خبرگزاری کار ایران

چگونه می‌توانیم بازی حیثیتی را از عربستان ببریم؟

پیشنهاد ویژه دکتر غفاری به مسئولان فدراسیون فوتبال ایران

عضو سابق کمیته انتقالی فیفا گفت: باید کاری کنیم تا عراقی‌ها مجاب شوند بر سر تصمیم خود برای انتخاب ایران باقی بمانند تا تیم ملی عربستان مجبور شود به تهران بیاید.

دکتر غفاری، عضو پیشین کمیته انتقالی فیفا در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در مورد مناقشه پیش آمده میان دو کشور عراق و عربستان بر سر انتخاب ایران برای برگزاری دیدارهای تیم ملی عراق در رقابت‌های انتخابی جام جهانی گفت: با توجه به رفتاری که عربستانی‌ها با ما داشتند و توانستند با لابی کردن در کنفدراسیون فوتبال آسیا، میزبانی ما در لیگ قهرمانان آسیا را بگیرند، این بهترین فرصت است که شرایط را برای میزبانی عراق فراهم کنیم تا عربستانی‌ها مجبور شوند برای بازی با عراق به تهران بیایند.

وی ادامه داد: طبق قانون، خود فدراسیون فوتبال عراق باید هزینه برگزاری دیدارها تیم ملی این کشور در خاک ایران را پرداخت کند، اما حتی اگر شده خود ما برای این کار هزینه کنیم و هزینه برگزاری این بازی را به جای عراق بدهیم، این ارزش را دارد که این کار را بکنیم تا عراقی‌ها مجاب شوند بر سر تصمیم خود برای انتخاب ایران باقی بمانند تا عربستان مجبور شود به تهران بیاید. در صورتی که این اتفاق رخ بدهد یک برد بزرگ سیاسی برای ما خواهد بود و با این اتفاق همه دنیا از جمله کنفدراسیون فوتبال آسیا به اشتباه بودن تصمیمی که گرفته شده بود پی می‌برند.

نایب رئیس پیشین فوتبال غرب آسیا همچنین پیرامون این موضوع افزود: البته میزبانی عراق از عربستان در تهران هیچ تاثیری در رای AFC در این فصل نخواهد گذاشت. اما حداقل این ذهنیت را برای همه به وجود می‌آورد که وقتی ایران برای میزبانی دیگر کشورها از عربستان امنیت دارد، چطور نمی‌تواند خودش از عربستان در تهران میزبانی کند و همین می‌تواند موجب شود تا با تجدید نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا برای سال بعد این رای شکسته شود و همه چیز به حالت عادی برگردد.

آیا منطقی است که ایران در مناقشه به وجود آمده میان فدراسیون‌های فوتبال عراق و عربستان دخالت کند تا از این طریق امتیازاتی به دست آورد؟ دکتر غفاری در پایان در واکنش به این سوال گفت: این کار به چند دلیل به نفع ما نیست. اول اینکه با این کار به نوعی به عربستانی‌ها باج داده‌ایم. دوم اینکه همانطور که آقای کفاشیان تا یکماه دیگر با برگزاری انتخابات از فدراسیون می‌رود، این امکان هست که رئیس فدراسیون فوتبال عربستان هم از سمت خود برکنار شود و با آمدن رئیس جدید دوباره همه چیز به حالت قبل برگردد. ضمن اینکه از همه مهم‌تر این مسئله است که مسئولان فدراسیون فوتبال عربستان در این مورد اراده‌ای از خودشان ندارند و تمام تصمیم‌گیری‌ها توسط مقامات ارشد این کشور گرفته می‌شود و اگر هم قرار است مذاکره‌ای داشته باشیم باید در سطح مقامات سیاسی داشته باشیم نه در سطح روسای فدراسیون فوتبال دو کشور.

 

کد خبر : ۳۶۲۷۶۲