خبرگزاری کار ایران

حمله دادکان به سه نامزد انتخابات فدراسیون فوتبال؛

چه کسی از رئیس جمهور کمک خواست؟

امروز محمد دادکان از سه نامزد حاضر در انتخابات فدراسیون فوتبال انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، امروز محمد دادکان در تازه‌ترین واکنش خود نسبت به انتخابات فدراسیون فوتبال درباره سه نامزد حاضر در این انتخابات اظهار نظر کرد.

دادکان می‌گوید اگر این نامزدها برای احراز پست ریاست فدراسیون فوتبال صلاحیت لازم و کافی را داشتند قبل از ثبت نام نمی‌گفتند اگر فلانی وارد انتخابات شود من ثبت نام نمی‌کنم.

اما رییس اسبق فدراسیون فوتبال در این باره توضیح نداده که چرا خودش در آستانه ثبت نام از نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال در چند نوبت از رئیس جمهور کمک خواست وطلب حمایت کرد؟ دادکان تاکید می‌کرد که اگر دکتر روحانی از او بخواهد به انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال ورود خواهد کرد. او در آن مقطع اساسا ترجیح نمی‌داد آراء مهم مجمع فدراسیون فوتبال را در نظر بگیرد و روی نظر مثبت یا منفی آنها برنامه ریزی کند بلکه گفته می‌شد سعی دارد از مقامات بالادستی برای رسیدن به ساختمان سئول کمک بگیرد. با این حال او امروز به همان اعضایی که تا دیروز نادیده‌شان می‌گرفت توصیه می‌کند که به هیچ یک از نامزدهای فوتبال رای ندهند و رای سفید را پیشنهاد می‌کند.

اما رییس اسبق فدراسیون فوتبال که رابطه‌اش با وزیر ورزش صمیمانه نیست اینبار هم در مقام انتقاد از وزارت ورزش برآمده و تاکید کرده وزارت ورزش به این دلیل نمی‌خواهد در فوتبال دخالت کند چون خودش را موقت می‌داند. دادکان حالا سعی کرده در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای با همه تسویه حساب کند و در این بین وزارت ورزش را نه محلی بی طرف بلکه سازمانی خوانده که مسئولانش حالا وادار به بی طرفی شده‌اند!

حال این سئوال پیش می‌آید که آیا وزارت ورزش نمی‌توانست در انتخابات کمیته ملی المپیک دخالت کند؟ آیا وزیر ورزش نمی‌توانست در آنجا اعمال نفوذ کند و مثل همه روسای قبل از خود در بالاترین پست مدیریتی ورزش کشور، نیم نگاهی هم به کمیته ملی المپیک داشته باشد؟ اما بر هیچ کس پوشیده نیست که وزارت ورزش در آن مقطع نیز از هر گونه دخالتی در انتخابات کمیته ملی المپیک خودداری کرد.

دادکان اینبار هم مثل همیشه سخن گفته است؛ او همه را از دم تیغ گذرانده که یک معنا را به مخاطب برساند؛ "ناجی فوتبال آشفته ایران من بودم که البته نیامدم."

راستی چرا دادکان موفق نشد وارد پروسه ثبت نام انتخابات فدراسیون فوتبال شود؟ چرا خود به جای اهمیت دادن به آراء مجمع از رئیس جمهور کمک و حمایت خواست؟

 

 

 

کد خبر : ۳۶۶۸۰۰