خبرگزاری کار ایران

سرمربی تیم ملی شمشیربازی ایران در گفت‌وگو با ایلنا:

در خفا تمرین کردیم تا پدیده شویم/ می‌خواهیم با کسب مدال المپیک شگفتی‌ها را تکمیل کنیم

فخری روند رو به رشد شمشیری‌بازی ایران را در مسیر کسب موفقیت‌های بزرگ دانست.

پیمان فخری، سرمربی تیم ملی شمشیر بازی ایران در مورد مسابقات جهانی برزیل و کسب مقام چهارم تیمی توسط شمشیربازان ایران به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: ما سال‌ها در خفا تمرین کردیم و مطمعا بودیم روزی جز پدیده‌‌های جهان خواهیم شد. می‌توان گفت در مسیر کسب موفقیت‌های بزرگ قرار گرفته‌ایم و همچنان به راه خود ادامه می‌دهیم.

او ادامه می‌دهد: مجتبی عابدینی و علی پاکدل جز بهترین شمشیربازان جهان محسوب می‌شوند. عابدینی توانست سهمیه‌ای را کسب کند که اروپایی‌ها روی آن با هم رقابت داشتند و پاکدل هم سهمیه آسیا را به دست آورد تا ایران جزو هفت کشوری باشد که در این دوره از رقابت‌های المپیک با دو سهمیه حاضر خواهد شد باید توجه داشت که کشوری چون فرانسه یک شمشیرباز المپیکی دارد.

فخری در مورد تمرینات تیم ملی در روزهای منتهی به المپیک می‌افزاید: برنامه‌های روز شمار برای تمرینات و شرکت در مسابقات تنظیم شده که طبق آن پیش می‌رویم. ما مسابقات جام‌جهانی که در مادرید برگزار می‌شود و همچنین مسابقات جایزه بزرگ مسکو را پیش رو داریم که می‌تواند برای موفقیت ما در المپیک با ارزش باشد. در ادامه ما یک اردوی مشترک پرفشار با تیم ملی شمشیربازی روسیه که در مسابقات جام‌جهانی برزیل قهرمان شد برگزار خواهیم کرد.

سرمربی تیم ملی شمشیربازی با اشاره به نزدیک بودن سطح ورزشکاران شمشیربازی در المپیک و کسب مدال در این رقابت‌ها می‌گوید: باید توجه داشت که همه شمشیربازانی که توانستند سهمیه المپیک را کسب کنند شانس گرفتن مدال را خواهند داشت و دو ملی پوش ما هم جزو نفراتی هستند که می‌خواهند با کسب مدال شگفتی‌ها را تکمیل کنند.

 

کد خبر : ۳۶۷۴۷۱