خبرگزاری کار ایران

۶ امتیاز دیگر در حساب پرسپولیس ماند

پرونده سپانوویچ بسته شد، سوسا قسط سوم مطالبات را دریافت کرد

باشگاه پرسپولیس ششمین پرونده شکایت بین‌المللی که در آستانه کسر ۶ امتیاز دیگر از سرخپوشان قرار داشت را بست.

به گزارش ایلنا و به نقل از سایت رسمی باشگاه پرسپولیس و بنابر اعلام ثمر صنیعی از روابط بین‌الملل باشگاه، در توافقی که با مارکو سپانوویچ بازیکن صرب سال‌های گذشته پرسپولیس صورت گرفت، این پرونده با تدبیر مدیریت باشگاه و با پرداخت مطالبات این بازیکن بسته شد.

صنیعی در این ارتباط گفت: با توجه به اقدامات حقوقی که مارکو سپانوویچ از گذشته انجام داده بود، حکم فیفا در مورد این بازیکن قطعی شد و اگر اقدام لازم صورت نمی‌گرفت حکم کسر امتیاز برای پرسپولیس صادر می‌شد، اما با پیگیری‌های مدیریت باشگاه و تدبیری که  طاهری به کار بست اکنون می‌توانیم این خبر خوش را به هواداران بدهیم که در آستانه کسب قهرمانی لیگ که به یاری خدا محقق خواهد شد. دومین و آخرین قسط مطالبات این بازیکن پرداخت شد تا از این ناحیه جای هیچ نگرانی برای تیم و هواداران نباشد.

همچنین در ارتباط با همین پرونده‌ها با تدبیر باشگاه سومین قسط مطالبات روبرتو سوسا نیز پرداخت شد که از چندی پیش در پی شکایتی که به فیفا داشت و حکمی که دریافت کرده بود، با وی توافق صورت گرفته بود.

این دو پرونده در شرایطی توسط باشگاه دنبال شد که پیش از این پنج پرونده دیگر که در آخرین مرحله، باشگاه را در آستانه کسر امتیاز قرار داد، بسته شده بود.

باشگاه پرسپولیس از ناحیه تعدد پرونده‌هایی که همگی آنها در طول این فصل به نتیجه نهایی رسیده بود و با توجه به هزینه‌های جاری و مطالبات بر جای مانده مربیان و بازیکنان تحت فشار زیادی قرار داشت و نیاز بود تا مدیریت دقیقی صورت بگیرد تا زحمات باشگاه، هواداران، کادر فنی و بازیکنان با اجرایی شدن احکام کسر امتیاز از بین نرود.

از سوی دیگر تعدد پرونده‌ها در طول سال‌های گذشته منجر به آن شد که فیفا در صدور این احکام به سرعت عمل کند و همچنین در جریان صدور احکام کسر امتیاز، بالاترین حد را در نظر بگیرد. چنانکه اگر هر 6 پرونده منجر به کسر امتیاز می‌شد، پرسپولیس 36 امتیاز را از دست می‌داد و اگر یکی از آنها هم اجرایی می‌شد، حتی سهمیه آسیایی پرسپولیس از بین می‌رفت اما به یاری خدا با اقداماتی که صورت گرفت در حال حاضر از این ناحیه خطری پرسپولیس را تهدید نمی‌کند.

کد خبر : ۳۷۰۱۲۵