خبرگزاری کار ایران

علی منصوریان: بازی با فولاد سخت‌تر از دیدار با پرسپولیس است/ تاج به وعده‌هایش عمل کند

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران دیدار فردا (یکشنبه) تیمش مقابل فولادخوزستان را سخت‌تر از دیدار با پرسپولیس توصیف کرد.

به گزارش ایلنا، علیرضا منصوریان در نشست خبری پیش از دیدار نفت تهران مقابل فولادخوزستان اظهار داشت: از سازمان لیگ درخواست می‌کنم برای سال جدید، کنفرانس خبری را در ساعات صبح و عصر برگزار کند تا مربیان بتوانند به تمرینات تیم خود برسند. هر زمان که به نشست خبری دیر می‌رسم، از شما خبرنگاران خجالت می‌کشم.

وی با اشاره به دیدار فردا (یکشنبه) تیمش مقابل فولاد خوزستان گفت: این دیدار از بازی با پرسپولیس سخت‌تر است. وقتی با پرسپولیس و استقلال بازی داریم، بازیکنان به لحاظ روحی و روانی خودشان را آماده این بازی می‌کنند. دلیلش این است که بازی با این دو تیم پخش مستقیم می‌شود. بنابراین پس از بازی با این دو تیم بازیکنان از لحاظ انگیزشی شرایط متفاوتی خواهند شد.

منصوریان افزود: به بازیکنانم بعد از بازی با پرسپولیس گفتم شما تنها 24 ساعت اجازه دارید شاد باشید و بعد از این مدت کار را از نو شروع کردیم و آن برد برای ما تمام شده بود. تمام تلاش‌مان را کردیم برای بازی با فولاد آماده شویم. فولاد یکی از بهترین تیم‌های نیم‌فصل دوم بوده و خوب جنگیده و توانسته است از پایین جدول فرار کند.

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران ادامه داد: بازی فردای ما به‌مراتب از بازی با پرسپولیس سخت‌تر است، چون برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا می‌خواهیم بازی قابل قبولی ارائه دهیم و سه امتیاز را بگیریم.

منصوریان همچنین خاطر نشان کرد: مربی فولاد را کاملاً می‌شناسم. او ابتدا کارش را در ملوان شروع کرد و توانست این تیم را تا رده‌های پنجم یا ششم جدول بالا بیاورد. او امسال هم فولاد را از پایین جدول نجات داده و تیم خوبی را جمع کرده است.

وی خاطر نشان کرد: انتخاب بازیکن در خوزستان مثل این است که به یک جواهرفروشی برویم و جواهر انتخاب کنیم. انتخاب جوانان در خوزستان خیلی آسان است، چون بازیکنان زیادی در این استان حضور دارند.

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران اظهار داشت: من به برخی از افراد قبل از هر فصل مأموریت می‌دهم که به خوزستان رفته و سه چهار بازیکن با استعداد را به من معرفی کنند. از جمله این بازیکنان حقدوست، آل‌کثیر و... بوده‌اند که ما روی آنها کار کرده و در آینده این بازیکنان را تبدیل به ستاره می‌کنیم. در کل می‌خواهم بگویم که تیم‌های خوزستانی روی گنج خوابیده‌اند و ما نیز مقابل فولاد تمام تلاش‌مان این است که سه امتیاز را کسب کنیم.

منصوریان در واکنش به این پرسش که وضعیت باشگاه نفت به کجا کشید و در آینده چه اتفاقاتی در این باشگاه خواهد افتاد، گفت: الان که با شما صحبت می‌کنم ظاهر قضیه را حفظ کرده‌ام. جلوی شما خیلی سخت است که من نقش بازی کنم و اصلاً این کار هم جالب نیست. ما برای بازی با پرسپولیس شرایط خوبی داشتیم، از این جهت که آن بازی را 30 میلیون طرفدار استقلال و 30 میلیون طرفدار پرسپولیس می‌دیدند و بازیکنان ما انگیزه لازم برای رویارویی با این تیم را داشتند، اما الان که هشت روز مانده به پایان لیگ به هیچ نقطه‌ای نرسیده‌ایم و مشخص نیست وضعیت باشگاه به کجا خواهد کشید.

وی همچنین تصریح کرد: آخرین خبری که از تیمم دارم این است که وقتی محل تمرین را ترک کردم بازیکنان بعد از مشورت با یکدیگر به این نتیجه رسیدند که امروز به اردو نیایند و حتی احتمال دارد سر بازی حاضر نشوند. من از تاج عذرخواهی می‌کنم که تیم ما چنین شرایطی پیدا کرده است. در اینجا لازم می‌دانم که یک تبریکی هم به او بگویم. من شب گذشته برنامه شب‌های فوتبالی را دیدم و به خوبی پای صحبت همه کاندیداها نشستم. اول اینکه امیدوارم عزیزمحمدی و آجورلو که دیشب مدعی شدند اگر هرکس دیگری غیر از آنها رئیس فدراسیون شود به او کمک می‌کنند، این کار را انجام دهند و مورد دیگر اینکه امیدوارم تاج به حرف‌هایی که زد، عمل کند. او در برنامه دیشب خیلی خوب حرف زد و من همه حرف‌هایش را ضبط کرده‌ام.

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران عنوان کرد: از تاج دو خواسته دارم یکی اینکه اجازه ندهد پیشکسوت‌های بزرگ این فوتبال بیرون باشند. تاج باید در هر قسمتی از فدراسیون که می‌شود از پیشکسوتانی چون ذوالفقارنسب‌ها، حاج‌رضایی‌ها، مهاجرانی‌ها، ظلی‌‌ها، جاسمیان‌ها و... استفاده کند و برای ما هم امیدواری ایجاد کند که سرنوشت‌مان مانند پیشکسوتان امروزی نخواهد شد. واقعاً بیایند از امثال مهدی مناجاتی استفاده کنند تا نسل ما هم به آینده خود امیدوار باشد و ترس از این موضوع نداشته باشد که خانه‌نشین خواهد شد.

منصوریان خطاب به تاج گفت: واقعاً به ایشان تبریک می‌گویم. ایشان دوست من است و 10 روز پیش در مورد موضوعاتی که الان می‌خواهم به آنها اشاره کنم با وی صحبت کردم. درد فوتبال ما پول است. هیچ کدام از باشگاه‌های ما گارانتی مالی ندارند. واقعاً اگر آیین‌نامه به این شکل تنظیم شود که باشگاه‌ها بدهکاری‌های‌شان را تا سال 96 به بازیکنان پرداخت کنند، می‌شود بازیکنان را به سر تمرین آورد. این کار بسیار راحت است. واقعاً در ابتدای فصل بیایند از تیم‌ها گارانتی مالی بگیرند و باشگاه‌ها تضمین مالی داشته باشند و فدراسیون از منافع بازیکنان و دیگر دست‌اندرکاران دفاع کند. متأسفانه در فوتبال ما روابط بر ضوابط حاکم شده است. در این چند سال که از سال 63 تا الان در فوتبال هستم، موضوعاتی که در نفت شاهد بودم، ندیده بودم. سؤال من این است که شما آبروی‌تان را بیشتر دوست دارید یا جیب‌تان را؟ قطعاً هر کس آبرویش را بیشتر دوست دارد.

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران در پایان اظهار داشت: واقعاً تقاضا می‌کنم از تیم ملی حمایت شود. فرقی نمی‌کند که چه کسی سرمربی تیم ملی است. باید همه تلاش کنیم تا مثل بعد از بازی با کره لبخند بر لب مردم کشورمان باشد. در پایان به محمدرضا مهرانپور درگذشت همسر عزیزش را تسلیت می‌گویم.

کد خبر : ۳۶۸۶۷۵