خبرگزاری کار ایران

مجید صالح در گفت‌وگو با ایلنا:

از اول فصل می‌دانستیم استقلال مدعی قهرمانی نیست/به هدفمان در لیگ رسیدیم

مربی تیم استقلال تهران می‌گوید این تیم پتانسیل لازم برای قهرمانی در لیگ را نداشته است.

مجید صالح، مربی تیم استقلال و دستیار پرویز مظلومی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در مورد عملکرد آبی‌پوشان در لیگ پانزدهم گفت: فصل به صورت کلی برای استقلال خوب بود. اگرچه در این فصل فراز و نشیب زیادی داشتیم ولی از عملکرد تیم راضی هستیم. با توجه به موجودی تیم از لحاظ بازیکن و تمام مشکلات اقتصادی و مصدومیت‌هایی که وجود داشت، نتایج قابل قبولی را کسب کردیم و از این نظر راضی هستیم.

هدف ما از ابتدا کسب سهمیه بود

او ادامه داد: از این جهت می‌گویم راضی هستیم که هدف‌گذاری ما در ابتدای فصل کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا از طریق لیگ و یا جام حذفی بود. که خوب ما در لیگ توانستیم این سهمیه را کسب کنیم و در جام حذفی هم به فینال رسیده‌ایم و این شانس را داریم که حتی در این فصل یک جام بدست بیاوریم. اما در مورد قهرمان شدن در لیگ چیزی که برای خود ما مشخص بود این بود که می‌دانستیم با توجه به پتانسیل تیم توانایی قهرمانی در لیگ را نداریم.

زمانی که صدر جدول بودیم هم نگفتم قهرمان می‌شویم

مربی استقلال در حالی می‌گوید این تیم پتانسیل قهرمانی در لیگ را نداشت که آبی‌پوشان بیست‌وسه هفته صدرنشین جدول لیگ بودند و در هفته‌های پایانی قهرمانی را از دست دادند. صالح در واکنش به این موضوع تصریح کرد: این که بیش از بیست هفته در صدر جدول بودیم نافی حرف من نیست. ما در ابتدای فصل با توجه به شرایط تیم به دنبال قهرمانی نبودیم. اما وقتی که با شروع لیگ و ادامه بازی‌ها در صدر قرار گرفتیم، دلیلی نداشت که برای قهرمانی تلاش نکنیم. من حتی باید این را بگویم که همان زمان هم که با اختلاف زیاد صدر جدول بودیم من حتی یک بار هم نگفتم که ما قهرمان می‌شویم، برای اینکه می‌دانستم توانایی ما در چه حدی است. هدف ما قهرمانی نبود، اما وقتی در کورس قرار گرفتیم و دیدیم قهرمان شدن در لیگ در دسترس است، باید تلاش می‌کردیم و تا هفته آخر هم برای رسیدن به قهرمانی تلاش کردیم. اما باز هم می‌گویم کسب سهمیه هدف اصلی ما بود که خوشبختانه به آن رسیدیم.

صدرنشینی طولانی مدت باعث بالا رفتن توقعات از استقلال شد

وی پیرامون همین موضوع افزود: یکی از مسائلی که باعث شد بعد از قهرمان نشدن ما در لیگ حرف و حدیث راجع به ناکامی استقلال ایجاد شود همین موضوع بود که ما مدت طولانی در صدر بودیم و این باعث بالا رفتن توقعات از تیم شده بود. این به خودی خود ایرادی ندارد، اما نباید فراموش کرد که استقلال در دو فصل گذشته نتایج خوبی نگرفته بود و این فصل هم تغییرات زیادی داشت و اغلب بازیکنان جدید تیم همگی جوان بودند و این بازیکنان برای رسیدن به شرایط ایده‌آل زمان نیاز دارند. اصلاً اصلی‌ترین موضوعی که باعث می‌شود من عملکرد تیم را مثبت ارزیابی کنم همین است که ما با این تیم و بازیکنان جوان که بیشتر آن‌ها مانند جابر انصاری و روزبه چشمی و فرشید اسماعیلی اولین فصل حضور خود در تیم را سپری می‌کردند، مدت زیادی صدرنشین بودیم و همین نشان دهنده عملکرد خوب تیم است. اما دلیل نمی‌شود که بگویم مدعی قهرمانی بودیم.

استقلال خوزستان از ما و پرسپولیس بهتر نبود

صالح در ادامه راجع به فراز و نشیب‌های استقلال در طول فصل و انتقادات کارشناسان و پیشکسوتان از نحوه بازی این تیم نیز بیان داشت: آن زمانی که در صدر جدول بودیم، امتیاز چند بازی را خیلی راحت از دست دادیم که اگر در آن دیدارها کمی با دقت‌تر عمل کرده بودیم قطعاً سرنوشت لیگ چیز دیگری می‌شد. به عنوان مثال ما در بازی برگشت برابر استقلال اهواز و پدیده خیلی بد بودیم یا همین بازی آخرمان در تهران برابر تراکتورسازی هم روز خوبمان نبود. دلایل مختلفی برای این فراز و نشیب وجود داشت. اما برای مسابقاتی مثل لیگ طبیعی است که یک تیم فراز و نشیب داشته باشد. به طور کلی این خاصیت‌ لیگ است که تیم‌ها در طول مسابقات بالا و پایین دارند. اما در پایان تیمی که کمتر نوسان داشته باشد قهرمان می‌شود که این در مورد استقلال خوزستان کاملاً صدق می‌کند چون این تیم نسبت به ما و پرسپولیس نوسان کمتری داشت. اما این که آن‌ها قهرمان شدند دلیل نمی‌شود که بگویم استقلال خوزستان از استقلال و پرسپولیس بهتر بازی می‌کرد. این تیم نه به خاطر بازی بهتر بلکه تنها به دلیل ثبات بیشتر نسبت به ما و پرسپولیس قهرمان شدند.

برای فینال جام حذفی کار بسیار سختی پیش رو داریم

استقلال روز نهم خرداد در فینال جام حذفی در شرایطی که دو بازیکن تاثیرگذار خود خسرو حیدری و سجاد شهباززاده را در اختیار ندارد باید به مصاف ذوب‌آهن برود. دستیار اول پرویز مظلومی در واکنش به این مساله به ایلنا گفت: در کل کار بسیار سختی برای بازی فینال جام حذفی پیش رو داریم. نبود خسرو و شهباززاده یکی از مشکلات ما برای این بازی است. اما چالش اصلی ما برای این دیدار این است که باید از فردا برای پانزده روز فقط تمرین کنیم و به سختی تیمی را که بازیکنانش خسته هستند را در شرایط مسابقه نگه داریم. آن هم در حالی که حریف ما به واسطه حضور در لیگ قهرمانان کاملاً در شرایط بازی قرار دارد و این کار ما را برای دیدار فینال بسیار سخت می‌کند.

وضعیتم برای فصل بعد مشخص نیست

مجید صالح در پایان راجع به قرارداد خود با باشگاه استقلال و اینکه آیا سال بعد هم در این تیم خواهد بود یا خیر گفت: قرارداد من با استقلال بعد از فینال جام حذفی تمام می‌شود. البته آقای مظلومی یک فصل دیگر هم قرارداد دارد. ولی من قراردادم یک ساله بود و هنوز هم معلوم نیست فصل بعد در استقلال هستم یا نه چون بعد از بازی فینال باید در این مورد صحبت کنیم و فعلاً نمی‌توانم راجع به این موضوع اظهار نظر کنم.

 

کد خبر : ۳۷۱۳۶۶