خبرگزاری کار ایران

الکساندر فلیپس مشاور یوفا:

میزان حق پخش تلویزیونی فوتبال ایران نسبت به رقبا کمتر است

مشاور یوفا گفت: رتبه ایران در مورد حق پخش تلویزیونی خیلی مناسب نیست و با حسابی سرانگشتی می توان گفت که ایران نسبت به کشورهای رقیبش در آسیا در آمدبالایی از حق پخش تلویزیونی ندارد.

به گزارش ایلنا، الکساندر فلیپس  مشاور یوفا در گفت و گوی اختصاصی با سایت سازمان لیگ در مورد دلایل حضورش در ایران گفت:  ای اف سی و یوفا برنامه توسعه ای برای لیگ های کشورهای آسیایی دارند. این برنامه شامل بخش های مختلفی از جمله، بازاریابی، ورزشگاه ها، مسایل امنیتی و برگزاری مسابقات است. در این برنامه، ای اف سی از یوفا برای توسعه لیگ های آسیا درخواست کمک کرده  است و حضور ما در ایران هم بخشی از همان پروژه محسوب می شود. این برنامه توسعه اختصاص به کشورهای بزرگی مثل ایران در آسیا و همچنین کشورهای کوچک این قاره دارد.
وی افزود: ای اف سی و یوفا قرارداد خواهر خواندگی دارند و هر دو کنفدراسیون هستند و کار و تجارت مشترکی دارند. ای اف سی از یوفا برای این برنام توسعه درخواست کارشناس کرده که من و فیلیپ لاینز متخصص حق پخش تلویزیونی است به عضویت این هیات ویژه آسیایی درآمدیم. کنفدراسیون فوتبال آسیا چشم انداز بلندمدتی را طراحی کرده است. این چشم انداز بلند مدت برای این است که ای اف سی تبدیل به یک کنفدراسیون برتر و الگو شود و برنامه های توسعه خود را به فدراسیون های عضو هم ارایه نماید تا مثلا تیم های باشگاهی و تیم ملی ایران در مسابقات بین المللی موفق باشند.
این مشاور انگلیسی یوفا تصریح کرد: یکی از اهداف این چشم انداز ای اف سی نمایش بهتر تیم های ملی آسیایی در مسابقات جهانی است. 4 تیم آسیایی حاضر در رقابت های جام جهانی 2014 نتوانستند انتظارات را برآورده کنند و ای اف سی در تلاش است که به تیم های ملی آسیایی کمک کند تا در آینده نمایش بهتری در عرصه های بین المللی داشته باشند.
فیلیپس با اشاره به اینکه برای تقویت تیم های ملی باید لیگ های کشورها قدرتمند و منظم شوند گفت: اگر کشوری خواهان تیم ملی قدرتمند است باید لیگ هایشان منظم و قوی برگزار شود.
مشاور یوفا با اشاره به یکی دیگر از اهداف چشم انداز ای اف سی برای توسعه فوتبال در قاره آسیا گفت: هدف دیگر این چشم انداز ایجاد محبوبیت بیشتر برای رشته ورزشی فوتبال است تا این رشته ورزشی در کشورهای مختلف تبدیل به ورزش اول شود که این هدف در فوتبال ایران کاملا محقق شده است. زیرا فوتبال در ایران نه تنها ورزش اول است بلکه ورزش دوم و سوم هم هست.
الکساندر فیلپس در مورد اینکه نظرش در مورد شهرآورد 82 پایتخت چیست، اظهار داشت: در مورد مسایل مختلف می توان هم نظر شخصی داد و هم نظر حرفه ای ، نظر شخصی من این است که برایم جالب بود که اینجا باشم و از بچگی طرفدار فوتبال بودم. شهرآوردهای زیادی در جهان داریم که بسیار مهیج هستند.  شهرآورد هایی مثل الکلاسیکو در اسپانیا  به نظر من هم دیدار استقلال و پرسپولیس هم یکی از شهرآوردهای مهم جهان است
مشاور یوفا در مورد اینکه میزان حق پخش تلویزیونی چه میزان از هزینه های باشگاه ها را در کشورهای مختلف پوشش می دهند، گفت: شاید 10 کشور در دنیا باشند که بتوانند درآمد کاملی از فروش بلیت، اسپانسر و حق پخش تلوزیونی داشته باشند. کشورهایی مثل آلمان، اسپانیاو انگلیس  حق پخش تلویزیونی مناسبی دارند.
وی افزود: در آسیا کشورهایی توسعه یافته ای مثل ژاپن هم درآمدهای بالایی از حق پخش تلویزیونی دارند.  کشور چین هم همین شرایط را دارد ودر آمد مناسب و خوبی از حق پخش تلویزیونی دارند.  یکی از دلایلی که چین بازیکنان ستاره روز دنیا را جذب می کند به همین دلیل است که آنها از حق پخش تلوزیونی درآمدبالایی کسب کرده اند.
رتبه ایران در مورد حق پخش تلویزیونی خیلی مناسب نیست و با حسابی سرانگشتی می توان گفت که ایران نسبت به کشورهای رقیبش در آسیا در آمد زیادی از حق پخش تلویزیونی ندارد.

 

کد خبر : ۳۶۲۰۹۱