خبرگزاری کار ایران

سخنگوی فدراسیون کشتی در گفت‌وگو با ایلنا:

مجمع از خادم خواست که کاندیدای حضور در اتحادیه جهانی کشتی شود/ کسب کرسی بین‌المللی ضروری است

رضایی معتقد است که کشتی ایران برای قرار گرفتن در مسیر پیشرفت به یک نماینده در اتحادیه جهانی نیاز دارد.

علیرضا رضایی، سخنگوی فدراسیون کشتی ایران در خصوص درخواست جامعه کشتی ایران برای کاندیداتوری رسول خادم برای عضویت در هیات رییسه اتحادیه جهانی کشتی به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: در مجمع سالانه فدراسیون کشتی اعضای حاضر به نوعی رسول خادم را مکلف کردند تا به عنوان نماینده ایران در اتحادیه جهانی کشتی خود را کاندید کند. سیاست‌های فدراسیون کشتی بر این مبنا است که از همه پتانسیل‌های کشتی استفاده کند ولی باتوجه به حساسیت موجود تصمیم مجمع بر این بود که رسول خادم نماینده ایران شود.

وی‌ ادامه می‌دهد: در دوره‌های گذشته نمایندگانی از ایران برای عضویت در اتحادیه کشتی کاندید شدند که متاسفانه از راهیابی به آن باز ماندند تا ایران همچنان در این زمینه ناکام بماند. ولی با توجه به نتایجی که کشتی ایران توانسته در چند سال اخیر کسب کند نگاه جامعه کشتی جهان به مدیریت کشتی ایران دقیق‌تر شده و بسیاری می‌خواهند شکوفایی که در کشتی ایران رخ داده در سطح جهانی هم انجام شود. فدراسیون کشتی ایران در خصوص جلوگیری از حذف این رشته در المپیک با توجه به اینکه هیچ کرسی در جهان نداشت نقش قابل توجهی را ایفا کرد تا حضور کشتی ایران در جهان تنها به کسب مدال‌ها و قهرمانی ختم نشود.

سخنگوی فدراسیون کشتی می‌گوید: امروز داشتن نماینده در اتحادیه کشتی جهان برای ایران یک نیاز محسوب می‌شود تا بتوانیم نتایجی که در چند سال اخیر کسب کرده‌ایم ادامه دار باشد. دنیای کشتی عملکرد ما را دیده‌ است و فدراسیون کشتی ایران به عنوان یکی از موفق ترین آنها بوده محسوب می‌شود.

علیرضا رضایی با اشاره به حمایت‌هایی که می‌تواند از نمایده ایران برای کسب کرسی در اتحادیه کشتی جهان صورت گیرد، اذعان می‌دارد: دیپلماسی مسوولان در این زمینه بی‌تاثیر نیست. مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک برای گسترش ورزش ایران در سطح جهان باید برنامه ریزی کارآمدی داشته باشند. نه‌تنها در ورزش کشتی بلکه در دیگر رشته‌ها هم باید اینچنین عمل کنند.

کد خبر : ۳۶۹۷۰۶