خبرگزاری کار ایران

هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر

نبرد مثلث مدعیان برای قهرمانی و مثلث فانوس به دستان برای فرار از سقوط

هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر فوتبال کشور با انجام هشت بازی هم‌ زمان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر فوتبال کشور با انجام هشت بازی هم‌ زمان برگزار می‌شود. این هشت مسابقه فردا (پنجشنبه) از ساعت ۱۸ آغاز می‌شوند.

پرسپولیس-نفت؛ سرخپوشان در پی عبور از دست‌انداز منصوریان

در یکی از مهم‌ترین بازی‌های هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر، دو تیم پرسپولیس و نفت در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر خواهند رفت. دیداری که با توجه به حساسیت بالای آن برای سرخپوشان پرسپولیس، به احتمال زیاد باید شاهد پر شدن استادیوم و حضور صدهزار نفری هوادران این تیم در این بازی باشیم. اتفاقی که می‌تواند هم باعث جذاب‌تر شدن بازی شود و هم عنصری تاثیرگذار در بازی شاگردان منصوریان باشد.

سرمربی تیم نفت پیش از بازی صراحتاً اعلام کرده است که تمام تلاشش را خواهد کرد تا با ایجاد ناهمواری برای پرسپولیس، راه قهرمانی تیم محبوب خود یعنی استقلال را هموار کند. صحبت‌هایی که البته از سوی علی دایی اسطوره باشگاه پرسپولیس و سرمربی فعلی تیم صبای قم جواب داده شد، اما به نظر می‌رسد موجب تهیج برانکو و شاگردانش نیز شده باشد و آن‌ها علیرغم سکوت در برابر گفته‌های سرمربی حریف، این انگیزه را خواهند داشت که درون زمین جواب سرمربی استقلالی نفت را با شکست دادن زردپوشان بدهند. البته نباید فراموش کرد که پرسپولیس در سه فصل اخیر موفق به شکست دادن نفت در لیگ برتر نشده است و علیرضا منصوریان نیز تاکنون در لباس مربیگری نفت مقابل پرسپولیس شکست نخورده است.

جدا از این مسئله، یکی از جذابیت‌های این بازی را می‌توان حضور علیرضا بیرانوند درون دروازه تیم نفت دانست. گلر جوان نفتی‌ها که در نیم فصل تا آستانه حضور در پرسپولیس پیش رفت، بعد از واکنش هواداران استقلال به حضور احتمالیش در پرسپولیس، به یکباره قرمزپوش شد و از آن بعد در بیشتر بازی‌های نفت با لباس و دستکش قرمز وارد زمین می‌شود. جدا از اینکه بیرانوند در این بازی به شدت زیر ذره‌بین خواهد بود و هر اشتباه سهوی از سمت او، می‌تواند باعث به راه افتادن موجی از شایعات شود، قطعاً روز شلوغی را هم از سوی هواداران پرسپولیس تجربه خواهد کرد. روزی که به احتمال زیاد با استقبال شدید هواداران تیم حریف روبرو خواهد شد و به نوعی می‌توان گفت این بازی شاید تا حدود زیادی وضعیت آینده فوتبال دروازه‌بان جوان و ملی‌پوش نفت را مشخص خواهد کرد.

پرسپولیس در این بازی رامین رضائیان و محسن بنگر ار به دلیل محرومیت و مصدومیت در اختیار نخواهد داشت و در تیم نفت نیز وضعیت ایمان مبعلی و سیدجلال حسینی به دلیل مصدومیت مشخص نیست و امکان دارد این دو مهره کلیدی نفت نتوانند در این بازی به میدان بروند.

در جدول رده‌بندی لیگ پرسپولیس در حال حاضر با 51 امتیاز صدرنشین است و با پیروزی در این بازی می‌تواند گام بلندی به سوی قهرمانی در لیگ بردارد. اتفاقی که آخرین بار در سال 87 برای سرخپوشان رخ داده است. نفت نیز با 42 امتیاز در رده پنجم قرار دارد و روی کاغذ هنوز شانس قهرمانی دارد. هرچند که قطعاً هدف اصلی نفتی‌ها کسب سهمیه خواهد بود، هدفی که رسیدن به همان هم بسیار دشوار خواهد بود.

سایپا-استقلال؛ مظلومی مچ آقا معلم را می‌خواباند؟

تیم فوتبال استقلال تهران در ورزشگاه تختی تهران مهمان تیم مجید جلالی است. استقلالی‌ها هم حال‌ و روز خوبی ندارند و نتوانستند از صدرنشینی خود دفاع کنند و در نهایت آن را به پرسپولیس دادند. آبی پوشان به خوبی ارزش سه امتیاز این بازی را می‌دانند و اگر نتوانند هواداران خود را راضی کنند ممکن است اتفاقات ناخوشایندی در انتظارشان باشد.  مجید جلالی که اخیرا هم اعلام کرده که با تمام توان مقابل استقلال ظاهر می‌شود، دوست ندارد بازنده این دیدار باشد. البته این برد به هیچ درد نارنجی‌پوشان نمی‌خورد زیرا روی کاغذ، شانس کسب سهمیه هم ندارد و البته به لطف فاصله‌ای که با قعر جدول دارد اگر بازی را واگذار کند هم اتفاق بزرگی برای این تیم رخ نمی‌رهد. نقطه مشترک هردو تیم نحوه بد امتیاز گیری در نیم فصل دوم است. نتیجه این دیدار بسیار در جدول حائز اهمیت است زیرا اگر استقلال بازی را واگذار کند و دیگر مدعیان بتوانند از پس رقبای خود برآیند ممکن است جدول لیگ برتر در این هفته‌های پایانی تغییرات زیادی کند. البته آبی‌های پایتخت این امید را هم دارند که با برد در این بازی و باخت پرسپولیس، بار دیگر به صدر جدول برگردند. در این دیدار آبی‌ها عمران‌زاده، شیحی و چشمی را در اختیار ندارند. سرشناس‌ترین غایب سایپایی‌ها هم آندرانیک تیموریان است.

استقلال خوزستان_راه‌آهن؛ جنگ برای بقا و قهرمانی

وضعیت دو تیم در جدول کاملا متفاوت است. استقلال خوزستان بعد از استقلال تهران، با تفاضل کمتر در رتبه سوم جدول رده بندی قرار دارد.آنها تا حدودی شانس قهرمانی دارند و منتظر لغزش دو تیم پرسپولیس و استقلال تهران در سه بازی باقی مانده هستند تا شاید با قهرمانی لیگ برتر دست به کار بزرگی بزنند.استقلال خوزستان در دو بازی گذشته خود دو تساوی کسب کرده است و مطمئنا انگیزه زیادی برای کسب سه امتیاز بازی با راه‌آهن دارند. راه‌آهن اما وضعیتی متفاوتی نسبت به استقلال خوزستان دارد، آنها برای بقا در لیگ می‌جنگند و امیدوارند که با کسب سه امتیاز این دیدار اندک امید خود برای ماندن در لیگ برتر را حفظ کنند. راه‌آهن البته هفته گذشته تیم خوب و منسجم پدیده مشهد را با نتیجه سه بر یک شکست داد و با روحیه خوبی وارد این میدان می‌شود.

تراکتور‌سازی-ملوان؛ جنگ بین سهمیه آسیا و سهمیه لیگ شانزدهم

دو تیم تراکتورسازی و ملوان در حالی در تبریز به مصاف هم می‌روند که بازی برای هر دو تیم حکم مرگ‌وزندگی دارد. قرمزوشان تبریز تلاش می‌کنند تا در کورس بمانند، سفید پوشان انزلی می‌جنگند تا در لیگ بمانند. این دلیل خوبی است که حساسیت این بازی را بسیار بالا ببرد. در این سه هفته سرنوشت ساز، هر دو تیم برای هدفشان هرچه دارند می‌گذارند تا در روز آخر لیگ غبطه امتیازهای از دست رفته را نخورند. تراکتورسازان که به یکباره خود را از نیمه جدول بالا کشیدند و خود را به عنوان مدعی معرفی کردند در تلاش هستند بتوانند حداقل سهمیه آسیایی را کسب کننند. تبریز‌ی‌ها که روی کاغذ شانس قهرمانی هم دارند در تلاشند این دیدار خانگی را با پیروزی پشت سر بگذارند تا با خیالی آسوده‌تر هفته بعد، به مصاف استقلال تهران بروند. این تیم در حال حاضر ۶ امتیاز با استقلال و ۹ امتیاز تا صدر جدول فاصله دارد. البته شانس بالایی برای کسب سهمیه آسیایی دارد. از سوی دیگر بازیکنان تیم بحران زده ملوان، هم‌قسم شده‌اند که این تیم پرهوادار انزلی را در لیگ حفظ کنند. این تیم فعلا ۲ امتیاز با سقوط فاصله دارد.

صبا-سیاه جامگان؛ مشهدی‌ها، با دست قمی‌ها به سقوط نزدیک‌تر می‌شوند؟

در یکی دیگر از دیدارهای حساس این هفته، تیم صبا در قم میزبان سیاه‌جامگان مشهد است. دیداری که برای سیاه‌جامگان بسیار مهم و حیاتی است. مشهدی ها در حال حاضر با ۲۴ امتیاز در تعقیب ملوان ۲۶ امتیازی اند و در تلاش‌اند از سقوط به لیگ دسته یک، فاصله بگیرند و سال دوم حضور در لیگ برتر را هم تجربه کنند. البته روی دیگر سکه این است که اگر در این بازی، نتوانند از پس شاگردان علی دایی برآیند ممکن است دو امتیاز اختلافی که با راه‌آهن دارند هم از دست بدهند و یک قدم دیگر به سقوط، نزدیک شوند. از طرفی، صبایی ها با برد در این دیدار شاید بتوانند به کسب سهمیه آسیایی در دو هفته پایانی لیگ فکر کنند. به همین علت به نظر نمی‌رسد علی دایی قصد داشته باشد شانس حضور در رقابت‌های آسیا را از دست بدهد.

پدیده ذوب‌آهن؛ آخرین امید سبزپوشان

دو تیم پدیده و ذوب اهن در شرایطی به مصاف یکدیگر می روند که شاگردان رضا مهاجری در تیم پدیده هیچ انگیزه ای برای این بازی ندارند، در حالی که در طرف دیگر شاگردان یحیی گلمحمدی در جستجوی آخرین شانسهای خود برای کسب سهمیه از طریق قرار گرفتن در جمع چهار تیم بالای جدول لیگ هستند.

پدیده که با 36 امتیاز در رده دهم جدول قرار دارد، نه ترس از سقوط را احساس می کند و نه امیدی به کسب سهمیه دارد و قطعاً بازیکنان این تیم تنها برای اثبات شایستگی های خود پا به میدان خواهند گذاشت. اما ذوبی ها که در پنج هفته اخیر دچار افت شدند و با همین افت از کورس قهرمانی جا ماندند، دنبال این هستند تا با پیروزی برابر پدیده ضمن خروج از بحران، امیدهای خود برای رسیدن به جمع چهارتیم بالای جدول را زنده نگه دارند.

سپاهان - گسترش فولاد؛ بی اهمیت برای تمام لیگ

دیدار این دو تیم را شاید بتوان در کنار دربی این هفته خوزستان میان فولاد و استقلال اهواز، بی اهمیت ترین بازی هفته نامید. دیداری که نتیجه آن برای هیچ تیم دیگری در جدول اهمیت نخواهد داشت. سپاهان که هفته گذشته بعد از اخراج دومین مربی این فصل خود، با زاغی نژاد بالاخره طعم برد را چشید، دنبال این خواهد بود تا با یک پیروزی دیگر اندکی از سیاهی فصل ناامید کننده خود بکاهد. گسترش فولادی ها نیزاین بازی را تنها دیداری تدارکاتی برای بازی سخت هفته بعد خود مقابل پرسپولیس حساب خواهند کرد. با توجه به بی تاثیر بودن این بازی در جدول، احتمال زیادی وجود دارد که مربیان دو تیم از بازیکنان جوان و کمتر بازی کرده خود در طول فصل در این بازی استفاده کنند. 

فولاد خوزستان _ استقلال اهواز؛ دربی بی خاصیت

اسم استقلال اهواز که می‌آید ناخودآگاه یاد حوادث عجیب و غریب ورزشگاه تختی می‌افتیم، اتفاقاتی که فقط در فوتبال ایران می‌توان مشاهده کرد. حاشیه‌ها و اتفاقات ناگواری که در نهایت هیچکدام از مسئولین خود را مقصر آن نمی‌دانستند. استقلال اهواز سقوطش قطعی شده و حتی معجزه هم نمی‌تواند آن‌ها را به لیگ برگرداند.فولاد خوزستان و استقلال اهواز بی خاصیت‌ترین دربی این فصل را انجام می‌دهند، چرا که فولاد هم جزو 5 تیم پایین جدول است. ضمن اینکه هر دو تیم بازی هفته قبل خود مقابل تیم‌های پایتخت را واگذار کردند.

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر : ۳۶۵۳۶۵