خبرگزاری کار ایران

انوشیروانی: خوشحالم که عنوان سومی سال گذشته را به مقام دوم رساندیم

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری گفت: بعد از جام فجر نیز بازی‌های المپیک ریو را پیش‌رو داریم و امیدوارم وزنه‌برداری همچون گذشته با کسب مدال‌های خوب پرچم‌دار ورزش ایران باشد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، سجاد انوشیروانی با اشاره به اینکه با تلاش فدراسیون تیم کاملی را روانه مسابقات کردیم، اظهار داشت: اگر علی میری در دسته 77 کیلوگرم در حرکات دو ضرب اوت نمی‌کرد شاید الان با اختلاف 10 تا 15 امتیاز اول شده بودیم و از سوی دیگر اگر کیا قدمی در دسته 105 کیلوگرم و محسن بهرام‌زاده در فوق سنگین نیز عملکرد بهتری داشتند باز هم می‌توانستیم قهرمان آسیا شویم.

وی افزود: با توجه به اینکه از ابتدای سال سکان تیم ملی را در دست گرفته‌ام، سعی داشتم که روحیه تیمی را جمع و جور کنم و تمرینات منظمی را انجام دادیم تا اولین گام را در مسابقات آسیایی محکم برداریم و خوشحالم که عنوان سومی تیم ملی در سال گذشته را به مقام دوم رساندیم.

دارنده مدال نقره المپیک حضور قدرتمند در تورنمنت بین المللی جام فجر به عنوان یکی از مراحل گزینشی المپیک ریو را یکی دیگر از اهداف آینده خود دانست و خاطرنشان کرد: بعد از جام فجر نیز بازی‌های المپیک ریو را پیش‌رو داریم و امیدوارم وزنه‌برداری همچون گذشته با کسب مدال‌های خوب پرچم‌دار ورزش ایران باشد.

انوشیروانی در خصوص اولین تجربه موفق مربی‌گری خود نیز گفت: هدایت ملی‌پوشان مهم است اما مهم‌تر از آن سالم وزنه‌زدن ملی‌پوشان در رویدادهای بین المللی است و کسی که طلا و نقره می‌گیرد باید هر شش حرکت خود را سالم بزند و تعداد خطاهای ملی‌پوشان بالاست و باید این نقطع ضعف را برطرف کنیم تا ملی‌پوشان با تسلط بهتری در میادین ظاهر شوند.

وی با بیان اینکه با انتخاب برخی وزنه‌ها برای برخی از ملی‌پوشان ریسک کرده است، عنوان کرد: وزنه 247 کیلوگرمی که امروز بهاد مولایی در حرکت دو ضرب زده، طی دو سال گذشته نزده بود و اگر در حرکات یک ضرب نیز عملکرد خوبی داشت به طور قطع می‌توانست مدال طلای یک ضرب را از آن خودش کند. متاسفانه برنامه ما با خطاهای ملی‌پوشان به هم ریخت و تلاش داریم از این پس تیمی را روانه مسابقات کنیم که کمترین خطا را داشته باشد.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان تصریح کرد: سال گذشته در رقابت‌های قهرمانی آسیا تنها یک مدال برنز مجموع داشتیم و اما امسال یک مدال برنز، دو نقره و یک طلا در مجموع کسب کردیم که کارنامه قابل قبول است و ولی من راضی نیستم.

 

کد خبر : ۳۶۶۶۰۶