خبرگزاری کار ایران

بازیکنانی که قهرمان لیگ را مشخص کردند

جان‌واریو، جواد، سپهر و دیگران

کدام بازیکنان با گل‌های‌شان قهرمان‌های لیگ برتر را مشخص کرده‌اند؟

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، زمانی که بازی‌های لیگ و سرنوشت قهرمانی به هفته پایانی می‌رسد یک بازیکن می‌تواند ره صد ساله را یک شبه برود و نامش را آنچنان در تاریخ فوتبال ثبت کند که هیچ‌گاه از یاد نرود. بازیکنی که شاید در طول فصل حتی یک گل هم نزده باشد اما با یک گل قهرمانی می‌تواند سرنوشت چند تیم را مشخص کند و زحمات یکساله را به سرانجام برساند.

هنگامی که حرف از چنین بازیکنی می‌شود همه به یاد سپهر حیدری می‌افتند. بازیکنی که در لیگ هفتم با یک ضربه سر در دقیقه 97 حکم قهرمانی پرسپولیس را امضا کرد و تا همیشه نامش را در ذهن هواداران پرسپولیس حک کرد. بازیکنی که نه پیش از این گل و نه بعد از آن بازیکن چندان بازیکن شاخصی محسوب نمی‌شد.

نگاهی گذرا داشته‌ایم به بازی‌های قهرمانی لیگ در ادوار مختلف و بازیکنانی که مثل حیدری نامشان را در تاریخ ثبت کرده‌اند.

لیگ چهاردهم

مهدی شریفی با 2 گل تیمی که تا چند هفته گذشته کمترین شانس قهرمانی داشت را صاحب جام کرد. شریفی که در طول فصل هم خوش درخشیده بود با این 2 گل جامی بسیار ارزشمند را به اصفهان آورد تا حسین فرکی افتخار کسب دو جام پشت سرهم را داشته باشد.

لیگ سیزدهم
مهرداد جماعتی بود که نقش ناجی حسین فرکی را داشت. تک گل او جام را از پرسپولیس گرفت و به اهواز برد. پرسپولیس در خوزستان با تک گل محمد عباس‌زاده جلو بود و جام را در یک قدمی خود می‌دید که مهرداد جماعتی آرزوهای قرمز را نقش برآب کرد.

لیگ دوازدهم

نکونام با این که به آرزویش نرسید و نتوانست در استقلال از فوتبال خداحافظی کند اما دینش را به این تیم ادا کرد. یک پنالتی در اهواز مقابل فولاد خیال این تیم را یک هفته مانده به پایان بازی‌ها راحت کرد و یک جام دیگر به جام‌های امیرقلعه‌نویی اضافه کرد. آخرین جام مربی پرافتخار لیگ تا امروز.

لیگ هشتم

جان‌واریو، یکی از معدود خارجی‌هایی که به استقلال آمد و با یک گل ارزشمند جام هم برای این تیم گرفت. البته ذوب‌آهن هم کمک کرد تا نام جان‌واریو جاودانه شود. آنها در آخرین بازی به فولاد خوزستان باختند  تا این بازیکن استقلال باشد که سرنوشت قهرمانی را تعیین می‌کند.

لیگ ششم

دو بازیکن با گل‌هایشان قهرمانی سایپا را قطعی کردند که بسیار جالب بود. علی دایی با یک گل جام را برای خودش گرفت و مومن‌زاده به عنوان یکی از گل‌نزن‌ترین‌ مهاجمان لیگ نامش با یک  گل در قهرمانی سایپا ثبت کرد. 4 گل به مس کرمان که نام دایی را در دنیای مربی‌گری مطرح کرد.

قهرمانی‌های پرسپولیس انگار باید همیشه دراماتیک رقم بخورد. لیگ اول هم مانند لیگ هفتم یک بازیکن عجیب و غریب جام را گرفت. ابراهیم اسدی از روی نیمکت آمد و روی کرنر حامد کاویانپور دروازه فجر را باز کرد تا گلش به اندازه یک جام برای پرسپولیس ارزش داشته باشد.

در بقیه بازی‌های لیگ قهرمان در فاصله چند هفته مانده به پایان بازی‌ها قهرمان مشخص شده و اتفاق به یادماندنی در کسب جام رقم نخورده است.

در این میان البته باید به نام مهدی کریمیان اشاره کرد. بازیکنی که گل‌هایش در سه قهرمانی سپاهان نقش بسیار خاصی داشته. او گل‌های بسیار مهم و حساسی برای زردپوشان زده و یکی از عوامل قطعی شدن قهرمانی سپاهان در چند هفته مانده به پایان بازی‌ها در فصل های نهم، دهم و یازدهم بوده است.

 

کد خبر : ۳۷۰۰۹۳