خبرگزاری کار ایران

کیمیا علیزاده در گفت‌وگو با ایلنا:

برای کسب سهمیه انگیزه بالایی داشتم/ خانم‌ها در این المپیک مدال می‌گیرند

علیزاده معتقد است که خانم‌های ایرانی می‌توانند درالمپیک ریو به اول مدال تاریخ خانم‌ها در المپیک دست پیدا کنند.

کیمیا علیزاده، بانوی المپیکی تکواندو ایران در خصوص کسب سهمیه المپیک به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: با توجه به اینکه آخرین مرحله از مسابقات گزینشی المپیک از حساسیت خاصی برخوردار بود، توانستم با آرامشی که داشتم و انگیزه بالایی که برای کسب سهمیه المپیک و مدال طلا در من وجود داشت جواز حضور در المپیک برزیل را کسب کنم.

او در خصوص سطح تکواندو ایران ادامه‌ می‌دهد: با توجه به اینکه تکواندو آقایان ایران جزو بهترین تیم‌های دنیا محسوب می‌شود خانم‌های ایرانی هم از پتانسیل بالایی برخوردارند که در آینده می‌توانند همگام با آقایان در مسابقات برون مرزی شرکت کنند و مدال‌های خوش رنگ کسب کنند.

علیزاده در خصوص تمریناتی که پیش از المپیک برای آمادگی بیشتر خواهد داشت می‌افزاید: تمرینات را در کنار مربیان تیم ملی انجام می‌دهم و در آینده نزدیک اردوی مشترکی با تیم ملی فرانسه در ایران خواهیم داشت که می‌تواند به آمادگی من پیش از المپیک کمک زیادی بکند.

بانوی المپیکی ایران درخصوص شکستن رکورد حضور خانم‌های در این المپیک می‌گوید: خانم‌های ایرانی می‌توانند سهمیه‌های بیشتری را کسب کنند و پتانسیل خود را در ورزش نشان دهند. با توجه به تعداد حضور بانوان در المپیک ریو می‌توان انتظار داشت که اولین مدال تاریخ خانم‌های ایرانی در المپیک به دست آید.

کد خبر : ۳۶۹۱۱۹