خبرگزاری کار ایران

توجیهات غیرمنطقی سازمان لیگ درباره بلیط فروشی دربی

فوتبال ایران حالا در بدترین شرایط مدیریتی خود به سر می‌برد و دوستداران فوتبال جز شنیدن توجیهات زننده چاره دیگری ندارند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، برای مردی که داعیه ریاست فدراسیون فوتبال را دارد و این ادعا را دارد که می‌تواند وضعیت فوتبال را سروسامان بدهد، قاعدتاً عذرخواهی کردن بابت اشتباهی که خودش و یا مجموعه تحت مدیریتش مرتکب شده است، نباید کار چندان دشواری باشد.

اما مهدی تاج، شب گذشته در برنامه نود در رابطه با ماندن چندین هزار نفر از تماشاگران دربی 82 پشت درب‌های بسته استادیوم، حرف‌هایی زد که نه تنها نشانی از عذرخواهی خالصانه نداشت، بلکه او به نوعی در مقام توجیه عملکرد ضعیف سازمان لیگ در رابطه با برگزاری دربی برآمد. گزارش برنامه نود در این مورد بسیار گویا بود. به هم ریختگی و عدم برنامه‌ریزی مناسب از سوی سازمان لیگ برای فروش بلیط‌ها باعث شده بود چندین هزار نفر از علاقه‌مندان پشت درب‌های استادیوم بمانند. اتفاقی که اعتراض بسیار شدید این افراد را در پی داشت.

حال آنکه خیلی از این تماشاگران از شهرهای دور و نزدیک برای تماشای دربی به تهران آمده بودند و همین باعث شده بود که آن‌ها از این که نتوانسته‌اند علیرغم داشتن بلیط، دربی را از نزدیک تماشا کنند خشمگین باشند.

بلیط فروشی برای یک بازی فوتبال، ساده‌ترین و بدیهی‌ترین کاری است که یک مدیر فوتبالی باید از عهده آن برآید. بخصوص آنکه آن مدیر مدعی باشد از جنس فوتبال است. اما متاسفانه سازمان لیگ از انجام همین کار ساده هم عاجز بود و البته عذر بدتر از گناه آنجایی بود که مهدی تاج به طور مرتب این جمله را تکرار می‌کرد که: خیلی‌ها برحسب عادت به استادیوم آمده بودند.

البته سازمان لیگ هم بعد از این اتفاقات سعی کرد به سبک رئیس خود از هوادارن معترض عذرخواهی کند. آنجا که نه بازی دربی بعدی، بلکه یکی از بازی‌های پرسپولیس و یا استقلال با یک تیم دیگر را به تماشاگرانی که روز دربی پشت در مانده بودند تعارف کردند. در حالی که هوادارانی که روز دربی پشت در ماندند، برای دیدن شهرآورد به استادیوم رفته بودند، نه بازی‌های دیگر تیم مورد علاقه‌شان.

اما چه می‌شود کرد که فوتبال ایران حالا در بدترین شرایط مدیریتی خود به سر می‌برد و دوستداران فوتبال جز شنیدن توجیهات زننده چاره دیگری ندارند.

 

کد خبر : ۳۶۳۰۵۰