خبرگزاری کار ایران

برای آقای گل جدید اروپا؛

پسر بد، بالاتر از پادشاهان مستطیل سبز

بارسلونای اسپانیا شب گذشته با هتریک مهاجم اروگوئه‌ای خود برای بیست‌وچهارمین بار قهرمان لالیگا شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا؛ تا چند ماه گذشته سرزنش کردن او کار آسانی بود. چشم بستن بر روی او، محروم کردنش، کنارگذاشتنش و ندیدنش کارآسانی بود. سوارز تا چند ماه پیش پسر بد فوتبال بود. پسر بدی که گاز می‌گرفت و با همین کارش کمر تیمش را در جام‌جهانی شکست و ....

همه خلاف‌ها در کارنامه‌اش بود. گاز گرفتن، توهین نژادپرستانه، تقلبٰ، دایو و هر چیز دیگر. اما این روزها این کارنامه یک نقطه درخشان دارد. آقای گلی. آن هم آقای گلی در تیمی که مسی و نیمار را دارد. آقای گلی با رکورد جالب و حسرت برانگیز 9 آقای گلی. لوئیز سوارز با هت‌تریک آخرش به رکورد ۴۰ گل در لالیگا دست یافت تا نه تنها آقای گلی لالیگا را جشن بگیرد بلکه کفش طلای اروپا نیز در یک قدمی‌اش باشد.

حالا دنیای فوتبال با احترام بیشتری به پسر بدش نگاه می‌کند. حالا دیگر کسی نمی‌تواند به راحتی محرومش کند، کنارش بگذارد و یا نادیده‌اش بگیرد. حالا او آقای فوتبال اسپانیاست. بالاتر از مسی و رونالدو. بالاتر از پادشاهان فوتبال. جایگاهی که هیچ بازیکنی جرات نمی‌کرد حتی رویا آن را برای خودش متصور شود. مگر می‌شود؟ رونالدو و مسی در این مستطیل سبز باشند و تو بالاتر باشی؟ این سوالی است که بازیکنان فوتبال احتمالا روزی هزار بار از خود می‌پرسیدند و هر هزار بار با یک «نه» جواب سوالشان را می‌دادند. اما دیشب ثابت شد که «بله». می‌شود بالاتر از پادشاهان فوتبال ایستاد. می‌شود پسر بد بود و بالاتر از پادشاهانی همچون مسی و رونالدو ایستاد.

 

کد خبر : ۳۷۱۴۷۴