خبرگزاری کار ایران

دور رفت از مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا

اتلتیکو مادرید-بایرن مونیخ؛ انگیزه شاگردان سیمئونه در برابر نبوغ تاکتیکی پپ

دومین بازی از دور رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا فردا شب برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، در دومین بازی از دور رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا، فردا شب (چهارشنبه) دو تیم اتلتیکو مادرید اسپانیا و بایرن مونیخ آلمان در شهر مادرید و در ورزشگاه ویسنته کالدرون به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

تورس-گریژمان

اتلتیکو مادرید

اتلتیکو مادرید که طبق روال چند سال گذشته، در این فصل نیز تحت هدایت دیگو سیمئونه، سرمربی جوان خود نتایج بسیار خوبی را در لالیگا و لیگ قهرمانان کسب کرده است. بعد از پشت سر گذاشتن رقیب قدرتمند خود و مدافع عنوان قهرمانی فصل قبل یعنی بارسلونا در مرحله یک چهارم نهایی، حالا به دنبال این است تا به شکست دادن یک مدعی دیگر، برای دومین بار در سه فصل اخیر به فینال بزرگترین رقابت‌های باشگاهی اروپا راه پیدا کند.

شاگردان سیمئونه که در این بازی حمایت هواداران بسیار متعصب خود را نیز به همراه دارند، بدون تردید مانند تمامی بازی‌های دیگر خود با سلاح انگیزه، دوندگی بالا و البته به راه انداختن جنگ روانی مقابل حریف قدر خود قرار خواهند گرفت. حریفی که برای پنجمین بار متوالی به جمع چهارتیم پایانی راه پیدا کرده است و در رویای کسب ششمین عنوان قهرمانی خود در اروپا سیر می‌کند.

خبر بد برای روخی بلانکوس البته این بود که دیگو گودین، مرد شماره یک خط دفاعی این تیم که در بازی هفته قبل این تیم در لالیگا دچار مصدومیت شده بود، در این بازی غایب خواهد بود تا با توجه به غیبت تیاگو که او هم مصدوم است، اتلتیکو برای این بازی دو مهره موثر و باتجربه خود را در اختیار نداشته باشد. مخصوصاً غیبت گودین می‌تواند اثر بسیار زیادی در کم شدن از استحکام دفاعی تیم سیمئونه در برابر مهاجمین بسیار خطرناک و فرصت طلب بایرن داشته باشد.

اما خبر خوب برای تیم میزبان، بازگشت دوباره فرناندو تورس مهاجم باتجربه و زهردار اتلتیکو خواهد بود. ال‌نینو که در بازی رفت از دور قبل توانست تک گل حیاتی تیمش را در نیوکمپ وارد دروازه بارسا کند، با اخراج در همان بازی دیدار برگشت را از دست و حالا دوباره با بازگشت تورس، زوج خط حمله اتلتیکو تشکیل خواهد شد تا امیدهای سیمئونه برای نفوذ به دیوار دفاعی مونیخی‌ها بیش از پیش باشد.

بایرن مونیخ

بایرن مونیخ

قرمزهای مونیخی با از پیش رو برداشتن بنفیکا در مرحله قبل، برای پنجمین فصل متوالی قدم به نیمه‌نهایی گذاشته‌اند و حالا درحالی که تنها یک ماه دیگر پپ گواردیولا را روی نیمکت خود خواهند داشت، به دنبال این هستند تا با فتح چمپیونز لیگ برای ششمین بار، بدرقه‌ای باشکوه برای سرمربی کاتالان خود تدارک ببینند.

پپ گواردیولا در دو فصل گذشته هم در رساندن تیم تحت هدایت خود به این مرحله از رقابت‌های لیگ قهرمانان موفق بوده است، اما در دو مرتبه قبل هر بار برابر یک حریف اسپانیایی (به ترتیب رئال مادرید و بارسلونا) شکست خورده است و از رسیدن به دیدار فینال بازمانده است. اتفاقی که موجب شده تا حجم انتقادات از وی به دلیل عدم موفقیت در فتح لیگ قهرمانان افزایش پیدا کند. و حالا دست برقضا در سومین حضور متوالی بایرن پپ در جمع چهارتیم پایانی این رقابت‌ها، باواریایی‌ها باید باز هم در برابر یک حریف اسپانیایی دیگر قرار خواهد گرفت و باید دید آیا باز هم تیم اول فوتبال آلمان در راه رسیدن به فینال ناکام خواهد بود و یا این بار با از پیش رو برداشتن رقیب خود از سرزمین ماتادورها، برای سومین بار در پنج سال اخیر راهی فینال خواهد شد.

بایرن مونیخ برای این بازی هم البته همچنان مصدومان سرشناسی را در تیم خود دارد. بازیکنانی که هرکدام در صورت بازی کردن می‌توانستند تا حدود زیادی کفه ترازرو را به نفع مونیخی‌ها سنگین کنند. آرین روبن، ژروم بواتنگ و هولگر بادشتوبر سه بازیکن غایب بایرن برای این بازی هستند. ضمن اینکه کینگزلی کومان وینگر سرعتی و جوان بایرن که در دو مرحله قبل نیز جزو بازیکنان تاثیرگذار بایرن بود، مصدوم است و امکان دارد نتواند در این بازی به میدان برود.

اما جدا از لیست مصدومان، گواردیولا برای این بازی بقیه نفرات تیم خود را در آمادگی کامل برای این بازی در اختیار خواهد داشت. نفراتی مانند مانوئل نویر، فیلیپ لام، دیوید آلابا، تیاگو آلکانتارا، توماس مولر، فرانک ریبری، دیگو کاستا و رابرت لواندوفسکی. بازیکنانی که هرکدام توانایی این را خواهند داشت تا در یک لحظه شرایط بازی را به نفع تیم خود رقم بزنند و جدا از تنوع تاکتیکی بالای بایرن که نتیجه تمرینات و تفکرات مخصوص سرمربی این تیم است، خلاقیت بالای بازیکنان بایرن نیز یکی دیگر از فاکتورهای تاثیرگذار این تیم در این بازی خواهد بود.

 

کد خبر : ۳۶۵۲۳۶