خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

حرف‌های خواندنی مجید جلالی درباره مهرداد و اولادی‌ها

مجید جلالی عدم نتیجه‌گیری ستارگان ورزشی را موجب بروز فشارهای روانی شدید دانست که این فشارها می‌تواند پیامدهای خطرناکی داشته باشد.

مجید جلالی، سرمربی تیم سایپا در خصوص فشار روانی که به ورزشکاران مطرح وارد می‌شود به خبرنگار ورزشی ایلنا گفت: همه آنهایی که به نوعی در فوتبال و رشته‌های دیگر ورزشی مطرح می‌شوند حتی داوران و مربیان پس از گذراندن دوره‌ای که در اوج هستند و همه نگاه‌های جامعه به سمت آنها می‌رود به نوعی یک مسوولیت بر دوش خود حس می‌کنند.

جلالی ادامه داد: این افراد که به مرور از دوران اوج خود به دلایل متفاوت مانند مصدومیت دور می‌شوند، عدم نتیجه‌گیری آنها موجب بروز فشارهای روانی می‌شود که این موضوع می‌تواند پیامدهای خطرناکی به همراه داشته باشد.

این مربی فوتبال  با اشاره به نقش مهم باشگاه‌ها در حفظ سرمایه‌های فوتبال ایران گفت: باشگاه‌ها باید به نوعی از این بازیکنان مراقبت کنند و با داشتن یک ایده و برنامه درست در زمانی که بازیکنانشان دچار افول و چالش می‌شوند به آنها کمک کنند، با اتفاقات کنونی باید دید جامعه را در خصوص ورزشکاران مطرح که دچار افت می‌شوند تغییر دهیم و به سمتی برویم که بعد از کنار رفتن از دوران اوج آنها را طرد نکنیم تا آنها بتوانند با مشورت‌هایی که می‌گیرند به اوج خود بازگردند.

جلالی افزود: کسی نمی‌تواند بفهمد که وقتی از روی سکوها به دلیل عدم نتیجه‌گری به بازیکنان یا کادر فنی اعتراض می‌شود چه فشاری به آنها منتقل می‌شود. باید بگویم در خصوص فوت هادی نوروزی هم به این ترتیب عمل شد؛ او کاپیتان تیم بزرگی بود که نتیجه نمی‌گرفت و با مصدومیت هم رو‌به رو شده بود و این فشارها باعث می‌شود که ورزشکار بیش از پیش دچار استرس شود و به ناگاه دچار ایست قلبی شود.

جلالی تاکید کرد: من از مهرداد اولادی شناخت چندانی ندارم ولی با توجه به در اوج بودنش روشن است که فشار‌های شدید روانی بر او حاکم بوده. همانطور که بر هادی نوروزی این فشارها باعث استرس شد.

این مربی فوتبال گفت: برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی باید یک ایده نو از سوی همه جامعه ایجاد شود و ترتیبی اتخاذ شود که ورزشکاران صاحب نام ما پس از دوران اوج شان طرد نشوند. تنها نمانند و گوشه گیر نشوند. من از خدا برای مهرداد اولادی طلب آرامش و برای خانواده‌اش صبر طلب می‌کنم. مهرداد از بین ما رفت اما یادمان نرود که ما نیاز داریم که در مورد برخی مسایل تجدید نظر کنیم. اولادی‌ها را تنها نگذاریم و به آنها کمک کنیم که بتوانند ضمن بازسازی روحی به سطح مناسبی از فوتبال‌شان برگردند.

 

کد خبر : ۳۶۳۶۶۷