خبرگزاری کار ایران

گفت‌وگو با داور المپیکی ایران در برزیل؛

امامی: نماینده خوبی برای داوری ایران خواهم بود

ابراهیمی می‌گوید با توجه به پتانسیل داوری کشتی ایران، می‌توانستیم دو نماینده در المپیک داشته باشیم.

محمد ابراهیم امامی، رییس کمیته داوران کشتی ایران در خصوص حضورش در المپیک ریو به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: از دو سال قبل اتحادیه کشتی جهانی و کمیته داوران در مسابقات گزینشی المپیک، داوری‌ها را زیر نظر داشتند. در لیست اولیه‌ای که از سوی کمیته جهانی داوران کشتی اعلام شده بود قرار بود ایران دو نماینده داشته باشد که متاسفانه اردوان صاحب از لیست نهایی حذف شد و من به عنوان تنها نماینده ایران به المپیک اعزام خواهم شد.

وی ادامه می‌دهد: ایران پتانسیل دو نماینده در داوری المپیک را دارد و همواره در المپیک‌ها نماینده داشته است. با توجه به کاهش تعداد داوران نسبت به المپیک لندن از هشتاد داور به پنجاه داور، ایران در این آوردگاه کشتی یک نماینده خواهد داشت که امیدوارم بتوانم نماینده خوبی برای داوران کشتی ایران در برزیل باشم.

ابراهیمی در مورد تغییرات داوری کشتی می‌گوید: با توجه به اینکه مربیان و کشتی‌گیران طبق آخرین قوانین کشتی تمرین کرده‌اند و با همین قوانین در مسابقات شرکت کرده‌اند به نظر تغییرات اساسی رخ نخواهد داد و معمولا تغییرات در قوانین کشتی بعد از المپیک اعلام خواهد شد. در صورتی که تغییری در قوانین صورت گیرد آن را به مربیان و کشتی‌گیران ایران اطلاع خواهیم داد.

کد خبر : ۳۷۰۹۰۱