خبرگزاری کار ایران

هفته سی و هفتم لالیگا

برتری بارسلونا و رئال در برابر حریفان/تکلیف قهرمانی به هفته آخر کشید

قهرمان این فصل لالیگای اسپانیا در هفته پایانی مشخص خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، هفته سی و هفتم لیگ دسته اول (لالیگا) با پیروزی بارسلونا و رئال‌مادرید و توقف اتلتیکومادرید همراه شد تا بارسلونا به یک قدمی قهرمانی در فصل جاری برسد. ضمن اینکه تکلیف قهرمان در هفته آخر مشخص خواهد شد.

 بارسلونا در دربی کاتالونیا با گل‌های  لیونل مسی در دقیقه 8، سوارس در دقایق 52 و 61، رافنینیا در دقیقه 74  و نیمار در دقیقه 83، با نتیجه  5 بر صفر  اسپانیول را برد تا برای فتح لالیگا چشم انتظار برتری در هفته پایانی باشد.

 رئال مادرید هم 3 بر 2 میهمانش والنسیا را شکست داد. رونالدو در دقیقه 39 و 59 و بنزما در دقیقه 42 برای رئال و  رودریگو در دقیقه 58 و گومس در دقیقه 81 برای والنسیا گل زدند  تا تیم مادریدی با 87 امتیاز در رده دوم قرار بگیرد. اخراج رودریگو از والنسیا در دقیقه 83 اتفاق مهم بازی بود.

در صورت توقف بارسلونا در هفته پایانی، رئال‌مادرید با یک پیروزی حداقلی هم به مقام قهرمانی می‌رسد.

 اتلتیکومادرید ضلع سوم مدعیان قهرمانی در خانه‌اش مقابل لوانته از پیش سقوط کرده  2 بر یک شکست خورد و  از کورس قهرمانی جا ماند.

 تورس در دقیقه 2 اتلتیکو را پیش انداخت اما لوانته با گل‌های دقیقه 31 کاسادسوس و 90 جوزپه روسی  در نهایت ناباوری رقیبش را شکست داد.

 در سایر بازی‌ها، سلتاویگو یک بر صفر مالاگا را برد، ایبار و رئال بتیس به تساوی یک بریک رضایت دادند، ختافه در جدال انتهای جدولی‌ها در خانه با همین نتیجه با  اسپورتینگ خیخون به تساوی رضایت داد، لاس‌پالماس و اتلتیک بیلبائو به تساوی بدون گل دست یافتند، رئال سوسیه‌داد 2 بر یک  مقابل رایووایکانو به برتری رسید، سویا 4 بر یک مغلوب  گرانادا شد و دپورتیو لاکرونیا در خانه‌ ویارئال 2 بر صفر به برتری رسید.

 با این نتایج در پایان هفته سی و هفتم، بارسلونای 88 امتیازی بالاتر از رئال‌مادرید 87 و اتلتیکومادرید 85 امتیازی در صدر جدول قرار دارد.

 

کد خبر : ۳۶۹۲۰۶