خبرگزاری کار ایران

سپهر حیدری در گفت‌وگو با ایلنا:

بازی روز جمعه شبیه بازی سال 87 مقابل سپاهان است

زننده گل قهرمانی پرسپولیس در سال 87، معتقد است که بازی روز جمعه این تیم با راه‌آهن شبیه دیدار 8 سال قبل برابر سپاهان است.

سپهر حیدری، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا راجع به بازی حساس روز جمعه سرخپوشان مقابل راه‌آهن و احتمال قهرمانی این تیم در لیگ پانزدهم گفت: در همان روزهایی که پرسپولیس پایین و یا وسط جدول بود، من در صحبت‌هایی که جاهای مختلف داشتم می‌گفتم که این تیم شانس اول قهرمانی است. چون پرسپولیس این فصل شخصیت قهرمانی دارد و هیچ تیم دیگری در لیگ مثل این تیم نیست. اصلی‌ترین دلیلی که پرسپولیس توانست با خروج از بحران به صدر جدول برسد و مدعی جدی قهرمانی شود، همین شخصیت قهرمانی بوده است.

او ادامه داد: در بازی روز جمعه بازیکنان باید از لحاظ روانی کاملاً به خود مسلط باشند و نباید همانند بازی با نفت عمل کنند که درگیر استرس بازی شده بودند و نتوانستند عملکرد خوبی داشته باشند. این که می‌گویند ابتکار قهرمانی دست استقلال خوزستان است را من قبول ندارم، چون الان این تیم با تفاضل گل صدر جدول است و پرسپولیس می‌تواند این اختلاف را جبران کند. ضمن اینکه استقلال خوزستان هم با ذوب‌آهن بازی دارد که بازی بسیار سختی محسوب می‌شود.

زننده گل قهرمانی پرسپولیس در سال 87 در واکنش به شباهات بازی روز جمعه پرسپولیس با دیدار تاریخی این تیم در سال 87 مقابل سپاهان نیز عنوان کرد: با توجه به اینکه پرسپولیس می‌تواند با پیروزی در این بازی هفته‌اخر قهرمان لیگ شود، می‌شود گفت این بازی شبیه همان دیداری است که با گل من قهرمان لیگ شدیم. اما آن بازی خیلی سخت‌تر بود. برای اینکه حریف ما سپاهانی بود که در آن زمان بسیار قدرتمند بود و ما هم باتوجه به کسر 6 امتیاز شرایط دشواری داشتیم. البته بازی روز جمعه پرسپولیس هم سخت است، اما شک ندارم بازیکنان در این دیدار موفق خواهند بود. بعد از فوت هادی عزیز، همه چیز برای پرسپولیس حماسی شد و بازیکنان برای قهرمانی هم قسم شدند و حالا تنها یک قدم به رسیدن به این هدف باقی مانده است و هوادارن باید مثل همیشه با همه توان از تیم حمایت کنند تا این جام را کسب کنیم.

پیشکسوت پرسپولیس همچنین با اشاره به راه‌آهن و تاکید این موضوع که این تیم همواره گربه سیاه پرسپولیس بوده است تصریح کرد: راه‌آهن تیم بسیار خطرناکی است و به هیچ وجه بازیکنان نباید این تیم را دست کم بگیرند. در همان سالی هم که ما قهرمان لیگ شدیم نتوانستیم راه‌آهن را شکست بدهیم و پرسپولیس معمولاً همیشه جلوی این تیم مشکل داشته است. در این بازی هم که راه‌آهن برای باقی ماندن در لیگ خودش نیاز به سه امتیاز دارد و از همین جهت بسیار زهردار خواهد بود و اگر بازیکنان یک لحظه غفلت کنند، شرایط سختی ایجاد خواهد شد. بازیکنان باید در بازی مقابل این تیم 90 دقیقه تمرکز داشته باشند، برای اینکه این راه‌آهن در این شرایط بسیار خطرساز است. البته حضور برانکو روی نیمکت پرسپولیس نقطه قوت این تیم است. اما نباید از خطر راه‌آهن هم غافل شد.

وی در پایان با ذکر اینکه حتماً روز جمعه برای تشویق پرسپولیس به استادیوم خواهد رفت گفت: بدون شک جمعه به استادیوم می‌روم و مثل یک هوادار پرسپولیس را تشویق می‌کنم. دیگر وقت آن رسیده است که پرسپولیس دوباره قهرمان لیگ شود و جام قهرمانی را به هوادارنش هدیه بدهد. فقط امیدوارم شرایط در فصل‌های بعد هم به شکلی باشد که درگیر تا این حد فاصله بین قهرمانی‌های پرسپولیس نباشد.

 

کد خبر : ۳۷۰۱۲۴