خبرگزاری کار ایران

مرادی: سلیمی باید در جام فجر حضور داشته باشد

علی مرادی مسابقات وزنه برداری جام فجر را دارای اهمیت بالا برای وزنه برداران ایران دانست و گفت: برای نخستین بار است که جام فجر در این رشته تحت عنوان گزینشی المپیک در کشورمان برگزار می شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری، رئیس فدراسیون وزنه برداری در خصوص رقابتهای جام فجر گفت: با توجه به اینکه جام فجر برای نخستین بار در ایران و در رشته وزنه برداری توأم با کسب سهمیه المپک برگزار می شود به همین دلیل از اهمیت ویژه ای برای ما برخوردار است. کشورهای روسیه، آلمان، ایتالیا، آذربایجان و ارمنستان از کشورهای صاحبنام در این رشته هستند و تعداد دیگری از کشورها نیز در این رویداد حضور می یابند.

مرادی نهم تا سیزدهم خردادماه را زمان برگزاری این مسابقات اعلام کرد و گفت: این دوره از مسابقات بین دسته های ۸۵ کیلوگرم، ۹۴ کیلوگرم، ۱۰۵ و +۱۰۵ کیلوگرم در رده مردان برگزار می شود که طبق هماهنگی با فدراسیون بین المللی مقرر شد بانوان وزنه بردار دیگر کشور ها در جام ریاست جمهوری روسیه شرکت کنند.

وی در خصوص حضور وزنه برداران کشورمان در مسابقات بین المللی وزنه برداری فجر، اظهار داشت: ما پنج سهمیه المپیک را گرفته‌ایم که بعد از تغییر قوانین ۲۰۱۲ ، مقرر شد هر کشوری که سهمیه حضور در المپیک ۲۰۱۶ ریو را کسب می کند برای حضور ورزشکاران خود در این رویداد باید در دو رویداد گزینشی نیز شرکت کند. تعدادی از ورزشکاران که وزنه برداران کشورمان را نیز شامل می شود، سهمیه را کسب کرده اند اما امتیاز دو ریداد گزینشی را ندارند که همین دلیل باعث استقبال خوب وزنه برداران ایرانی و خارجی شده است. ضمن این که از افراد شاخص در سطح جهان نیز برای حضور در این رقابت ها دعوت شده و همین عامل حساسیت مسابقات را بالا برده است.

رئیس فدراسیون وزنه برداری در خصوص وضعیت بهداد سلیمی نیز بیان کرد: متخصص وی جراحی خوبی انجام داد. در حال حاضر تیم بازپروری این ملی پوش کار خود را به صورت جدی حتی در روزهای تعطیل پی می گیرد. بنا به تشخیص تیم بازپروری حرکت های جهشی بهداد آغاز شده است و بهبودی کامل وی نیازبه زمان دارد.

مرادی ادامه داد: بهداد سلیمی ورزشکاری است که فعل خواستن را در راستای حضور موفق در المپیک صرف می کند. با جدیت هرچه تمام تر برنامه ها و تمرینات خود را پشت سر می گذارد. سلیمی یکی از افرادی است که باید در جام فجر حضور یابد تا نحوه آمادگی وی در المپیک مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس فدراسیون وزنه برداری همچنین در خصوص دیگر مصدومان تیم ملی، افزود: علی هاشمی آخرین مصدوم ما پیش از تعطیلات نوروزی بود که در حال حاضر با توجه به تغییر کادر و نحوه تمرینات این مصدومیت ها در حال کاهش است.

وی در ادامه با اشاره به تعداد بالای اردونشینان گفت: در حال حاضر رویکرد اردوی تیم ملی ما ۳ برابر ظرفیت است که پس از مسابقات آسیایی و جام فجر تقریباً به کمتر از دو برابر کاهش پیدا خواهد کرد.

 

کد خبر : ۳۶۱۲۲۷