خبرگزاری کار ایران

آنچه در برنامه نود گذشت

بررسی اتفاقات سنگ پرانی در بازی پرسپولیس و همچنین درگذشت مهرداد اولادی از مهمترین مباحث برنامه این هفته نود بود؛ برنامه‌ای که تلاش مجری آن برای معرفی یک مقصر در حادثه اهواز ثمری نداشت.

به گزارش ایلنا، برنامه این هفته نود به پیش بینی قهرمان این دوره از مسابقات لیگ برتر اختصاص داشت که پنج گزینه استقلال تهران، استقلال خوزستان، پرسپولیس، تراکتورسازی و نفت تهران برای آن در نظر گرفته شده بود.

در بخش ابتدایی برنامه به دوران فوتبالی مهرداد اولادی، بازی در پرسپولیس، تیم ملی، استقلال، نفت و ملوان اشاره و گزارشی از این بازیکن پخش شد. سپس گزارش کوتاهی از مراسم تشییع پیکر اولادی روی آنتن رفت.

توضیح درباره عجیبترین پنالتی لیگ
بعد از پخش دیدارهای نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا و آیتم نود درجه، دیدارهای لیگ برتر و صحنه های داوری آن بررسی شد.  طبق اعلام میرزابیگی، کارشناس داوری، گل فولاد خوزستان به استقلال در دقیقه ۷۰ آفساید نبود و کمک داور به اشتباه آنرا آفساید اعلام کرد. میرزابیگی همچنین اعلام پنالتی به سود تیم سیاه جامگان در دیدار با تراکتورسازی را صحیح دانست؛ هرچند عادل فردوسی پور اعتقاد داشت این پنالتی درست نبوده است. مجری برنامه نود همچنین گفت که حتی اگر فرهاد کاظمی سرمربی سیاه جامگان داور بازی بود، این صحنه را پنالتی نمی گرفت! او حتی از رفتار دوگانه امیر قلعه نویی در جریان مسابقه و بعد از پایان بازی از عملکرد داور تعجب کرد.

ترس عجیب مدافع پرسپولیس زیر باران سنگ!
دیدار پرحاشیه پرسپولیس با استقلال اهواز دیگر مسابقه ای بود که مورد بررسی گرفت. تصاویر تاسف برانگیز پرتاب سنگ تماشاگران به سمت بازیکنان قبل از شروع بازی و در جریان بازی، این بخش را تحت تاثیر خود قرار داد؛ بخصوص زمان حضور بازیکنان پرسپولیس در زمین که با معطلی آنها همراه بود. نکته جالب اینجا بود که وقتی عادل کلاه کج بازیکن استقلال اهواز برای وساطت و بردن پرسپولیسی ها به رختکن داوطلب شد، تمام سرخپوشان این کار را انجام دادند ولی لوکا ماریچ مدافع خارجی پرسپولیس که از این صحنه ها ترسیده بود، حاضر نمی شد به رختکن برود! البته ماریچ بعد از دقایقی چانه زنی با کلاه کج، راهی رختکن شد!

کی بود، کی بود، من نبودم!
برای بررسی حوادث ورزشگاه تختی اهواز، ابتدا غلامرضا بهروان رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ روی خط برنامه آمد و تاکید کرد که شورای تامین اهواز این تصمیم را گرفته است.

همچنین طالقانی رئیس هیات فوتبال خوزستان روی خط آمد و همانند روزهای گذشته، به توجیه این اتفاقات پرداخت و گفت که هیچ تقصیری متوج هیات فوتبال خوزستان نیست!

جر و بحث عادل با یک فرماندار!
اسماعیل ارزانی فرماندار اهواز هم برای توضیح درباره اتفاقات بازی روی خط برنامه آمد و صحبتهایش با مجری برنامه نود برای لحظاتی به جر و بحث تبدیل شد. ارزانی گفت: در جلسه شورای تامین دوستان اصرار داشتند که بازی در ورزشگاه تختی برگزار شود. قوانین هم اجازه می داد آنها خودشان ورزشگاه را انتخاب کنند.

وی افزود: به هر حال تماشاگرنماها همه جا هستند! اگر این ورزشگاه قابل بازی کردن نبوده است، چرا سازمان لیگ آنرا تایید کرده است؟ برگزاری بازی دست ما نبوده است. نیروی انتظامی هم برای این بازی کم نبود.

فرماندار اهواز با بیان اینکه اگر به هفته گذشته برگردد این بازی را در ورزشگاه تختی برگزار نخواهد کرد، گفت: با این حال معتقدم ما اشتباهی نکرده ایم!

وی در ادامه اظهارنظر عجیبی کرد وگفت این اتفاقات بزرگنمایی شده است!

پایان باز داستان سنگ پرانی
فردوسی پور در برنامه این هفته تلاش زیادی داشت تا حداقل یک نفر مسئولیت فاجعه بازی پرسپولیس با استقلال اهواز را قبول کند ولی تلاش وی ثمری نداشت. حتی علی طرفی مسئول حراست اداره کل ورزش و جوانان خوزستان هم روی خط برنامه آمد و گفت: مهدی تاج شب قبل از بازی با بنده تماس گرفت و گفت هر تصمیمی که شورای تامین بگیرد، قبول کنید. اگر تاج حرفی غیر از این بزند، از سمت خود استعفا خواهم داد. مهدی تاج هم در تماس تلفنی با برنامه نود گفت که طبق آیین نامه، باید تابع نظر شورای تامین بود. در نهایت هیچکس حاضر نشد این فاجعه را گردن بگیرد که این امر ناراحتی مجری نود را در پی داشت.

پرسپولیس، قهرمان پیامکی لیگ
بررسی مسابقات لیگ دسته اول و عملکرد لژیونرها از دیگر بخشهای برنامه نود بود. در نهایت آمار مسابقه پیامکی نود به نمایش در آمد که ۷۳ درصد به قهرمانی پرسپولیس در لیگ رای دادند و ۲۲ درصد برای قهرمانی استقلال شانس قائل شدند.

 

کد خبر : ۳۶۵۰۲۰