خبرگزاری کار ایران

وقتی بعضی‌ها خواب بودند؛

مسئولان باشگاه پرسپولیس اخلاق را باختند

باشگاه پرسپولیس حالا مسئولانی را به خود می‌بیند که به سبک خودشان عذرخواهی می‌کنند؛ اما به دنبال آن انبوهی از توجیهات را درباره اشتباه‌شان مطرح می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، شب گذشته باشگاه پرسپولیس ترجیح داد به مناسبت نایب قهرمانی در لیگ برتر و کسب سهمیه در لیگ قهرمانان آسیا جشنی برپا کند و ضمنا از کارمندان باشگاه نیز تقدیر به عمل بیاید اما این جشن به حاشیه رانده شد. یک فرد غیرمسئول روی صحنه شیرین‌کاری‌‌اش گل کرد و بازار مسخرگی داغ شد. اما چه کسانی مورد تمسخر قرار گرفتند؟ علی دایی و علی پروین. دو تن از بزرگان پرسپولیس که شاید تا سال‌های سال هرگز کسی نتواند خود را به افتخارات این دو چهره پرسپولیسی برساند. لااقل نظرسنجی‌های برنامه نود نشان می‌دهد که این دو چهره تا چه حد نزد مردم کشورمان محبوب هستند. با این حال همین دو نفر که اتفاقا به جشن باشگاه دعوت نشدند مورد تمسخر قرار گرفتند. علی پروین از این رفتار شدیدا دلخور شده است. هنوز به طور رسمی دلخوری‌اش را به زبان نیاورده اما اطرافیانش می‌گویند او به شدت از سرپرست باشگاه دلخور است. علی دایی نیز در واکنش به این اتفاق گفته است: ما فرق شوخی و تمسخر را می دانیم. دایی به شدت از مسئولان باشگاه پرسپولیس انتقاد کرده است. فرشاد پیوس و دیگر پیشکسوتان باشگاه نیز واکنش‌های منفی نشان داده‌اند و تاکید کرده‌اند که مسبب این رفتارهای تمسخرآمیز تنها و تنها مدیران این باشگاه هستند که حالا خودشان و تصمیم زننده‌شان را توجیه می‌کنند.

اما همه اینها چه اهمیتی دارد؟ چه اهمیتی دارد که صدای اعتراض دایی و پروین و پیوس بلند شود. مهم این است که سرپرست باشگاه پرسپولیس حالا می‌تواند به نایب قهرمانی و کسب سهمیه پرسپولیس مفتخر باشد و خود را نزد مقامات بالادستی‌اش مدیری موفق نشان دهد. اما چه کسی است که نداند پرسپولیس اگر امروز موفق شده است سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند بخش مهمی از این اتفاق به همت بازیکنان و کادر فنی سرخ‌ها برمی‌گردد. آنها که دلشان نمی‌خواست قعرنشین باقی بمانند.

اما داستان رفتارهای زشت و توجیه‌های زشت‌تر ما در خصوص تمسخر بزرگان فوتبال کشورمان همچنان ادامه خواهد داشت. این نیز می‌گذرد و بار دیگر باز هم شاهد چنین اتفاقاتی خواهیم بود. چون هنوز این ضرورت را احساس نکرده‌ایم از مدیری در باشگاه پرسپولیس استفاده کنیم که قدر بزرگان و پیشکسوتان باشگاه را بداند؛ مسئولانی که علی پروین را بشناسند. علی دایی را بشناسند. پیوس و پنجعلی را بشناسند. مسئولانی که بدانند در باشگاهی مثل پرسپولیس به عنوان یک مقام مسئول اولا حق اشتباه ندارند یا دست کم باید خیلی کم مرتکب اشتباه شوند و البته وقتی اشتباهی مرتکب می شوند صادقانه آن را به گردن بگیرند و توپ را به زمین آقای شیرین‌کار روی صحنه نیندازند. شاید حق با علی دایی باشد؛ او گفته آقایان اگر خیلی از مسخرگی خوششان می‌آید نگاهی به خودشان بیندازند و در این صورت برای تمسخر شاید سراغ ما نیایند. پریشب شاید وقتی آنهایی که مسئولان پرسپولیس را در مسند امور این باشگاه قرار داده‌اند در خواب به سر می‌بردند، منصوبین‌شان اخلاق را باختند و زننده‌تر اینکه بداخلاقی‌شان را امروز توجیه می‌کنند.

 

کد خبر : ۳۷۲۱۷۴