خبرگزاری کار ایران

سرپرست تیم ملی کشتی فرنگی در گفت‌وگو با ایلنا:

غیر از سوریان گزینه دیگری نداریم/ نباید او را از پیش بازنده انتخابی استانبول بدانیم

سرپرست تیم ملی کشتی فرنگی، سوریان را نه تنها یکی از بهترین کشتی‌گیران حال حاظر ایران خواند بلکه به مدعی بودن او در المپیک ریو هم اشاره کرد.

حسام‌الدین جعفری، سرپرست تیم ملی کشتی فرنگی ایران در خصوص مسابقات گزینشی مغولستان به خبرنگار ورزشی ایلنا گفت: مسابقات از سطح بالایی برخوردار بود و همه کشتی گیران با قدرت آمده بودند تا سهمیه المپیک را کسب کنند و در این میدان ما توانستیم یک سهمیه دیگر کسب کنیم و برای یک سهمیه باقی مانده هم در استانبول نتیجه لازم را خواهیم گرفت تا تیم کشتی فرنگی به صورت تکمیل شده راهی ریو شود.

وی ادامه داد: امیر قاسمی منجزی با نتایج خوبی که گرفت توانست جواز حضور در المپیک را کسب کند و شانس این کشتی گیرا با توجه به توانایی‌هایی که در کشتی او وجود دارد برای کسب مدال بسیار بالا است او در حال حاضر تمرینات خود را با جدیت دنبال می‌کند.

سرپرست تیم ملی کشتی فرنگی در خصوص یک وزن باقی مانده که هنوز نتوانستم سهمیه المپیک را کسب کنیم، افزود: حمید سوریان در کشتی اول به خوبی ظاهر شد ولی در ادامه نتوانست نتیجه مورد نظر را کسب کند. با این وجود نباید با شکست او در این رقابت‌ها او را بازنده از پیش تعیین شده در انتخابی پیش رو بخوانیم. ما در وزن 59- کیلوگرم کشتی گیری را به لحاظ فنی و تجربه‌ای در حد و اندازه‌های سوریان نداریم و به احتمال زیاد کادر فنی سوریان را به استانبول خواهد فرستاد، سوریان نه تنها می تواند در آخرین انتخابی المپیک سهمیه کسب کند بلکه یکی از مدعیان این وزن در المپیک هم خواهد بود.

جعفری در مورد تمرینات تیم ملی کشتی فرنگی زیر نظر محمد بنا گفت: تمرینات به خوبی در حال برگزاری است و همه کشتی‌گیران با قدرت روزهای مانده به المپیک را سپری می‌کنند و این نشان از آن دارد که می‌توانیم در المپیک نتایج خوبی کسب کنیم.

 

 

کد خبر : ۳۶۴۳۶۷