خبرگزاری کار ایران

کی‌روش: تیم ملی در اولویت است/جام‌جهانی برای ما شروع شده است

سرمربی تیم ملی فوتبال در نشست خبری امروز، صحبت‌هایی را راجع به تیم ملی مطرح کرد.

به گزارش ایلنا، کارلوس کی‌روش در نشست خبری امروز (چهارشنبه) خود در آکادمی ملی فوتبال صحبت‌هایی را درباره فوتبال کشور و تیم ملی مطرح کرد که در ادامه می‌خوانید.

جام جهانی برای ما شروع شده است

ما جلسات خوبی با تاج داشتیم و به راهکارهای خوبی دست یافتیم. تاج موافق استعفای من نیست. من و او حرف‌مان مشترک است و معتقدیم جام جهانی روسیه برای ایران از سال 2018 آغاز نمی‌شود. بلکه جام جهانی برای ما از همین حالا شروع شده است و باید از همین حالا بجنگیم. مطمنم با رئیس جدید کسب نتیجه آسانتر خواهد بود.

باید به هدفمان یعنی صعود به جام‌جهانی برسیم
ما با رئیس جدید به توافقات خوبی رسیدیم و از امروز باید برای موفقیت در سال آتی برنامه‌هایمان را شروع کنیم. هدف اصلی ما قعلا کسب سهمیه جام‌جهانی است و باید برای صعود تلاش کنیم و برنامه ریزی کنیم.

در 8 ماه آینده 21 امتیاز پیش‌روی ماست
تیم ملی در هشت ماه آینده هفت بازی پیش رو دارد. هم اکنون 21 امتیاز پیش‌روی ماست بنابراین در سال آینده تکلیف تیم ملی برای صعود به جام جهانی مشخص خواهد شد.

تیم ملی، در اولویت است
ما همه به این نتیجه رسیده‌ایم که تیم ملی در فوتبال ایران در اولویت قرار دارد. هدف ما این است که بتوانیم توقع کامل هواداران و خانواده بزرگ فوتبال ایران را برآورده سازیم و بتوانیم به تعهدات‌مان در قبال آنها عمل کنیم. در این راستا باید همکاری مناسب و روحیه بالایی داشته باشیم و دست به دست هم در کنار تیم ملی بوده و این تیم را مورد حمایت قرار دهیم، آنهایی که عاشق تیم ملی هستند آمادگی این را دارند که هر کاری را برای تیم ملی انجام دهند تا دست به دست هم به موفقیت برسیم.

ما از نظر منبع مناسب و حمایت‌های لازم برای تیم ملی از تیم‌هایی مثل کره عقبیم

ما منابع کافی و حمایت‌های لازم برای تیم ملی را در اختیار نداریم. ما رقیب‌هایی مثل کره جنوبی داریم که سرمایه مالی بسیار زیادی دارد و ما از این جهات از این تیم عقبیم و برای اینکه بتوانیم موفق شویم باید خودمان را برسانیم. چین دیگر همگروه ما هم از منابع مالی بسیار خوبی برخوردار است، دیروز رسما اعلام کردند که برای حمایت از تیم ملی فوتبال چین 50 میلیون دلار در نظر گرفته‌اند که اگر این پول یک روز به فوتبال ایران بیاید جایزه بسیار بزرگی برای تیم ملی خواهد بود.

اتفاقاتی که در ایفانمارک افتاد مهم نیست

موضوع ایفمارک اتفاق خاصی نبوده است. به هرحال منابع مالی در ایران محدود است و باید قدر داشته هایمان را بدانیم. هر شخصی در هر زمانی هر مقدار از منابع را هدر بدهد و از بین ببرد در راستای کمک به تیم ملی حرکت نکرده است. وظیفه و کار من این است که ضمانت کنم با آمدن منابع مالی لازم به سمت تیم ملی به موفقیت فکر کنم. همه باید کنار هم باشیم و از زمان استفاده کنیم به این دلیل که ما مسئولیت بزرگی در رقابت با قول‌های بزرگ آسیا داریم.

کره‌جنوبی و قطر شرایط بهتری دارند

پس از قرعه‌کشی رسماً اعلام کردم دو تیم از گروه ما برای صعود به جام جهانی مدعی‌تر هستند که آن دو تیم کره‌جنوبی و قطر خواهند بود. بعد از آنها ازبکستان و چین را داریم، به‌ویژه تیم ملی چین که برای جایگاه دوم در گروه ما می‌جنگد اما ایران هم بهترین تلاش خود را خواهد کرد. با وجود خطر منابع محدود، ما باید از تجربه و هوشمندی که داریم خرج کنیم تا بتوانیم راهی جام جهانی شویم.

اگر به تاج اعتماد نداشتم الان اینجا نبودم

من به تاج اعتماد دارم و به  حرف‌های او مطمئن هستم وگرنه الان اینجا نبودم. به هرحال قبلا هم بارها گفته‌ام که زمان وعده و وعید‌ها گذشته و همه باید برای موفقیت تیم‌ملی تلاش کنیم.

مطمئناً فینال جام حذفی روی تیم ملی تاثیر گذار است

از هفته دیگر اردویی می‌زنیم و باید خودمان را برای مصاف با مقدونیه آماده کنیم. ما قبلا برنامه خود را ارائه داده بودیم اما توجهی به آن نکردند و برنامه باشگاه‌ها را خوب نریختند. فینال جام حذفی باعث شده است که بازیکنان ملی پوش این دوتیم نتوانند در اردو تیم ملی حضور داشته باشند و این به تیم ضربه می‌زند امیدوارم با مدیریت تاج این اشتباهات تکرار نشود.

درهای تیم ملی به روی همه باز است حتی منتقدان

ما احتیاج به کمک همه داریم و هرکسی می‌تواند کمکی کند باید از تیم ملی پشتیبانی کند. درهای تیم ملی به روی همه باز است و ما خوشحال می‌شویم هر کسی حتی با قلبی آکنده و خوب اگر بخواهد به تیم ملی کمک کند، حتی اگر کمک او همراه با انتقاد مطرح شود. ما به این افراد هم خوشامد می‌گوییم و باید با ذهنی باز و قلبی خوب جلو بیایند، چون ما به آنها نیز احتیاج داریم.

تاج مشکلات تیم ملی را می‌داند

ما حدود 67 ساعت با تاج جلسه داشتیم. این منطقی نیست که فکر کنیم مشکلاتمان به یکباره حل شد. اما مطمئن شدم که تاج از مشکلات ما با خبر است و سعی دارد آن‌ها را حل کند. برای اینکه مشکلاتمان حل شود و درگیر مشکلات بدتری نشویم ساعت‌ها جلسه داشتیم.

برای قهرمانی حتماً نباید پول داشت

امسال لسترسیتی و استقلال خوزستان ثابت کردند فوتبال زنده است و  برای قهرمانی حتماً نباید پول داشت، مهم این است که روند آماده‌سازی خیلی خوبی داشته باشیم تا بتوانیم قدم‌های جادویی برداریم.

دیدار تدارکاتی دوم مان هنوز قطعی نشده است

 اردوی اول ما در تهران است و بعد راهی مقدونیه خواهیم شد. تا الان که با شما صحبت می‌کنم دومین بازی دوستانه ما در این اردو قطعی نشده و اگر این دیدار نهایی نشود بازیکنان زودتر به تهران آمده و به استراحت خواهند پرداخت. مسئله مهم این است که ما اردوی آماده‌سازی تیم ملی را برای جام جهانی در رقابت‌های مقدماتی زودتر از فصل آغاز خواهیم کرد. در مورد برنامه‌های مختلف باید با تاج صحبت‌هایی را انجام دهیم و بعد از آن شما را مطلع خواهیم کرد.

 

کد خبر : ۳۷۲۴۴۱