خبرگزاری کار ایران

شاکری:‌ اگر به المپیک صعود کنیم در لیگ جهانی هم نتیجه می‌گیریم

کارشناس والیبال کشورمان گفت: اگر جز چهار تیم صعود کننده به المپیک باشیم قطعا در لیگ جهانی هم می‌توانیم با قدرت ظاهر شویم.

علی شاکری، کارشناس والیبال راه رسیدن به المپیک را برای ایران هموار توصیف کرد و در مورد رقابت‌های انتخابی المپیک به خبرنگار ورزشی ایلنا گفت: در گروهی که ایران در آن حضور دارد فرانسه، لهستان و ایران به ترتیب سه شانس اول صعود به المپیک محسوب می‌شوند. با توجه به اینکه در این رقابت‌ها چهار تیم می‌توانند جواز حضور در المپیک را بدست آورند. با این شرایط ما می‌توانیم در این دوره به یکی از آرزوهای والیبال ایران که رسیدن به المپیک است دست پیدا کنیم.

او وضعیت تیم ملی را با آمدن لوزانو بعد از نتایجی که کواچ کسب کرد امیدوار کنند می‌خواند و ادامه می‌دهد: لوزانو مربی با تجربه و شناخته شده‌ای است که تا کنون با تیم‌های اروپایی چند بار به المپیک صعود کرده و شرایط رسیدن به این میدان را به خوبی می‌داند و تجربیات او می‌تواند کمک بسیاری به ایران بکند. قطعاً با حضور لوزانو شرایط والیبال ایران در مسابقات جهانی بهتر خواهد شد.

شاکری در خصوص بازی‌های ایران در لیگ جهانی که قرار است پس از رقابت‌های انتخابی المپیک برگزار شود می‌افزاید: نتایجی که در مسابقات گزینشی المپیک کسب خواهیم کرد انگیزه تیم ملی را مشخص می‌کند. اگر بتوانیم نتیجه خوبی کسب کنیم و جز چهار تیم صعود کننده به المپیک باشیم قطعا در لیگ جهانی هم می‌توانیم با قدرت ظاهر شویم در غیر این صورت به نظر انگیزه تیم پایین خواهد آمد و شاید نتوانیم در لیگ جهانی مطابق انتظار نتیجه بگیریم.

این کارشناس والیبال در پایان  در خصوص دیدارهای دوستانه تیم ملی نیز پیش از حضور در انتخابی المپیک گفت: دیدار تدارکاتی با رقیبان اصلی که مدتی بعد با آنها در رقابت‌های حساس انتخابی المپیک بازی خواهیم داشت می‌تواند کمی ریسک پذیر باشد زیرا تیم‌ها از نزدیک می‌توانند یکدیگر را محک بزنند. ما می‌توانستیم با تیم‌های دیگر که در سبک این تیم‌ها بازی می‌کنند دیدار داشته باشیم.

کد خبر : ۳۶۷۵۵۰