خبرگزاری کار ایران

شمشیرباز المپیکی ایران:

در المپیک مدعی کسب مدال هستیم/مسئولین پیگیر اخبار ما هم نمی‌شوند

پاکدامن با اشاره به برنامه‌ریزی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های صورت گرفته برای کسب بهترین نتیجه در میادین آسیایی و جهانی، این روند رو به جلو را در المپیک هم ادامه دار دانست.

علی پاکدامن، نماینده شمشیربازی ایران در مسابقات المپیک ریو در خصوص نتایج کسب شده در مسابقات جهانی برزیل به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: با توجه به اینکه همه تیم‌های مدعی تمام سال تلاش می‌کنند تا بتوانند در مسابقات جهانی  بهترین نتیجه را کسب کنند. ما هم توانستیم برای اولین بار شمشیربازی ایران را به جمع مدعیان برسانیم به این روند در دیگر مسابقات هم ادامه خواهیم داد.

او ادامه می‌دهد: ما برای پیروزی در برابر فرانسه برنامه‌ریزی کرده بودیم و با توجه به تمرینات و آنالیزهای صورت گرفته توانستیم به پیروزی دست پیدا کنیم تا با انرژی و قدرت بیشتری در مقابل تیم اول رنکینگ جهان یعنی امریکا حاضر شویم و آنها را هم از پیش‌رو برداریم و پا به مرحله نیمه‌نهایی بگذاریم و آنجا هم حریفان خوبی حضور داشتند. سه تیم راه یافته می‌دانستند که برای کسب مقام قهرمانی جهان باید از سد ایران بگذرند و مقابل ما با تمام نیرو ظاهر شدند و از تجربیات خود برای شکست ما استفاده کردند.

پاکدامن با اشاره به تمریناتی که در ایران برای کسب نتیجه در میادین آسیایی و جهانی انجام می‌دهند می‌افزاید: برای رسیدن به جمع چهار تیم برتر جهان برنامه چهارساله داشتیم و با پیگیری برنامه‌هایی که از سوی سرمربی در دستور کار قرار می‌گرفت هر روز به هدفی که می‌خواستیم نزدیک‌تر شدیم به نظر من پیمان فخری در شمشیربازی جایگاه محمد بنا در کشتی فرنگی را دارد که با قدرت و دانش بالا به کسب نتایخ خیره کنند فکر می‌کند. ما با همین تمرینات در المپیک ظاهر خواهیم شد نه به عنوان یک شانس و یک اتفاق بلکه برای کسب مدال به برزیل خواهیم رفت.

شمشیرباز المپیکی ایران از نادیده گرفتن رشته شمشیربازی توسط مسوولین انتقاد کرد و خاطر نشان شد: اگر مسوولین و بازیکنان فرانسه به ایران بیاییند و ببینند تنها یک سالن شمشیربازی در پایتخت وجود دارد و آن هم سالن تمرین تیم ملی است چه فکری خواهند کرد؟ ورزش شمشیربازی نشان داد که از پتانسیل بالایی برخور دارد است و با سرمایه گذاری می‌تواند برای کسب مقام‌های بهتر و ارزشمندتر به میادین جهانی و المپیک برود. این موضوع به نظر تنها دلیلی است که باید روی یک رشته ورزشی سرمایه‌گذاری شود ولی مسوولین حتی پیگیر اخبار ما هم نمی‌شوند تا ببینند در سه ماه مانده به المپیک چه مشکلاتی داریم.

کد خبر : ۳۶۸۲۶۷