خبرگزاری کار ایران

لسترسیتی، قهرمان لیگ برتر در فصل 16-2015 شد

تیم فوتبال لسترسیتی انگلیس برای نخستین بار فاتح لیگ برتر فوتبال انگلستان شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، شب گذشته (دوشنبه) در هفته سی و ششم رقابت های لیگ برتر انگلستان چلسی میزبان تاتنهام بود و در دیداری پرهیجان و پربرخورد این دو تیم به تساوی 2-2 دست یافتند تا تاتنهام برای بیست و ششمین سال متوالی در کسب پیروزی در استمفوردبریج ناکام بماند. با این نتیجه قهرمانی لسترسیتی در لیگ برتر انگلستان قطعی شد تا یکی از بزرگترین شگفتی‌های تاریخ فوتبال انگلستان با این اتفاق رقم خورده باشد.

تیمی که دوفصل قبل با قهرمانی در لیگ دسته اول موسوم به چمپیونشیپ به لیگ برتر صعود کرده بود، حالا در عین ناباوری در حضور تیم‌های متمول و مدعی مانند منچستر یونایتد، منچسترسیتی، چلسی، آرسنال و لیورپول جام نقره‌ای فوتبال انگلستان را بالای سر خواهد برد.

این جام دوازدهمین جام تاریخ باشگاه لستر سیتی است! آنها پیش از این 3بار در جام اتحادیه، 7بار در دسته2 انگلیس و 1 بار در لیگ وان قهرمان شده اند. امشب ارزشمندترین جام تاریخ لسترسیتی کسب شد و یاران رانیری به قهرمانی در لیگ برتر انگلستان رسیدند. حالا لستر سیتی جزو 6باشگاهی است که به این افتخار رسیده است. منچستریونایتد، آرسنال، چلسی، منچسترسیتی و بلکبرن تیم های دیگری هستند که در لیگ برتر جزیره قهرمان شده اند. 

 

 

کد خبر : ۳۶۷۳۵۸