خبرگزاری کار ایران

باید به دپارتمان داوری بخاطر انتخاب دوباره ترکی حق داد

میرزابیگی: ترکی بهترین گزینه‌ای بود که برای قضاوت در دربی داشتیم

کارشناس داوری کشورمان گفت: با توجه به شرایط خاص این دربی، باید به مسئولان داوری بخاطر انتخاب دوباره ترکی برای قضاوت دربی حق داد.

ابراهیم میرزابیگی، کارشناس داوری کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در مورد انتخاب دوباره محسن ترکی برای قضاوت در دربی 82 گفت: دربی همیشه حساسیت خاص خودش را دارد. اما این بازی از همه دربی‌های دیگر حساس‌تر است و شرایط متفاوتی دارد. بازی قبلی هم که آقای ترکی این بازی را سوت زد، قضاوت خیلی خوبی داشت و هر دو تیم از داوری راضی بودند. به همین دلیل هم دو تیم روی این داور حساس نیستند و او فشاری از این نظر احساس نخواهد کرد.

وی ادامه داد: البته داوران دیگر حاضر در لیگ هم می‌توانستند در این بازی قضاوت کنند، اما از آنجایی که این بازی شرایطش فرق دارد، باید داور باتجربه‌ای مانند ترکی انتخاب می‌شد.

کارشناس داوری فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا انتخاب چندباره ترکی برای قضاوت در مهمترین بازی باشگاهی فوتبال ایران، موجب بی‌انگیزگی دیگر داوران نمی‌شود اظهار داشت: داوران دیگر نباید به خاطر این موضوع دچار بی‌انگیزگی شوند. همانطور که گفتم این بازی شرایطش خاص است و باید داوری باتجربه مانند ترکی برای آن انتخاب می‌شد. به نظر من این موضوع باید باعث انگیزه بیشتر داوران هم بشود و بدانند که در آینده نوبت آن‌ها هم خواهد شد.

میرزابیگی در پایان پیرامون همین مسئله گفت: باید به دپارتمان داوری و کمیته داوران بخاطر انتخاب دوباره ترکی برای قضاوت دربی حق داد. چون آن‌ها باید همه جوانب را برای انتخاب داور در نظر می‌گرفتند و از نظر من برای این دیدار حساس، ترکی بهترین گزینه‌ای بود که داشتیم.

 

کد خبر : ۳۶۱۴۰۴