خبرگزاری کار ایران

با رای اعضای مجمع

مهدی تاج به عنوان رئیس جدید فدراسیون فوتبال انتخاب شد/ اعضای هیات رئیسه مشخص شدند

رئیس جدید فدراسیون فوتبال انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، رئیس جدید فدراسیون فوتبال با رای اعضای مجمع انتخاب شد.

مجمع انتخابات فدراسیون فوتبال از ساعت 9 صبح امروز در محل آکادمی ملی المپیک واقع در باشگاه انقلاب تهران برگزار شد که در انتها، با رای اعضای مجمع، مهدی تاج به عنوان رئیس جدید فدراسیون فوتبال انتخاب شد.

در این مجمع 73 نفر عضو حضور داشتند که بعد از انجام مراسم رای‌گیری از این اعضا، سرانجام مهدی تاج با 50 رای رئیس فدراسیون فوتبال شد. آجورلو 15 رای و عزیز محمدی 6 رای کسب کردند. دو رای نیز باطله اعلام شد.

رأی گیری برای انتخاب نواب رئیس هم انجام و بر این اساس علی کفاشیان با 64 رأی از 73 رأی به عنوان نایب رئیس اول و الهه عرب‌عامری با 46 رأی به عنوان نایب رئیس شوم انتخاب شدند. محمود اسلامیان هم که گزینه نایب رئیسی دوم بود از سوی مجمع مورد پذیرش واقع نشد و با 35 رأی نتوانست به این سمت برسد.

 عبدالکاظم طالقانی با 45 رای عضو هیئت رئیسه و نماینده هیئت‌های فوتبال استان‌ها و محمود شیعی با 43 رأی عضو هیئت رئیسه و نماینده مدیران عامل باشگاه‌ها شدند. 18 رای هم باطله اعلام شد.

در بخش اعضای هیئت رئیسه فریدون اصفهانیان با 38 رای به فدراسیون فوتبال راه یافت. طبق اعلام کفاشیان باید نصف + یک رای برای راه یافتن اعضا به هیئت رئیسه مدنظر قرار بگیرد که بر این اساس تنها اصفهانیان حائز اکثریت آرا شد.

حیدر بهاروند 37 رای، هدایت ممبینی 28 رای، میرشاد ماجدی 18 رای، منصور شاه کرمی 15 رای، حسن کامرانی فر 15 رای، مراد حاج جعفری 15 رای، شهرام دبیری 12 رای، سعید عباسی 11 رای، عباس صوفی 11 رای، غلامحسین گودرزی 6 رای و حبیب الله شیرازی 2 رای آوردند.

بدین ترتیب بهاروند، ممبینی، ماجدی،‌ شاه کرمی،‌ حاج جعفری و کامرانی فر به دور دوم راه یافتند تا از بین آنها سه نفر انتخاب شود. البته برخی از اعضای مجمع اعتقاد داشتند بهاروند با توجه به اینکه 37 رای آورده نباید به دور دوم برود که کفاشیان زیر بار این موضوع نرفت. در نهایت بهاروند اعلام کرد که من مشکلی برای حضور در دور دوم ندارم و رای گیری شروع شد.

در دور دوم هیئت رئیسه هر کسی که بیشترین رای را بیاورد عضو شده و دیگر قانون نصف + یک رای نیست.

در دور دوم بهاروند با 44 و ممبینی با  33 رای حائز بیشترین آرا شدند و به  هیئت رئیسه راه یافتند. ماجدی 17 رای، حاج جعفری 12 رای، کامرانی فر 11 رای، شاه کرمی 7 رای آوردند و از حضور در هیئت رئیسه بازماندند. بدین ترتیباصفهانیان، شیعی، طالقانی، بهاروند و ممبینی اعضای جدید هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال هستند.

 

 

 

 

کد خبر : ۳۶۸۴۵۱