خبرگزاری کار ایران

فریبرز عسگری در گفت‌وگو با ایلنا:

در المپیک با چهار سهمیه نتیجه می‌گیریم/ کیمیا علیزاده نتیجه تلاش بانوان تکواندو است

فریبرز عسگری نتیجه گیری تیم ملی تکواندو ایران در مسابقات آسیایی و کسب چهار سهمیه را نتیجه عملگرا بودن جامعه تکواندو ایران دانست.

فریبز عسگری، کارشناس تکواندو در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص کسب چهار سهمیه المپیک توسط تکواندوکاران تیم ملی ایران گفت: با توجه به تمرین‌های مستمر و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تیم ملی تکواندو در مسابقات آسیایی فلیپین توانست نتیجه خوبی را کسب کند و با توجه به تعداد تکواندوکاران حاضر در المپیک ریو ما می‌توانیم به همین روند ادامه دهیم و نتایج خوب‌مان را در آوردگاه المپیک هم تکرار کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به دشواری تمرینات بانوان و سختی‌هایی که متحمل می‌شوند کیمیا علیزاده توانست با کسب سهمیه تا حدودی نتیجه زحمات آنان را بدهد امیدواریم او با کسب مدال در المپیک پیش رو، تکواندو بانوان ایران را بیش از پیش در جهان مطرح کند.

عسگری ادامه داد: با توجه به چهار سهمیه کسب شده توسط فرزان عاشورزاده، مهدی خدابخشی و سجاد مردانی در گروه مردان و کیمیا علیزاده در گروه بانوان می‌توان المپیک پر مدالی را برای ایران پیش بینی کرد. این تکواندوکاران از تجربه خوبی برخوردارند و با شناخت کافی از حریفان حاضر در المپیک و همچنین با برنامه‌ریزی‌های لازم و آنالیز رقیبان می‌توانند با دست پر و مدال به کشور بازگردند. هرچند المپیک میدان کوچکی نیست و کسب مدال در آن بسیار دشوار است، ولی تکواندو ایران با پتانسیلی که دارد می‌تواند با دست پر از المپیک باز گردد.

او در پایان در مورد کادر فنی و برنامه‌ریزی‌هایی که فدراسیون برای تیم ملی کرده است گفت: جامعه تکواندو ایران از پتانسیل خوبی برخوردار است و هر کادرفنی که در راس تیم ملی قرار می‌گیرد هدف‌اش کسب نتیجه مطلوب برای ورزش ایران است. فدراسیون تکواندو هم همواره پشتیبانی‌های لازم را صورت داده است و با برگزاری اردوهای با کیفیت همواره به بالارفتن سطح تکواندوی ایران کمک می‌کند.

 

کد خبر : ۳۶۲۴۹۱