خبرگزاری کار ایران

مشاور رئیس جمهور در بخش ورزش دختران و زنان در گفت‌وگو با ایلنا:

بانوان باید در عرصه مدیریتی ورزش فعال‌تر شوند/ آن‌ها توانایی کسب مدال در المپیک را دارند

مشاور رئیس جمهور در بخش ورزش دختران و زنان معتقد است که بانوان باید بیشتر از قبل در تصمیم‌گیری‌های کلان ورزشی دخیل باشند.

بانوان ورزشکار کشورمان تاکنون موفق شده‌اند در رشته‌های مختلف، 9 سهمیه را برای حضور در رقابت‌های المپیک 2016 کسب کنند. اتفاقی که برای اولین بار در تاریخ ورزش ایران رخ داده است.

دکتر طاهره طاهریان، مشاور رئیس جمهور در بخش ورزش دختران و زنان در واکنش به همین موضوع به خبرنگار ورزشی ایلنا گفت: این سهمیه‌ها نشان دهنده تلاش بسیار بانوان ورزشکار و البته حمایت‌های فدراسیون‌های ورزشی مختلف و وزارت ورزش از ورزش بانوان است. با توجه به توانایی که زنان ورزشکار دارند و علاقه‌ای که در بین بانوان برای حضور در ورزش وجود دارد، اگر شرایط بهتری برای حضور زنان در ورزش فراهم شود و در برنامه‌های ورزشی خانم‌ها خودشان تصمیم‌گیرنده باشند، قطعاً در آینده نتایج بهتری هم کسب خواهد شد.

او ادامه داد: باید شرایط به نحوی باشد که خود خانم‌ها در فضای ورزشی جزو نفرات تعیین کننده و تصمیم‌گیر باشند تا بتوانند نه تنها برای المپیک پیش رو بلکه برای مسابقات 4 سال بعد برنامه‌ریزی بلند مدت انجام بدهند. اگر این فضا در ورزش بانوان فراهم شود به طور قطع شرایط برای بانوان در عرصه ورزش بسیار بهتر خواهد شد. نتایجی که در راه کسب سهمیه المپیک کسب شده است، خیلی امیدوار کننده است و نتیجه کار گروهی در ورزش بانوان است. اما من اعتقاد دارم که خانم‌ها باید در تصمیم‌گیری ها برای ورزش بانوان بیشتر از قبل دخیل باشند تا نتایج بهتری هم کسب شود. در بازی های آسیایی گذشته با این که من شاهد بود در اغلب برنامه‌ریزی‌ها خانم‌ها شرایط یکسانی با آقایان نداشتند، اما نتایجی که کسب شد خیلی خوب بود و این نشان دهنده پتانسیل بالای ورزش بانوان است.

دکتر طاهریان همچنین در پاسخ به این سوال که آیا هدف اصلی ورزش بانوان تنها کسب سهمیه المپیک بوده یا برنامه‌ای برای کسب مدال در این رقابت‌ها هم وجود دارد عنوان کرد: قطعاً ما به دنبال کسب مدال در المپیک هم هستیم. البته نباید فراموش کرد که کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک کار بسیار دشواری است و خودش به نوعی کسب افتخار محسوب می‌شود. اما موضوع دوم برای ما تلاش برای رسیدن به مدال در المپیک است که باید برای رسیدن به این هدف هم تلاش کنیم. اما به طور کلی برای ما قدم اول رسیدن به المپیک بود و از حالا به بعد باید به کسب مدال فکر کنیم. این سهمیه‌هایی که کسب شده است نتیجه تلاشی است که در تقریباً 40 سال گذشته صورت گرفته است و وقتی تلاش‌ها در ورزش بانوان به اینجا رسیده است، مطمئناً این توانایی و انگیزه هم وجود دارد که با یک برنامه‌ریزی مناسب در المپیک مدال بدست بیاوریم.

 

 

کد خبر : ۳۶۴۴۹۳