خبرگزاری کار ایران

جایگاه استقلال مطابق انتظار بود

افاضلی: قهرمانی استقلال خوزستان شبیه معجزه بود/پرسپولیسی‌ها نباید از یحیی دلخور باشند

کارشناس فوتبال کشورمان اعتقاد دارد قهرمانی استقلال خوزستان در لیگ شبیه معجزه بود.

هومن افاضلی، در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا راجع به هفته پایانی لیگ و ناکامی پرسپولیس در کسب عنوان قهرمانی و قهرمانی استقلال خوزستان در لیگ پانزدهم گفت: قهرمان نشدن پرسپولیس آن هم به دلیل تفاضل گل نشان داد که در فوتبال حتی مسائل جزئی تا چه حد تاثیرگذار است. البته نباید از این به سادگی گذشت که پرسپولیس با همه مشکلاتی که داشت و اوایل فصل در انتهای جدول بود، به صدر رسید و با تیم قهرمان هم امتیاز شد که این نشان دهنده یک کار فوق‌العاده است. زمانی که پرسپولیس نتایج بدی می‌گرفت خیلی‌ها از جمله خود من تصور می‌کردیم این تیم اگر در پایان لیگ ششم هم شود کار بزرگی کرده است. اما این تیم برخلاف تصور همه به خوبی ثابت کرد که تا چه حد شایستگی دارد و بزرگی خودش را نشان داد.

او ادامه داد: باید به استقلال خوزستان هم تبریک گفت. قهرمانی این تیم در لیگ چیزی شبیه معجزه بود و باید به مردم اهواز و خوزستان تبریک گفت. تیمی که فصل قبل روز آخر در لیگ ماند، در این فصل قهرمان شد و این واقعاً یک معجزه بود. استقلال خوزستان قهرمانی خود را مرهون ثبات بالای خط دفاعی‌اش است که در طول فصل بسیار خوب عمل کرد و بهترین خط دفاعی لیگ را داشت.

افاضلی همچنین راجع به استقلال تهران اظهار داشت: جایگاه استقلال در پایان لیگ مطابق انتظار بود. همان زمان هم که این تیم در صدر جدول بود، همه اعتقاد داشتند که این تیم خوب بازی نمی‌کند و باید برای قهرمان شدن بهتر باشد. استقلال اگرچه خوب گل می‌زد، اما در خلق موقعیت مشکل داشت و بعد از اینکه چند بازیکن این تیم هم با مصدومیت و یا محرومیت روبرو شدند مشکلاتش بیشتر شد و حتی امکان داشت روز گذشته سهمیه لیگ قهرمانان را هم از دست بدهد که خوشبختانه این اتفاق رخ نداد.

وی پیرامون همین مساله افزود: این که می‌گویم خوشبختانه برای این است که پرسپولیس و استقلال دو قطب اصلی فوتبال ما هستند و این دو تیم هستند که مردم را به ورزشگاه می‌آورند. همین فصل پرسپولیس خوب بود و دیدیم که مردم چطوری برای تماشای بازی این تیم به ورزشگاه می‌رفتند که این پیام خوبی بود برای همه بود که بفهمیم وقتی این دو تیم حالشان خوب باشد حال فوتبال ما خوب خواهد بود. به همین دلیل هم است که می‌گویم حضور پرسپولیس و استقلال در لیگ قهرمانان آسیا واجب است و باید این دو تیم همواره قدرتمند و در این مسابقات حاضر باشند.

افاضلی در ادامه با اشاره به کار سخت استقلال خوزستان در فصل بعد تصریح کرد: استقلال خوزستان در این فصل قهرمان شد، اما نباید از این غافل شد که این تیم مثل پرسپولیس و استقلال و یا سپاهان و تراکتور تیم بزرگی نیست و همین می‌تواند باعث شود بازیکنان این تیم بعد از رسیدن پیشنهادات مختلف از تیم‌‌های بزرگ برای رفتن وسوسه شوند که این نتیجه‌اش تنها تضعیف استقلال خوزستان خواهد بود و مدیران این باشگاه در وهله اول باید جلوی این اتفاق را بگیرند. ضمن اینکه در کنار این باید به فکر تقویت کردن نیمکت تیم و جذب 6 یا 7 بازیکن خوب هم باشند که به کیفیت تیم لطمه نخورد. فشار مسابقات این تیم در فصل بعد بسیار بالا است و حضور در لیگ قهرمانان و لیگ به صورت همزمان می‌تواند مشکلات زیادی برای این تیم درست کند و باید کادرفنی استقلال خوزستان در نظر داشته باشد که فصل بعد کار به مراتب سخت‌تری پیش رو دارد.

وی در پایان راجع به عملکرد تیم ذوب‌آهن در بازی مقابل استقلال خوزستان و ناراحتی هوادارن پرسپولیس از یحیی گل‌محمدی به دلیل متوقف نکردن استقلال خوزستان نیز گفت: هر مربی در کارش در وهله اول به فکر تیم خودش خواهد بود و نباید توقع خارج از عرف از یحیی داشت. طبیعی است که هواداران به دلیل احساسی پیگیری کردن مسائل توقع داشتند گل‌محمدی ذوب‌‌آهن را با همه قوا به زمین بفرستد. اما نباید فراموش کنیم که پرسپولیس پیش از این در بازی مقابل همین تیم ذوب‌آهن و یا سایپا و نفت خیلی راحت امتیاز از دست داده بود و اگر آن امتیازات را گرفته بود سرنوشتش دست خودش بود و دیروز قهرمان لیگ شده بود. یحیی روز گذشته قطعاً به تیم خودش فکر کرد و منطق هم همین را می‌گفت که اینگونه فکر کند و به نظرم هیچ جایی برای ناراحتی هواداران پرسپولیس وجود ندارد و نباید از یحیی دلخور باشند.

 

کد خبر : ۳۷۱۰۵۶