خبرگزاری کار ایران

ایلنا بررسی می‌کند؛

چرا استقلال قصد دارد حنیف را برگرداند؟

مدافع کنار گذاشته شده استقلال در آستانه بازگشت دوباره به تمرینات این تیم قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، درحالی که بیش از یک هفته از بیانیه دراماتیک بهرام افشارزاده با حنیف عمران‌زاده مدافع میانی و باتجربه استقلال نمی‌گذرد، به نظر می‌رسد که حساسیت بالای دو بازی پیش روی‌ آبی‌پوشان در لیگ و ضعف این تیم در خط دفاعی باعث شده است که کادر فنی استقلال از مواضع خود نسبت به مدافع مغضوب این تیم عقب‌نشینی کند.

این اتفاق درحالی رخ داده است که سرپرست باشگاه استقلال در مصاحبه خود راجع به حنیف عمران‌زاده حرف از مصدومیت و غیبت او در ادامه مسابقات پیش روی استقلال زده بود. مسئله‌ای که اگر چه از همان ابتدا غیرواقعی به نظر می‌رسید، با اظهارات صریح پزشک تیم استقلال مبنی بر مصدوم نبودن حنیف حالتی دیگر به خود گرفت و مشخص شد دلیل اصلی کنار گذاشتن مدافع شماره 5 آبی‌ها نه مصدومیت بلکه مسائل انضباطی بوده است.

در شرایطی که کادر فنی استقلال عمران‌زاده را به دلیل بی‌انگیزگی از حضور در تمرینات منع کرده بود، در بازی این تیم برابر سایپا مگویان دیگر مدافع میانی این تیم با اخطاری که گرفت از بازی مقابل تراکتورسازی محروم شد تا به دلیل بحران در خط دفاعی استقلال در آستانه این بازی فوق حساس، مدیران و مربیان این تیم بار دیگر دست نیاز خود را به سوی مدافع طرد شده تیمشان دراز کنند و حرف از بخشیده شدن و بازگشت دوباره او به تمرینات را به میان بکشند.

باشگاه استقلال و در راس آن بهرام افشارزاده در حالی حاضر شده‌اند به دلیل نیاز به مدافع باتجربه خود، از مواضع و اصولشان در قبال بازیکن خاطی استقلال عقب نشینی کنند که بازگشت دوباره عمران‌زاده به ترکیب آبی‌پوشان بعد از حاشیه ایجاد شده توسط او، می‌تواند نمونه بارز بازیکن سالاری در فوتبال ایران باشد.

هنوز فراموش نکرده‌ایم که کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی در اوج حساسیت رقابت‌های مقدماتی جام جهانی و سه بازی باقی تیم ملی برای صعود به جام جهانی 2014، در حالی که برای صعود به کسب 9 امتیاز از سه بازی خود داشتیم، با چشم‌پوشی از مهدی رحمتی در آن شرایط حساس، با اعتماد به دیگر دروازه‌بانان حاضر در تیم ملی چگونه زیربار بازیکن سالاری نرفت. تصمیمی که نه تنها تیم ملی از آن متضرر نشد، بلکه باعث شد تیم ملی با اقتدار به جام جهانی صعود کند.

با توجه به همین موضوع بهتر است که مدیران و مربیان باشگاه استقلال نیز تصمیم‌گیری در خصوص بازگشت دوباره حنیف عمران‌زاده به تمرینات این تیم، تمامی جوانب را درنظر بگیرند و به این موضوع فکر کنند که اگر استقلال حتی با حضور عمران‌زاده موفق به کسب قهرمانی لیگ نشود، آنها نه تنها قهرمانی لیگ را از دست داده‌اند بلکه در زمینه نظم و انضباط و برخورد با بازیکن‌سالاری نیز بازی را به حاشیه‌سازان واگذار کرده است.

 

 

کد خبر : ۳۶۶۳۵۷