خبرگزاری کار ایران

جودوی قهرمانی آسیا –تاشکند؛

مدال نقره خجسته برای جودوی ایران/طلسم 8 ساله شکست

ملی‌پوش جودوی ایران موفق شد بعد از 8 سال طلسم وزن 66 کیلوگرم را با کسب مدال آسیایی بشکند.

به گزارش ایلنا، علیرضا خجسته حودوکار تیم ملی جوانان که همراه با بزرگسالان به رقابت‌های قهرمانی آسیا اعزام شده با 4 برد متوالی به فینال رسید و در مبارزه فینال مقابل "دوودون آلتونسوخ" از مغولستان قرار گرفت اما فقط به دلیل اخطار، مغلوب حریف با تجربه خود شد..

این مدال در حالی برای کاروان جودوی ایران بدست آمد که از سال 2013 که جواد محجوب مدال طلای آسیا را گرفته بود، سال 2015 ایران فقط با تک مدال برنز سعید ملایی به کار خود پایان داد و اکنون بعد از 3 سال غیبت در فینال دوباره جودوی ایران فینال را تجربه کرد.

از طرفی در وزن منهای 66 کیلوگرم آخرین مدال ایران به سال 2008 کره‌جنوبی برمی‌گردد که آرش میراسماعیلی پرافتخارترین جودوکار ایران موفق به کسب مدال طلا شده بود. پس از آن جودوی ایران در 66 کیلوگرم مدالی بدست نیاورده بود.

این جودوکار دور نخست برابر حریفی از هنگ‌کنگ پیروز شد و دور دوم اسماقلف قزاقستانی که در رقابت‌های گرندپری تفلیس به مدال برنز دست یافته بود را شکست داده بود. علیرضا خجسته دور سوم با حریف چینی مبارزه کرد و به برتری رسید. این جودوکار منهای 66 کیلوگرم ایران در مبارزه چهارم مقابل چن چیا هونگ اهل چین‌تایپه در امتیاز طلایی به برتری دست یافت.

خجسته که همچنان در دره سنی جوانان قرار دارد در صورت ادامه مسیر قهرمانی می‌تواند همچنان برای جودوی ایران افتخارآفرینی کند.

رقابت‌های جودوی قهرمانی آسیا از امروز تا 30 فروردین در تاشکند برگزار می‌شود.235 جودوکار از 30 کشور قاره‌کهن در این دوره شرکت کرده‌اند. 137 جودوکار در بخش مردان و 98 جودوکار در بخش بانوان حضور دارند.

فردا در روز دوم این رقابت‌ها سعید ملایی، سعید مرادی، جواد محجوب و احمد ناقدی روی تاتامی می‌روند.

کد خبر : ۳۶۱۷۹۶