهمی در اسلحه فلوره نسبت به دیگر نمایندگان ایران عملکرد به مراتب بهتری داشت.

در جریان دیدارهای امروز و در اسلحه اپه مردان، طاهر آشوری با غلبه بر حریفانی از نیوزیلند و اندونزی در مرحله مقدماتی موفق به صعود شد. وی در جدول ۳۲ نفره حریفی از فیلیپین را شکست داد، اما در جدول ۱۶ نفره مقابل نماینده ویتنام

باخت و از گردونه مسابقات کنار رفت.

علیرضا ادهمی در مرحله مقدماتی اسلحه فلوره مردان نمایندگان فیلیپین، ازبکستان، اندونزی و قزاقستان را از پیش‌رو برداشت. وی در ادامه و با کسب پیروزی برابر دو شمشیرباز از کشورهای مالزی و ویتنام به مرحله نیمه نهایی صعود کرد، اما برای ورود به فینال مغلوب شمشیرباز چین‌تایپه شد و بدین ترتیب با وجود عملکرد قابل قبول علاوه بر فینال، سهمیه المپیک را هم از دست داد.

نجمه سازنچیان دیگر شمشیرباز ایران در مسابقات زون آسیا و انتخابی المپیک بود. وی در مرحله مقدماتی اسلحه سابر تنها به یک پیروزی دست یافت و در ۴ دیدار دیگر خود متحمل شکست شد و از صعود بازماند.

در چارچوب مسابقات شمشیربازی زون آسیا و انتخابی المپیک، روز گذشته مطهره محسنی و مهسا پوررحمتی در اسلحه فلوره و اپه مقابل حریفان خود قرار گرفتند، اما به رغم عملکرد قابل قبول و پیش‌روی تا مراحل بالا از صعود به فینال و کسب سهمیه المپیک باز ماندند. بدین ترتیب و با توجه به نتایج امروز پرونده ۵ شمشیرباز اعزامی ایران به مسابقات زون آسیا در چین بدون کسب سهمیه المپیک بسته شد.

 

کد خبر : ۳۶۱۲۲۴