خبرگزاری کار ایران

اختصاصی ایلنا/ نگاهی به کشتی‌گیران تیم ملی ایران در جام جهانی

علی اشکانی می‌گوید برگزاری جام‌جهانی در ایران می‌تواند به شناسایی نقاط ضعف کشتی‌گیران ایرانی قبل از المپیک کمک کند.

علی اشکانی، کارشناس کشتی فرنگی در خصوص برگزاری جام‌جهانی کشتی فرنگی در ایران به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: اینکه این مسابقات توسط مسوولان فدراسیون کشتی در ایران برگزار می‌شود را باید به فال نیک گرفت زیرا ما می‌توانیم به خوبی نقاط ضعف کشتی فرنگی ایران را قبل از المپیک ریو بشناسیم و آنها را بپوشانیم. اکثر تیم‌های حاضر با توجه به نزدیکی این رقابت‌ها به المپیک ریو با تیم دوم خود پا به جام‌جهانی گذاشته‌اند. ولی این دلیل نمی‌شود که راه قهرمانی ایران را هموار بدانیم. کشتی فرنگی روسیه چند تیم خوب دارد که تقریبا همه در یک سطح هستند و می‌توان این تیم را به عنوان اصلی‌ترین رقیب ایران در کشتی فرنگی جهان دانست.

او در خصوص کشتی‌گیران تیم ملی کشتی فرنگی ادامه می‌دهد:

وزن 59- کیلوگرم

با توجه به غیبت حمید سوریان نفر اول وزن 59- کیلوگرم دو مدعی پوشیدن دوبنده تیم ملی بعد از بازنشستگی سوریان می‌خواهند خود را به کادر فنی نشان دهند. با شرایط موجود ما می‌توانیم کشتی‌های زیبایی از هر دو نماینده ایران در این وزن شاهد باشیم.

وزن66- کیلوگرم

امید نوروزی را باید به عنوان یکی بهترین کشتی‌گیران فرنگی‌کار جهان در این وزن نام برد که بعد از دوری از مسابقات می‌تواند با کشتی گرفتن در این رقابت‌ها خود را برای المپیک آماده کند و همچنین مهدی زیدوند هم می‌تواند تجربیات خوبی در این میدان کسب کند.

وزن 71- کیلوگرم

افشین بیابانگرد در مسابقات مختلف ثابت کرده که می‌تواند نماینده شایسته‌ای برای تیم ملی کشتی فرنگی باشد. در این وزن عظیم گرمسیری هم حضور دارد که در آینده می‌تواند جایگزین خوبی برای بیابانگرد باشد.

75- کیلوگرم

سعید عبدولی می‌خواهد در المپیک مدال کسب کند و همه تمرینات خود را با هدف رسیدن به المپیک انجام می‌دهد. همانند گذشته او یکی از شاخص ترین کشتی گیران ما خواهد بود. پیام بویری هم می‌تواند در این رقابت‌ها شایستگی‌های خود را نشان دهد.

80- کیلوگرم

با توجه به اینکه این وزن المپیکی نیست، ولی ما دو جوان آینده‌دار را در اختیار داریم که هم می‌توانند در وزن 75- کیلوگرم و 85- کیلوگرم برای ایران کشتی بگیرند. رامین طاهری و یوسف قادریان هر دو در آینده جزو ثابت تیم ملی خواهند شد.

85- کیلوگرم

شرایط در این وزن بسیار خاص است زیرا حبیب اخلاقی و حسین نوری مدعی پوشیدن دوبنده تیم ملی در المپیک هستند. کشتی‌های این دو نفر در جام‌جهانی شیراز می‌تواند جواز حضور آنان در المپیک هم باشد در این شرایط از هر دو نفر کشتی‌های خوبی خواهیم دید.

98- کیلوگرم

قاسم رضایی فرد اول این وزن محسوب می‌شود و می‌خواهد بعد از برطرف شدن مصدومیتش برای المپیک آمادگی لازم را کسب کند و همچنان خود را به عنوان مدعی اول این وزن بنامد.

130- کیلوگرم

در این وزن کشتی فرنگی ایران ترافیک کشتی‌گیر دارد. همه می‌کوشند تا نظر محمد بنا را برای پوشیدن دوبنده تیم ملی در المپیک جلب کنند. بشیر باباجان‌زاده و بهنام مهدی‌زاده باید همه توان و فنون خود را برای رسیدن به المپیک در جام جهانی به نمایش بگذارند.

 

 

 

کد خبر : ۳۷۲۵۲۱