خبرگزاری کار ایران

رییس فدراسیون شمشیربازی در گفت‌وگو با ایلنا:

شمشیربازی ایران پدیده جهان شد/ پتانسیل کسب مدال المپیک را هم داریم

رئیس فدراسیون شمشیربازی کسب مقام چهارم تیم ملی در مسابقات جهانی را به اندازه کسب مدال جهانی ارزشمند و خوشحال کننده دانست.

فضل‌الله باقرزاده، رییس فدراسیون شمشیربازی ایران در خصوص کسب مقام چهارم تیم ملی شمشیربازی ایران در مسابقات قهرمانی جهان که در برزیل برگزار شد به خبرنگار ورزشی ایلنا گفت: تیم ملی شمشیربازی ایران جز پدیده‌های شمشیربازی جهان محسوب می‌شود، ما در این رویدادها توانستیم با شکست تیم ملی آمریکا که در مقام اول رنکینگ جهان قرار دارد همه نگاه‌ها را به سمت تیم ملی ایران  بکشانیم و سپس با غلبه بر فرانسه نشان دادیم که شایستی کسب مدال را هم داریم.

او ادامه داد: درست است که در نیمه‌نهایی و بازی رده‌بندی شکست خوردیم و علیرغم شایستگی که داشتیم موفق به کسب مدال نشدیم. اما کسب مقام چهارم تیمی هم برای ما به اندازه کسب مدال خوشحال کننده است. در این رقابت‌ها درخشش شمشیربازان ایرانی در حدی بود که مورد تشویق بسیاری از کارشناسان شمشیربازی جهان قرار گرفتند. زیرا ما با غلبه بر تیم‌های مدعی به نیمه نهایی رسیدیم و این روند موفقیت آمیز را در مسابقات آینده همچنان ادامه خواهیم داد.

باقرزاده در پایان در خصوص چگونگی حضور دو نماینده شمشیربازی ایران در المپیک ریو گفت: با کسب این نتیجه به دست آمده در مسابقات جهانی، حالا می‌شود گفت که شمشیربازان ایرانی جزو مدعین کسب مدال در المپیک محسوب می‌شوند و با ادامه دادن این روند ما پتانسیل کسب مدال المپیک را هم داریم.
 

کد خبر : ۳۶۵۸۱۴