خبرگزاری کار ایران

دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا

اتلتیکو مادرید 1-0 بایرن مونیخ؛ سومین ناکامی گواردیولا در برابر ماتادورها

شاگردان دیگو سیمئونه توانستند در خانه از سد حریف آلمانی خود عبور کنند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، در دومین بازی از دور رفت مرحله ینیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، دو تیم اتلتیکو مادرید اسپانیا و بایرن مونیخ المان در ورزشگاه ویسنته کالدرون شهر مادرید به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی در انتها با یک گل به سود تیم میزبان تمام شد.

تک گل این دیدار را سائول در دقیقه 11 و به زیبایی و با عبور از چهار بازیکن مونیخی، وارد دروازه بایرن مونیخ کرد تا روخی بلانکوس با اندوخته یک گل زده و بدون گل خورده در خانه، هفته بعد در دیدار برگشت در آلیانتس آره نا به مصاف بایرن برود.

نیمه اول بازی با برتری نسبی بایرن مونیخ آغاز شد. اما این برتری دیری نپایید و تیم میزبان با گذشت چند دقیقه توانست نبض بازی را در اختیار بگیرد. اتلتیکو در ده دقیقه ابتدایی توسط تورس و سائول شانس خود را برای گلزنی امتحان کرد که در این امر ناموفق بود. اما در دقیقه 11 اتلتیکو مادرید مزد این برتری خود را گرفت. حرکت پا به توپ سائول از میانه میدان و عملکرد بسیار ضعیف سه بازیکن اسپانیایی بایرن و سپس آلابا باعث شد که سائول با عبور از بین 4 بازیکن بایرن مونیخ با ضربه فنی پای چپ خود دروازه نویر را فرو بریزد.

42bc7688-677d-4706-85d0-cfb04df8ed0c

در ادامه این نیمه حملات جسته وگریخته بایرن راه به جایی نبرد و نیمه اول با همین نتیجه خاتمه یافت.

در نیمه دوم بایرن مونیخ با حفظ توپ همیشگی خود و فشار از دو سمت خط میانی خود، سعی در خلق موقعیت داشت، اما دفاع متراکم و مستحکم اتلتیکو اجازه کار زیادی به مونیخی ها نداد. البته در چند نوبت مهاجمین بایرن توانستند روی دروازه اوبلاک خطرساز شوند که هربار در گشودن دروازه میزبان ناکام بودند.

جدی ترین موقعیت بایرن در این بازی نیز شوت سرکش آلابا در دقیقه 54 بود که ضربه سنگین این بازیکن با برخورد به تیر افقی به زمین برگشت. در ادامه هم علیرغم ورود فرانک ریبری و توماس مولر به ترکیب بایرن، باز شاگردان گواردیولا در گلزنی ناکام بودند و حتی این امکان وجود داشت که در دقیقه 76 گل دوم را نیز دریافت کنند که ضربه فنی تورس به تیر دروازه برخورد کرد تا در پایان بازی با همان تک گل دقیقه 11 به سود اتلتیکو به پایان برسد.

دیدار برگشت دو تیم روز سه شنبه هفته آینده در آلیانتس آره نا و شهر مونیخ برگزار خواهد شد.  

 

 

کد خبر : ۳۶۵۷۴۳