خبرگزاری کار ایران

صالح: متاسفانه حساس‌ترین بازی فصل را باختیم/باید به فینال جام حذفی فکر کنیم

مربی استقلال گفت: در روزی که اشتباهات فردی ما زیاد بود بازی را به تراکتورسازی واگذار کردیم و متاسفانه این اتفاق در حساس‌ترین بازی ما افتاد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، مجید صالح که به جای پرویز مظلومی در نشست خبری گفت: آقای مظلومی شرایط خوبی نداشت و به همین دلیل عذرخواهی می‌کنم. بازی را خیلی خوب شروع کردیم  و فکر می‌کردیم 15 دقیقه اول به گل برسیم.

مربی استقلال گفت: در روزی که اشتباهات فردی ما زیاد بود بازی را به تراکتورسازی واگذار کردیم و متاسفانه این اتفاق در حساس‌ترین بازی ما افتاد. در طول فصل اشتباهات کمی داشتیم ولی متاسفانه امروز در حساس‌ترین بازی‌مان این اشتباهات بیشتر شد و باعث شد تا شکست بخوریم.

صالح افزود: پس از اینکه از تراکتورسازی عقب افتادیم سعی کردیم به بازی برگردیم، اما متاسفانه نشد. از حالا هم باید به بازی با صبا فکر کنیم و به لحاظ روحی و روانی خود را ریکاوری کنیم.

مربی استقلال گفت: در بازی با صبا حداقل باید یک امتیاز کسب کنیم تا سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا برای ما قطعی شود و نگاهمان به بازی‌های دیگر باشد که چه اتفاقی خواهد افتاد. در کنار این باید به فینال جام حذفی فکر کنیم که بازی حساسی مقابل ذوب‌آهن داریم.

صالح  اظهار داشت: به نسبت تیم‌های دیگر نیروی انسانی ضعیف‌تری داریم و هدف استقلال در این فصل کسب سهمیه لیگ قهرمانان بود. در واقع ما با بازی‌های خوبمان توقع‌ها را بالا بردیم. استقلال در این فصل تنها 4 شکست دارد که این آمار خیلی خوبی است و حالا با یک باخت شانس قهرمانی را از دست دادیم. فکر می‌کنم تیم از لحاظ فنی در این فصل عالی کار کرد. ما آنقدر عالی کار کردیم که انتظارات از استقلال بالا رفت. به هر حال جز عذرخواهی از هواداران در حال حاضر کاری از دستمان ساخته نیست. ما تیمی داریم که تلاش می‌کند و بیشتر از چیزی که در توان داشته این فصل نتیجه گرفته است.

دستیار پرویز مظلومی در مورد اینکه گفته می‌شود این تیم طرح تمرین خوبی نداشته، عنوان کرد: یک بازی نمی‌تواند طرح تمرین کل فصل تیم را زیر سوال ببرد، به هر حال فوتبال بازی اشتباهات است و تیم‌های مقابل ما هم نمی‌خواستند ببازند، می‌خواستند؟

صالح در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به جوان‌گرایی استقلال در فصل جاری گفت: جابر انصاری خودش را وقف تیم کرده و در حالی که بازی‌ساز نیست در این پست بازی می‌کند. استفاده از بازیکنان جوان نوعی ریسک است که ما این ریسک را انجام دادیم. تجربه هم چیزی نیست که در تمرینات به دست بیاید. ما پوست‌اندازی کردیم و پوست‌اندازی قهرمانی تیم نبود بلکه کسب سهمیه بود.

مربی استقلال تصریح کرد: چه این کادر فنی از جمله من و آقای مظلومی در این تیم باشیم یا نباشیم استقلال نیاز به ایجاد تغییرات دارد، تغییراتی که مفید واقع شود.

صالح در ادامه عنوان کرد: فصل را خوب شروع کردیم اما همانند دونده ماراتنی بودیم که در ابتدا جلو بود ولی جایی که باید می‌بردیم، نبردیم.

وی گفت: نتیجه امروز روی اشتباهات رقم خورد. در واقع ایرادات همیشه هست و حتی تیم قهرمان هم اشتباه می‌کند اما این اشتباهات برای تیم قهرمان کم است.

مربی استقلال گفت: استقلال دو فصل پیش پنجم و ششم شد. اگر زمان داشته باشیم، می‌توانیم دوباره کار را شروع کنیم. ما امروز از بازیکنان جوانی همچون فرشید اسماعیلی استفاده کردیم. در واقع از بازیکنان جوانتر ناراحت نیستیم. سوال این است که چرا باید در چنین روز حساسی چنین شرایطی برای بازیکنان ما به خصوص باتجربه‌ها به وجود بیاید؟

وی گفت: هیچ‌کس فکر نمی کرد بعد از دربی بتوانیم فولاد را شکست بدهیم. من چهار دربی را در زمان حضور در کنار قلعه نویی در استقلال تجربه کردم که هیچ کدام شرایط دربی اخیر را نداشت اما توانستیم تیم را برگردانیم. فکر نمی کنم هیچ‌کس انتظار چنین نتیجه درخشانی را از استقلال پس از دربی داشت. شما مشاهده کردید که بارسلونا پس از ال کلاسیکو بازی هایش را از دست داد. به هر حال ما تا دقیقه 90 بازی با صبا و همچنین دیدار فینال جام حذفی به تلاش خود ادامه می دهیم تا بهترین جایگاه را داشته باشیم.

صالح در خصوص بازی دادن به بازیکنان جوانی همچون شعبانلو در این دیدار گفت: جوان ها باید بالاخره یک روز بازی کنند. آنها روی نیمکت که دکور نیستند. بازی دادن به آنها به نظرم شجاعت مظلومی بود. ما بازیکنان خوبی داریم به هر حال این نفرات تازه دارند وارد این جو می شوند.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که چرا تعویض سوم استقلال انجام نشد، گفت: 8 دقیقه مانده به پایان بازی تصمیم گرفتیم حنیف عمران زاده را به جلو بفرستیم تا شاید روی اوت دستی یا ارسال از جناحین به گل برسیم. در واقع دست به تغییر تاکتیک در زمین زدیم.

 

کد خبر : ۳۶۹۱۷۸